met welk visum naar Brisbane?

guiry

New Member
Hallo allen!
Ik ben nieuw op het forum - vind het een ideale plek om waardevolle informatie te vinden! Mijn vraag is hoe jullie daar allemaal geraakt zijn - dat gedoe met die visum ziet er niet eenvoudig uit...
Ik wil graag zo snel mogelijk naar Brisbane vertrekken (alleen), in principe om er ong. een jaartje te wonen en werken. Als ik het goed begrijp is een skilled visum moeilijk te verkrijgen en zijn er lange wachttijden. Binnen 2 maanden wordt ik 31j, zal ik maar snel een working holiday aanvragen? Is het met dit visum moeilijk om aan een job te geraken? Momenteel werk ik als een event-organiser in een agentschap (hopelijk te vergelijken met reisagent op de SOL lijst - hoewel 0 punten). Als je functie 0 punten scoort, is er dan een mogelijkheid om toch de visum te verkrijgen??
Die skilled visum is blijkbaar voor mensen die denken aan emigratie. Maar tussen backpacken (working holiday visum) en emigreren (skilled visum) zit toch een wereld van verschil!!?? Is er dan geen visum voor mensen (zoals ik) die ongeveer 1 jaar of wie weet wat langer er willen werken?
Alvast bedankt voor jullie reacties! :up:
 
WHV zou misschien nog kunnen en anders toeristenvisum van een jaar,maar dan mag je niet werken.En als je functie 0 punten scoort,wordt het heel moeilijk...
Ik laat me omscholen om toch in aanmerking te komen maar omdat ik te weinig werkervaring heb,ga ik op een studentenvisum.Dan zit je er 1 of 2 jaar en mag je 20 uur werken,kost alleen aardig wat maar je kan evt.doorstromen naar een verblijfsvergunning.
Heb je al gekeken op www.immi.gov.au voor jouw mogelijkheden?
Veel succes in elk geval!
 
hoi guiry,

Als ik jou was zou ik gewoon heel snel een WHV aanvragen. Dan zit je niet met dat punten gedoe opgescheept en het gaat een stuk sneller en is goedkoper. en zoals clair al zegt als je 0 punten scoort wordt het wel heel moeilijk om een ander visum te krijgen.

Ik heb zelf ook een WHV gehad en heb in AUS gewerkt. veel backpackers zeggen dat het moeilijk is werk te vinden. Ik vind echter dat wanneer je niet  vies bent van werk je overal werk kan vinden. Je moet alleen niet TE kieskeurig zijn.

Ik weet niet precies hoe het tegenwoordig zit maar ik mocht met mijn WHV maar max 3 maanden op dezelfde plek werken. Dit is dus vrij lastig als jij een jaar, of een half jaar ergens een baan wilt vinden als event organiser, dan zoekt een berdijf toch vaak een vaste medewerken als ze zo iemand nodig hebben.

Maar als je dat WHV hebt zou ik gewoon downunder gaan en dan daar maar alles laten gebeuren zoals het gebeurt. en des noods ga je lekker op een boerderij werken, ook een HEEL EVENT (dat heb ik namelijk zelf gedaan, echt mooi gehad op de boerderijen daar)

Groeten, stefan
 
Ga snel voor die WHV !!!!!! In "mijn tijd" mocht je max drie maanden bij 1 werkgever werken. Ik weet niet of dat nog zo is. Verder is het volgens mijn niet zo lastig om aan werk te komen.....het wordt waarschijnlijk wel afwassen of fruitplukken oid, maar daar kan je je als backpacker prima van onderhouden.....

Succes gr Frank
 
Hoi allen,
Bedankt voor jullie reacties. Tegenwoording mag je met een WHV 6 maanden bij dezelfde werkgever werken.
Ik hoop toch iets beter te vinden dan afwassen, maar we zien wel...
Momenteel woon ik sinds 4 jaar in Sevilla, en moet eerst nog mn appartement verkopen... dat wordt ook een heel event! Denk er nl niet aan terug naar Sevilla te komen. Na mijn avontuur Down Under zien we wel.
Ik ga in de komende dagen/weken nog wel wat vraagjes hebben veronderstel ik, dus die post ik dan wel weer en hoop op jullie medewerking...! :wink:
Gr
 
Back
Top