metselaars????

ravey

New Member
hallo allemaal, 

we hebben ons net voorgesteld op het forum maar om maar meteen te beginnen: zoeken ze in Adelaide nog metselaars???? het staan wel op de sol lijst maar kan er bijna niks van vinden. wat zijn fijne wijken om te wonen ik ben er al een paar tegen gekomen waar ik niet moet zijn. Voor een gezin met 2 kids. oh ja ben ook reuze benieuwd of ze daar nagelstudio's hebben want ik heb een eigen studio en zou graag doorgaan met nagelen????

grts brigitte
 
Metselaars worden hier "bricklayers" of "brickies" genoemd.
Er is volgens mij een schreeuwend tekort aan allerlei vaklui, waaronder ook metselaars.

Ik heb hier al een paar nagelstudios gezien, vrouwen met slechte nagels zijn er overal op deze planeet :)
Google maar eens op "nail studio+adelaide"

Bart
 
hee bartman,

bedankt voor je reactie, maar nog effe 'n vraag als je daar aankomt kun je dan het beste naar een uitzendbureau gaan of gewoon een bouwbedrijf binnen lopen????
 
Hello
Ik zoek zelf geregeld op careerone website en anderen sites op "technician" Dan loop ik geregeld de functie "nail technician" tegen. Volgens de beschrijving van die functies bedoelen ze dus echt ook iets met nagels. Dus dat zit wel goed.

Tja en welke buurt goed is, moeilijk moeilijk. Erg persoonlijk. Iig rond port Adelaide, het noorden, rond Para fields vliegveld en het luchtmacht basis edingburg kun je maar beter weg blijven. Of ook in het zuide cristies beach, Noralunga, mc clare vale... Jeetje hoe schrijf je dat allemaal... ook maar ff weg blijven in het begin. In die buurten zijn ook heel veel mooie en goede burbs maar ook veel slechten straatjes etc etc
Dus tot je weet wat je doet ken je daar maar beter ff weg blijven..

Voor dat de kenners gelijk het eea gaan roepen... Ik geef toe ik heb nu wel een giga groot gebied aan gegeven
Zoiets als "rond Parafields / salisbury etc" is misschien iets te vaag weer geven maar ja je moet iets toch :grin: :lol:
Anyway in de boven genoemde zooi zijn heel erg slechten straten maar ik ben daar ook bij mensen over de vloer geweest waarvan ik de schuur in de tuin niet eens kan betalen.. zeg maar..
Daar in tegen daar net onder port adelaide is het heel even heel slecht terwijl het maar 5 minuten van west lakes zit of semaphore. Die buurtje die zin dan weer erg goed maar ook niet te betalen.

Wat mij betreft leuke buurtjes en nog enig sinds betaalbaar voor de hard werkende jan met de pet twee verdieners zoals ik dus.
Alles rond Magil, paynham, mt barker, Lobithal, eden hills,belair, blackwood, flagstaff hill.
Op die plaatsten dan allemaal vlaggetjes zetten en dan tussen die vlagjes en het CBD is redelijk tot zeer goed en betaalbaar tot peper duur....

Tja en wat weet ik er van niet veel eigelijk alleen maar 7 maanden Adelaide en zo'n 200km per dag rond rijden in de bus en veel heeeel veel mensen thuis opzoeken, van aso's tot meneer de directeur en van jan modaal tot jan de wannabee.
Van het topje in het noorde,..Two wells en Gawler tot mc lare vale. En dan weer van af Glenelg aan zee tot aan Nairne en Lobethal in de hills.
Zo hehe dat was ff mooi stukje he vinden jullie niet. Ik dacht dat ik een rot baan heb maar als ik het zo uit type lijkt het net of ik het zeer naar me zin heb heheheh :grin: :lol: :up:

Vooral als je het niet erg vind om een uurtje te rijden naar je werk is het heel mooi wonen in de lijn van Gumaracha, Lobithal, mt barker. Erg mooi wonen en zeer betaalbaar als je iets wil wat groter is dan 1000m2

ok heel verhaal zegt je waarschijnlijk niks. Maar als je man straks aan het werk gaat als bricky zal hij engetwijfelt ook wel is ergens komen en dan kent ie Adelaide op zijn duimpje voordat ie het zelf weet.... Echt waar. Adelaide is helemaal zo groot niet en het is een heel makkelijken stad om je weg in te vinden.

cheers Barry
 
zooo nu ben ik op de hoogte van de suburbs het zijn er volgens mij echt heel veel!!! we zochten (als we gaan) iets in de buurt van het strand en ook in de buurt van adelaide. eerst heel de procedure van het visum gebeuren maar ach dromen kan geen kwaad!!!
 
[quote author=ravey link=topic=6730.msg84440#msg84440 date=1173959706]
hee bartman,

bedankt voor je reactie, maar nog effe 'n vraag als je daar aankomt kun je dan het beste naar een uitzendbureau gaan of gewoon een bouwbedrijf binnen lopen????
[/quote]

Ik neem aan dat je het ook voor "brickie" bedoelt:
Ja, je kunt bij een uitzendbureau binnenlopen, of bij een detacheerder zoals TAD, maar je kunt natuurlijk ook allerlei bouwbedrijven bellen. Zoek eens op seek.com, dan vind je vast wel iets en kun je gelijk reageren. Maar het duurt nog zeker een jaar voor je alles hebt geregeld en af kunt reizen.

Bart
 
Back
Top