Marie-Louise
New Member
Jammer genoeg lees ik weinig over het plan dat we hebben om met pensioen te gaan in Australie. Even wat meer over dit onderwerp.
We zijn een koppel van 64/50 jaar en willen graag de rest van ons leven doorbrengen in Australie. Inmiddels heb ik bij diverse instanties geinformeerd en de AOW en pensioen wordt maandelijks overgemaakt naar Australie. Daarvan kunnen we leven en zijn onafhankelijk. Met ons spaargeld/overwaarde huis kunnen we een huisje kopen en nog plenty leuke dingen doen.
Ik heb begrepen dat de mogelijkheden sinds dit jaar beperkter zijn om als oudere een visum te bemachtigen voor Australie maar toch willen we ervoor gaan.
Mijn vraag aan jullie is:
- Ervaringen?
- Wie kan ik het beste inschakelen om verder te gaan?
- Welke streek is het fijn om te gaan wonen (zon/strand)
- Nominaal inkomen p.p.
- Levensonderhoud per maand exclusief woonkosten
Graag ontvang ik alle informatie wat maar mogelijk is.
Marie-Louise
We zijn een koppel van 64/50 jaar en willen graag de rest van ons leven doorbrengen in Australie. Inmiddels heb ik bij diverse instanties geinformeerd en de AOW en pensioen wordt maandelijks overgemaakt naar Australie. Daarvan kunnen we leven en zijn onafhankelijk. Met ons spaargeld/overwaarde huis kunnen we een huisje kopen en nog plenty leuke dingen doen.
Ik heb begrepen dat de mogelijkheden sinds dit jaar beperkter zijn om als oudere een visum te bemachtigen voor Australie maar toch willen we ervoor gaan.
Mijn vraag aan jullie is:
- Ervaringen?
- Wie kan ik het beste inschakelen om verder te gaan?
- Welke streek is het fijn om te gaan wonen (zon/strand)
- Nominaal inkomen p.p.
- Levensonderhoud per maand exclusief woonkosten
Graag ontvang ik alle informatie wat maar mogelijk is.
Marie-Louise