Met pensioen in Australie

Hoi Jan,

Hier ben ik weer. Ook wij kunnen van ons AOW en pensioen rond komen in Australie. Kan het te maken hebben met familie in Australie??? omdat het voor ons moeilijk tot zeer moeilijk wordt?

groet,

Marie-Louise

Hi Jan,

Hartstikke bedankt voor je snelle reaktie!   :up:

Volgens mij moet het ook wel lukken voor mijn moeder.  Mijn broer heeft totaal geen idee hoe het allemaal werkt dus daarom ben ik er mee bezig.  Ben bezig geweest met een spouse visum dus heb een en ander al gelezen. Hij heeft ook geen internet, maar hij komt over twee weken hier met vakantie dus wij zullen een en ander gaan doornemen en misschien dat hij dan hun zou kunnen bellen - het gaat nu allemaal via Perth.  Had een keer gebeld maar ze waren al naar huis.  Misschien toch een keertje eerder opstaan :loudcry: en zelf bellen.

Nogmaals bedankt en groetjes

Inderdaad Marie-Louise, dat is het hele verschil.
Je kunt vrij gemakkelijk gesponsored worden door je kinderen als je kunt aantonen geen gebruik te zullen maken van de sociale voorzieningen in OZ, dan heb je dus familie hereniging.

In jouw geval heb je geen sponsors, en ook al vind jij dat je voldoende geld en inkomen hebt om hier (dwz in OZ) te kunnen wonen en leven, is dit niet direct de aanleiding van de Austr regering om jou een verblijfsvisum te geven.
Daarom is het helaas een lange weg , maar ik wil je natuurlijk niet ontmoedigen, dus veel succes ermee.
Jan

Per 1 juli 2005 hebben ze besloten dit visum stop te zetten voor nieuwe aanvragen. Al bestaande aanvragen worden volgens mij nog wel afgewerkt...Dit zou volgens mij voor Ton & Ineke hier op het forum geluk betekenen

Ton gaat voor de spouse visa

[quote author=Robby link=topic=2061.msg20209#msg20209 date=1120823560]
Per 1 juli 2005 hebben ze besloten dit visum stop te zetten voor nieuwe aanvragen. Al bestaande aanvragen worden volgens mij nog wel afgewerkt...Dit zou volgens mij voor Ton & Ineke hier op het forum geluk betekenen

Ton gaat voor de spouse visa
[/quote]

Dan hebben ze alsnog geluk :)

Zonder gekheid: ik dacht dat zij ook voor Retirement visa gingen...foutje uit Almelo :p

Hoi Ton en Ineke,

Wij kijken niet naar de grijze haartjes. Hebben deze zelf ook maar gelukkig voor mij bestaat er een kwast en verfpotje want 50 is nog wel erg jong voor de kleur grijs.

Hoe ver zijn jullie met je plannen? Al iets gekocht en/of gehuurd in Australie. En al lekker aan het inpakken. Wij zijn al diverse malen verhuisd en wonen nu al 5 jaar vast in Belgie. Maar wat kan een mens voor een spullen bij elkaar verzamelen. Er staan nog verhuisdozen die de Belgische zon noch niet gezien hebben.

We hebben al veel tips gekregen maar nog niet erg bemoedigend. We nemen nu contact op met een bureau in Australie en gaan daar verder informeren. Weten jullie een bureau die we rechtstreeks kunnen benaderen?

Thx,

Jules/Marie-Louise

Het lijkt mij er een beetje op alsof een 'Super' gewoon is, wat in Nederland een lijfrente-polis is. Of zie ik dat verkeerd?

Baz,
Ik heb ontzettend veel geschreven over superannuation.  Ook in andere draadjes omdat het nogal verwarrend is met deze site.  Ga dus naar mijn naam en volg wat ik gepost heb over superannuation, dan is het e.e.a. wel duidelijk.
Het is niet hetzelfde als lijfrente verzekering.  Super is louter en alleen bedoeld voor je oude dag en mag je na je 60e (in jouw geval denk ik) pas opnemen, dan moet je het ten laatste op je 65e opnemen als je het niet eerder nodig hebt en moet je ofwel een "lumpsum" uitbetaling doen (dan krijg je dus het hele bedrag minus extra belasting) of je neemt een "allocated pension", hier betaal je in de meeste gevallen geen of vrijwel geen belasting, maar mag/moet je opnemen jaarlijks een minimum tot een maximum bedrag, meestal min. 10 procent en max. 20 procent.
Wat er mogelijk in blijft zitten nadat jij de wereld vaarwel heb gezegd, dan gaat het restant naar de erfgenamen, het laatste ook belastingvrij of tegen gereduceerd tarief.

Cheers

Back