Met wat voor Dimia brief naar gemeente voor aanvraag VOG?

Maxx

Member
In een eerder topic is besproken dat het handig is om een brief mee te nemen naar de gemeente ivm de aanvraag VOG omdat deze anders niet in behandeling wordt genomen (bij sommige gemeenten). Mijn vraag is om wat voor/welke brief gaat het? Dat is me onduidelijk.

Tevens de vraag: de aanvraagformulieren zijn in het Nederlands. Krijg ik een Engelse verklaring of moet ik die nog laten vertalen?

Vast bedankt!

Ik heb mijn acknowlegdement brief meegenomen en daar e.e.a. uitgelegd. Heb overigens wel gefrontload. Was in Haarlem: geen probleem.

Succes gr Frank

Je kunt een aanvraagformulier voor je VOG downloaden op de site van het ministerie van justitie. Ik heb deze naar de ambassade in den haag gestuurd, welke hem verder hebben ingevuld en terug gestuurd. Ga nu deze week naar de gemeente met deze aanvraag!

Hai Frank/Catkin,

Ik heb geen correspondentie op dit moment met Dima omdat wij de prospective marriage visa doen (dus eerst alle papieren zelf in orde en dan rechtsteeks naar Berlijn). Of doe ik nu iets verkeerds? Als het goed is, hoef ik toch niemand op de hoogte te brengen. Gewoon straks als de papieren compleet zijn een afspraak met Berlijn maken?

Ik denk dus dat voor mij de enige manier is zoals jij voorstelt Catkin.

Maxx

Soms doen de gemeenten noet moeilijk als je iets van de DIMA uitprint waarop staat dat je een VOG nodig hebt. Sommige gemeenten werken echter volgens het boekje en dan moet je wel bewijs hebben dat je het nodig hebt. Als je gewoon het formulier download op de site van het minesterie van justitie en deze dan opstuurd naar de australische ambassade in den haag (met een gefrankeerde, naar jezelf geadresseerde envelop erbij), vullen zij het gedeelte in wat door een instelling moet worden ingevuld. Erg makkelijk en had dit binnen 3 dagen terug.

succes  :up:

Ik wil de aanvraag nu alvast naar de ambassade in Den Haag sturen, om dat organisatiedeel in te vullen. Dan kan ik direct naar de gemeente als ASPC om de VOG gaat vragen.

Maar kan iemand ook vertellen wie de VOG moet aanvragen? Alleen de visum aanvrager, of ook de partner?
Dus moeten er een of twee aanvragen worden ingevuld op de ambassade?

Rob.

De VOG moet voor iedereen in de aanvraag (dus aanvrager en 'meelifter') aangevraagd worden. Dit kan alleen persoonlijk door die personen worden gedaan. Wij zijn met de brief van DIMA waarin stond dat ze daarom vroegen en het formulier van het Ministerie van Justitie naar het gemeentehuis gegaan en na betaling van € 30,05 pp hadden we 3 weken later de VOG in huis.

Je kan dus niet voor andere personen de VOG aanvragen.

Succes!
Carola

Ok, nu is het me duidelijk. We gaan dus met de 2 volwassenen uit de visumaanvraag en met 1 justitieformulier waaruit de ambassade als opdrachtgever blijkt, naar de gemeente. En vragen dan voor 5 personen (waarvan 3 minderjarig) een VOG aan.

Bedankt, Carola. En ook succes, je loopt net een beetje voor.

Rob

Dank je wel. Inmiddels liggen de VOG's in Adelaide en zijn de medicals (neem ik aan) ook onderweg naar Australie.
Hopelijk duurt het nu niet lang meer...

Even voor de helderheid: wij hebben per persoon het formulier van het Ministerie van Justitie moeten invullen. Ik weet niet hoe het werkt voor minderjarigen, misschien dat anderen dat wel weten.

Succes!
Carola

Ik heb de VOG al terug gekregen van de ambassade. Vanavond ga ik naar het gemeentehuis om de aanvraag in te dienen. De ambassade had het met 2 dagen teruggestuurd!

Als het goed is, is het dan ook zo aangevraagd bij de gemeente. Was bij mij geen probleem mee. Na een paar weekjes heb je dan als het goed is je VOG in de bus.

[quote author=TheFiveKoalas link=topic=6474.msg80257#msg80257 date=1170191088]
Ik wil de aanvraag nu alvast naar de ambassade in Den Haag sturen, om dat organisatiedeel in te vullen. Dan kan ik direct naar de gemeente als ASPC om de VOG gaat vragen.

Maar kan iemand ook vertellen wie de VOG moet aanvragen? Alleen de visum aanvrager, of ook de partner?
Dus moeten er een of twee aanvragen worden ingevuld op de ambassade?

Rob.
[/quote]

Hi Rob,

Ten eerste als je toch wacht totdat DIMA vraagt om je VOG, dan hoef je niet nu al je formulieren te laten tekenen door de ambassade. Want dan kun je die brief aan de gemeente laten zien.
Als je wel wilt frontloaden (dus dingen opsturen voordat DIMA daar om vraagt) dan laat je het verzoek eerst ondertekenen door de ambassade en daarmee kun je dan naar de gemeente om je VOG aan te vragen.
Dit moet je doen voor ieder persoon van 16 jaar en ouder die in je aanvraag staat vermeld en van ieder land waar je de afgelopen tien jaar tenminste een jaar hebt gewoond.

Succes :up:

Mariette

Hoi Mariette,

Dat is duidelijk; we hoeven dus niet aan te tonen dat de kids lieverdjes zijn.
Het formuliertje verwacht ik de komende dagen terug van de ambassade. Dan blijft die klaar liggen totdat we door ASPC om de VOG gevraagd worden; we willen een maximale geldigheidstermijn voor zowel de VOG's als de medische keuring ...

greets from the five koalas

[size=8pt]
27.11.2006 - ASPC bevestigt ontvangst aanvraag
29.09.2006 - Visum aanvraag afgeleverd bij ASPC Adelaide
11.08.2006 - Skills assessment klaar
01.08.2006 - IELTS klaar
23.07.2006 - Skills assessment opgestuurd
22.07.2006 - IELTS test
21.06.2006 - Diploma's vertaald
[/size]

Dat bedoel ik nu, Rob, als je toch wacht tot de oproep van Dima hoef je dus niets te laten ondertekenen door de Ambassade.
Dan is nl de oproep die je ontvangt van Dima voldoende om mee te nemen naar de gemeente en je VOG aan te kunnen vragen.
Cestca

Maar goed als je het toch al hebt aangevraagd.
Kun je altijd nog net voordat je je CO toegewezen krijgt effetjes eerder je VOG aanvragen.
Als je niet je VOG al wilt aanvragen wacht dan ook nog met de medicals, anders snijd je je nog in de vingers.

Mariette

Yep, ik snap het helemaal. Maar ja, het kriebelt, he? Je wilt niet voor verrassingen of onnodige vertragingen komen te staan. Dus dan doe je wel eens wat meer dan misschien echt nodig is. Voor de zekerheid, of gewoon for fun ...

Rob

Ja, maar hoe goed je je ook voorbereidt.......
een verrassing kan toch altijd uit een onverwachte hoek komen.

en weet iemand toevallig ook of het mogelijk is om iemand te machtigen om de VOG op te halen bij de gemeente nadat ie door de australische ambassade in den haag is getekend? woon nl in ierland nu sinds een paar maanden...

Ow dat weet ik niet... Misschien even iemand de gemeente laten bellen (of ene mailtje sturen).

en zoals gewoonlijk verschillen de antwoorden van iedereen weer... Iedere instantie werkt blijkbaar toch anders...En ieder baliemedewerker haha!  Dacht dus dat ik nix naar ambassade in Den Haag hoef te sturen, maar na een mail gestuurd te hebben blijkt dus van wel. Vraag me trouwens af of ik daar al het verzoek van DIAC om VOG bij moet voegen, of pas als ik het krijg terug gestuurd en dan naar de gemeente ga. Iemand???

kan mn ouwe luitjes toestemming geven om mn spullen in te leveren nadat ik alles terug heb van ambassade den haag door getekende verklaring en copie paspoort mee te geven. joepieieie

Back