Met NSW sponsorship naar Byron Bay - Tweed Heads

Hoi Marc en Petra,

Ook wij, Betty, Ro, Pip (4) en Sky (1,5) zijn van plan om ergens in the Byron Shire te gaan wonen. We hopen binnen nu en 1 jaar ons visum te krijgen. We zouden het echt helemaal geweldig om ons eigen eetcafeetje/deli/bed & breakfast te hebben. Maar tja, het is in die omgeving ontzettend duur om iets te kopen/huren dus? Ro is timmerman dus die gaat zeker in het begin als timmerman aan de slag en ik heb al 20 jaar horeca ervaring, dus kan op die manier al in de business part-time werk zoeken. Ha, wie weet kunnen we samen nog iets opstarten?!
Anyways, tot nu toe is het allemaal veel dromen, eerst maar ns die visum!
Je hebt trouwens gelijk dat je met NSW state sponsorship alleen aan de 2 jaar en state vast zit. Je hoeft je niet aan het beroep te houden waar je een visum mee hebt gekregen.
Leuk, om te lezen dat er nog meer mensen zijn die in de buurt van Byron willen gaan wonen.
Succes met alles,

Smiles, en maybe tot volgend jaar, BBQ on the beach met kerst?
Betty en Ro

Hi Betty en Ro,

Succes met de procedure. Een timmerman heeft volgens mij altijd werk, dus dat zal wel goed komen. Wat trekt jullie in Byron Bay? Ik neem aan dat jullie er al eens geweest zijn?

Groeten,
Marc

G'day,

Ik ben zelf in NZ opgegroeid, heb zekers 2 jaar in Oz doorgebracht. Mijn man en ik zijn in 2002 voor 2 maandjes naar Oz op vakantie geweest. The Byron Shire is het plekje op aarde waar wij ons echt helemaal thuis voelen. Tuurlijk is de rest van Australie en trouwens zeker Nieuw Zeeland helemaal geweldig, maar als we mogen kiezen....
We noemen onszelf 'moderne hippies' we zijn toch net iets anders dan de gemiddelde Nederlander. Bijv: ipv auto een bakfiets, ons huis is groen geverfd, we vinden tijd samen als gezinnetje veel belangrijker dan geld en spullen.... 'Moderne' hippies omdat we niet aan de drugs zitten, we niet 100% ecologisch/biologisch leven, we vinden een computer en iets of wat luxe erg fijn, hoeven ook niet in the middle of nowhere te gaan zitten, Byron bay is hip en happening, hier kunnen we onze lifestyle prima leven. We proberen het hier in Nederland ook wel, maar dat is bijna onmogelijk,

Waarom zouden jullie graag in deze area willen vestigen?

Smiles, Betty

Hi Betty,

In Byron Bay voelden we ons direct op ons gemak, relaxte omgeving en ontspannen en vriendelijke mensen. Dat laatste geldt trouwens voor een groot deel van de Australiers. Vooral de kleinschaligheid van Byron Bay sprak ons aan, terwijl het tegelijk ook mondain is. Er gebeurt wat, maar je zit niet in de drukte: een aparte combinatie. In NL word je toch vaak weer meegezogen in het drukke leven, of je nou wilt of niet.

Groeten,
Marc

P.S. die BBQ volgend jaar kerst op het strand staat genoteerd  :cool:

@ martens ik dacht dat timmerman niet meer op de lijst voor sponsoring stond? daarom heb ik voor west australia gekozen. tweads head en byron bay wil ik ook wel wonen.Alleen al voor de surf! :p

[quote author=DennesLianne link=topic=10183.msg146628#msg146628 date=1253027142]
@ martens ik dacht dat timmerman niet meer op de lijst voor sponsoring stond? daarom heb ik voor west australia gekozen. tweads head en byron bay wil ik ook wel wonen.Alleen al voor de surf! :p
[/quote]

Klopt, maar wij willen proberen om een skilled visum te krijgen zonder sponsoring. Als we toch door een state gesponsord moeten worden kiezen we voor Queensland, NSW sponsord geen timmermannen meer. Dan maar tussen Brisbane en Byron voor een paar jaar om later toch in NSW (Byron Shire) te vestigen.
WA is echt super mooi, maar voor ons toch iets te verlaten en rugged om daar ons thuis te kunnen voelen.

Smiles, Betty

Hallo daar allen,

Wendy en mijzelf wonen niet ver van Byron, wij wonen in Evans Head. We vinden Byron een leuk plaatsje om nu and dan eens te bezoeken op een zonnige zondag of zo. Zou er niet willen wonen om de volgende redenen, huisprijzen zijn te hoog om te beginnen en de verkeer is altijd erg druk met 3.000.000 backpackers door het dorp elk jaar. (ja, 3 miljoen) bezoekers ieder jaar in Byron!!! het dorpje heeft misschien 5000 inwoners??? Crazy..

Evans Head is ook aan de kust, heeft zijn eigen vissersvloot en mooie stranden!!
Lennox Head is een ander plaatsje dat ook erg mooi is.
Yamba en Illuka is ook een goede keus. Huizen zijn hier het voordeligst, omdat het het verst ligt van de grote stad (brisbane)

Over bedrijven gesproken, Ik heb een camper fabriekje gestart hier in Evans Head, en een bedrijfje dat tweedehands bussen importeerd vanuit Japan naar Australia. Gelukkig kan ik dit bijna overal doen als mijn klanten vanuit heel Australia komen.

Veel geluk met de plannen, en hoop dat alles voor jullie uitpakt zoals jullie het willen.

Groeten,

Wendy, Hugo & Mikey

Hoi Hugo en family,

Je hebt helemaal gelijk over de mindere kanten van wonen in Byron Bay, wij zouden een huis daar ook echt niet kunnen betalen. Vandaar ergens in the Byron Shire!
Wij hebben al wat huiswerk gedaan, Ocean Shores beviel ons wel, Lennox head (maar hier is de huizen markt ook best duur) aan de kust, vlakbij Ballina wonen vrienden en we vinden het daar ook wel erg aangenaam. Van die andere 2 plaatsjes weet ik niet zoveel, maar we hebben nog een lange weg tegaan dus meer dan genoeg tijd om ons in de omgeving te verdiepen. And who knows, mischien moeten we toch door een state gesponsord worden en mogen we niet eens de eerste 2 jaar in NSW wonen en werken.
Bedankt voor de info!

Smiles, Betty

Hallo Mark en fam.

Wij gaan ook via sponsering naar Australie maar dan naar het ACT. Wij hebben de papieren bij het DIAC ingeleverd en wachten op de oproep voor de medische keuring. We hebben het 3 wkn geleden aan onze kinderen verteld (8,5,1). Was eerst wel even moeilijk voor de oudste maar nu gaat het wel weer. Hoe reageerde jullie kinderen? Zijn jullie nog bezig met engels leren of denken jullie het komt daar wel..... en hebben jullie nog een huis te verkopen of wachten jullie daarmee..........
Wij vinden het nu opeens ook zo snel gaan......vooral dat huis verkopen....

Succes met de verdere voorbereidingen!  :up:

Willeke.

@ Willeke,

We hebben het onze kinderen voorzichtig verteld, maar nu weten ze alles van de plannen. Echter, met de recente prioriteitswijzigingen van DIAC staat de zaak denk ik even op hold. De eerste reactie van onze oudste was telleurstelling toen we vertelden dat het misschien wel wat langer gaat duren voor we gaan.

W.b. Engels zit ik aan de serie van Muzzie te denken, dat lijkt me wel iets voor ze. En we moeten tzt ook ons huis nog verkopen, maar dat zetten we pas te koop als we het visum hebben. Ik weet niet hoe lang dat nog gaat duren. We waren waarschijnlijk nog maar enkele weken verwijderd van ons visum, maar de nieuwe regels veranderen alles. We zitten nu in categorie 5 w.b. prioriteit, terwijl we eerst veel hoger stonden.

We zien het wel.

Waarom hebben jullie voor ACT gekozen?

Marc

Ha Mark,

Wij hebben niet specifiek voor ACT gekozen maar het was de enige staat die ons wilde sponseren....
Wij hebben ook muzzy in huis; is wel aardig, ze zullen het daar toch het beste leren denk ik, maar alles wat ze al weten is natuurlijk meegenomen.
Wij gaan ook voor een 176; maar wat voor nieuwe regels bedoel je? Waarom gaat het nu langer duren voor jullie?

Groet Willeke.

Hi Willeke,

Kijk idd even naar de thread die hierboven genoemd wordt. Jullie zullen waarschijnlijk ook langer dan verwacht bezig zijn met het visum.

Groeten,
Marc

Jeetje.......  :-(
Dat wisten we nog niet.....
En hoe lang het nu nog gaat duren.....dat weet niemand, spreken we van maanden of echt JAREN :cry: ...wij wilden ons huis te koop gaan zetten....misschien beter om even te wachten?!?!?

Ik moet het even laten landen.....

Groet Willeke

Hi willeke,

Dat komt ff aan, he? Wij hadden er ook even moeite mee. Je huis te koop zetten is misschien idd nog te vroeg.

Marc

Hey Willeke,

Wij zei Frans Buysse erover?  Kunnen jullie dan toch niet binnen 6 maanden vertrekken?
Dat is wel shit zeg!

grtjes
Ines

Ha Ines,

Ja jeetje, dat wisten wij nog niet.....dus ook ons verhaal weer even anders.....het zal inderdaad wel langer gaan duren, en hoe lang, dat is nu maar de vraag....
Hier hebben we het ook niet met Frans Buysse over gehad....hadden we het nu maar eerder gelezen!
En hoe is het bij jullie? Bracht hij nog nieuwe ideeen aan?!

Ben benieuwd!

Groetjes Willeke.

Back