meubels meeverhuizen?

Scylla

New Member
hoi allemaal
Als we idd gaan verhuizen naar Brisbane wil ik wat kleine meubeltjes meeverhuizen.
Dingen als mn servies van Riviera maison en rustic rattan spulletjes ook van Riviera Maison.
Kan dit ivm de douane (het is oa van hout bedoel ik)
O ja een overlevingspakket van mn moeder met drop en verpakte kaas kan dat naar Oz opgestuurd worden?
groetjes
 
Bedankt dat is wat ik al dacht. Drop en pepernoten kan wel toch?
Ik heb van de website van Riviera maison Nederland begrepen dat ze wel zaken doen met OZ weet iemand of er winkels zijn die dat verkopen?
wat ik zoet is eigenlijk ratten dienbladen manden etc (van die vergrijsde) met of zonder tekst.
Is dat te koop down under. Zo ja dan verhuisd er heel weinig mee.
bedankt

groetjes
 
Ik denk, weet ik niet zeker, want ik zit er over drie weken pas, maar ik schat in dat je dat heel veel kunt kopen vanuit Indonesie en Thailand,  en China  .

ik zou voorzichtig zijn met invoeren van voedsel en alles wat organisch is.

iig als je twijfelt altijd aangeven,dan is er niets aan de hand, dan word je verteld wat niet naar binnen kan en nemen ze het in.

Maar ga je de douane door zonbder dat je wat aan te gteven hebt en ze vinden iets, big trouble.

zondagavond is er een programma v veronica, security border, gaat over de aussie douane, is heel erg leuk
 
meubels kan wel hoor, ook hout en rotan alleen moet het mogelijk worden vergast. mijn tip is 'vooral meenemen', ik zou achteraf willen dat ik mijn spulletjes in de container had geduwd ipv zo overdreven netjes te zijn geweest mbt quarantaine regels.

en over die drop en kaas... no problem. Ik heb regelmatig pakketjes gekregen uit NL met kaas ed. Zolang het allemaal maar vacuum verpakt is.

btw drop kan je in Brisbane makkelijk kopen by lollyworld in Lawntown (je kan ook bestellen/leveren via ebay). yum!!!
 
Hoi allemaal
wauw wat een hulp  :smile:
Wat kost zo'n container ongeveer? Iemand een idee .
Het zou waarschijnlijk om Brisbane gaan en hoe regel je zoiets? via een verhuisbedrijf wat internationaal werkt of hebben jullie een suggestie?
groetjes en bedankt

Linda
 
Ze verkopen ok drop in sommige Woolworths supermarkten en ook verkopen ze "dutch style" cheese. Het smaakt toch ietsje anders, maar komt wel in de buurt. In Richlands zit een Nederlandse winkel en hier en daar zitten deli's die ook wat Nederlands spul verkopen.

Ook ik had achteraf liever meer meubels meegenomen. Wij hebben een dressoir, eettafel met 6 stoelen, salontafel en ons bed als grote meubels achter gelaten. Heb er nu spijt van dat we die niet meegenomen hebben. Je zult ook zien dat het vaak maar een paar 100 euro scheelt. Voor al die meubels die we achter hebben gelaten ging er "maar" 700 euro van de rekening af. Is best een bedrag, maar kijk maar eens wat het kost om het nieuw aan te schaffen.
Het kan natuurlijk wel zo zijn dat je voor het behandelen van jouw rieten items extra moet betalen voordat het het land in mag. Dat merk waar je het over hebt ken ik niet en heb geen idee of het hier in Brisbane ook verkocht wordt.
 
de meubels die ik bedoel staan op deze site:

http://www.rivieramaison.com/shop/

extra kosten zal ik maar in inplannen maar ben wel blij dat het kan.
groetjes Linda
 
Je kan het beste even met een internationale verhuizer contact opnemen, die regelen alles voor je. Verschepen en inklaren bij de douane. Je kan het ook zelf doen, is misschien wel goedkoper, maar geeft een hoop zorgen heb ik van andere discussies hier begrepen.

Succes
 
probeer crown relocations eens, die hebben wij uiteindelijk in de hand genomen en die weten echt alles, bovendien zijn erg scherp geprijsd, en ik heb wel 8 offertes gehad, je betaald per kuub, dus je kunt makkelijk uitreken wat handig is meenemen en wat niet qua waarde.
 
ter aanvulling, ik laat bv mijn 4 rieten stoelen thuis, want uitgassen kost 750 dollar terwijl die stoeltjes 50 euro per stuk waren.

ik laat tuinspullen thuis.

ik neem voor de rest al mijn meubelen mee.
 
Neem zoveel mogelijk spullen aan meubels mee. De kosten van het vervoeren over zee door een erkend verhuizer wegen niet op tegen de kosten om hier alles nieuw te moeten kopen. Als straks onze container aankomt hoeven we alleen een nieuwe koelkast, TV magnetron en bank te kopen. De rest staat er dan gewoon weer. De magnetron was ingebouwd in de keuken, koelkast en TV beiden al 10 jaar oud. Bank hebben we laten staan voor mijn schoonzusje. We kopen hier lekker weer dezelfde bij IKEA, maar dan groter!

Moet er niet aan denken dat ik van mijn spaarcentjes ook nog eens allemaal nieuwe meubels zou moeten gaan kopen.

Daarnaast hoor ik van een heleboel mensen dat het ook nog helpt tegen het heimwee gevoel. Je eigen meubels zijn toch vertrouwd in een verder nieuwe omgeving!
 
precies Sacha, daarom wil ik ze meenemen, ze zijn van mij.

Ik had elke keer kijkers voor mijn huis die ook mijn meubels wilde overnemen, maar ze zijn van MIJ!
Ik wil ze om me heen hebben down under.
 
Daarom heb ik ook spijt dat we niet de andere meubels uit de woonkamer hadden meegenomen. Die zouden hier zo mooi staan in huis.
 
Hi,

Ik raad inderdaad ook aan om *alles* mee te nemen behalve dingen die niet goed worden in de 4 tot 10 weken in transport.

Heb zelf de hele boel in een container gestopt 10 jaar geleden en heb het de goedkope manier gedaan. Koste uiteindelijk $5000 van deur tot deur;
1. Container bedrijf gebeld in Rotterdam. geregeld:
- Huur van container voor 8 weken
- Transport van lege container naar mijn huis in Utrecht
- 4 uur laad tijd, de bestuurder vondt het gelukkig wel leuk om mee te helpen pakken
- Transport naar de haven
- Nederlands papierwerk
- Vervoer naar Adelaide-Australie
- Verzekering voor $40,000 (maar moet alles verpakken zodat het een container vrijeval van 1 meter weerstaat)
2. Telefoontje gekregen zo'n 6 weken later in Australie dat de container in Adelaide was geland.
3. Met papierwerk en paklijst (alle items moeten genummered zijn en corresponderen met de paklijst) naar de douane;
Was formaliteit, de drie ronde kazen had als commentaar 'You better not tell Quarantine'. En mijn 80 flesjes wijn op de paklijst, werd door de vriendelijke douane man, aangepast naar 16, want dat is het maximum ;).
4. Naar de quarantine, met het papierwerk, inclusief de douane clearing
Paklijst werdt zorgvuldig na gelezen, en ze besloten dat ze de boel wilde inspecteren, omdat ik veel houte meubels had (geloof nu dat ze altijd inspecteren).
Moet betalen voor clearings area, en verhuizers die de container uitpakken in de clearings area.
Moet betalen voor de container om weer naar de haven getransporteerd te worden.
Dan moet je betalen per uur, voor de inspecteurs om te onderzoeken, to ze geen zin meer hebben (geloof minimum van 4 uur).
Dan moet je verhuizers regelen die de boel ophalen in een verhuiswagen (mag zelf niet naar deze clearings area, en container mag niet gebruikt worden voor her-inpakken) en bezorging in je nieuwe huis.

Al in all, was het in NL zo'n 2 tot 4 uur, om de quotes te krijgen, vergelijken en kiezen.
In Australie was het 30 minuten bij de douane, en totaal zo'n 60 minuten met de Quarantine bezoek, en telefoon.

Uiteindelijk was het allemaal niet zo erg, alleen de Quarantine, omdat ze wilden kijken, koste een extra $1500 of zo.
Toen wilde ze kijken als je hebt;
- Plant potten (voor aarde resten)
- Grasmaaier (voor gras resten)
- Stofzuiger (voor stofzak)
- Onbehandeld hout, voor wormpjes

Niets wordt weggegooit, maar een behandeling (Fumigating of Quarantine) kan duur zijn, dus de beslissing is dan om te betalen of te vernietigen.

Als je het geld hebt om een verhuizer het van deur tot deur te organiseren (baas betaald), is dat natuurlijk veel makkelijker. Maar het is niet moeilijk om het zelf te doen (we stressvol).

Groeten,
Marco
 
mmmmm  :|  toch waren wij van plan niet veel mee te nemen, van meubels i.i.g.
Waarom: omdat we de meubels al lang hebben( dus niet veel waard zijn om duur te verhuizen), ze niet echt emotionele waarde hebben, we zijn er een beetje opuitgekeken, en het kost toch echt behoorlijk veel als je het tegenwoordig laat verhuizen ( 10 jaar geleden zal een verschil zijn met nu )
Het lijkt ons juist leuk om in Oz helemaal in het nieuw te gaan, want we hebben nog nooit samen meubels gekocht ( nu is het een beetje van hem en een beetje van mij ) en met de kleine dingetjes erbij die we mee nemen kan het echt "ons huisje" worden.
Maar ik ben wel beetje meer aant twijfelen als ik dit zo lees en ook van andere hoor.
Zijn sommige van jullie blij dat ze de oude boel in NL hebben gelaten en nieuw zijn begonnen in OZ?
 
Hoi Skippie,

Wij zijn naar Australie vertrokken met 3 koffers en hebben alles weer nieuw gekocht.
Wij hadden ook meubels van meer dan 10 jaar oud en vonden het niet de moeite en kosten waard om deze te verschepen.
Ook waren we aan wat nieuws toe en is dit een mooi moment om helemaal opnieuw te starten.
Wij vinden dus dat we een goede beslissing hebben genomen nu we weer een prachtig nieuwe huisinrichting hebben aangeschaft.
Wij missen onze oude meubels niet, waren er ook niet aangehecht.
De nieuwe aanschaf kost meer als het verschepen maar de prijzen vond ik hier nog best meevallen en je hebt weer nieuwe spullen waar je lange tijd mee vooruit kan.

Gerrit
 
[quote author=skippie link=topic=10133.msg141288#msg141288 date=1245839700]
mmmmm  :|  toch waren wij van plan niet veel mee te nemen, van meubels i.i.g.
Waarom: omdat we de meubels al lang hebben( dus niet veel waard zijn om duur te verhuizen), ze niet echt emotionele waarde hebben, we zijn er een beetje opuitgekeken, en het kost toch echt behoorlijk veel als je het tegenwoordig laat verhuizen ( 10 jaar geleden zal een verschil zijn met nu )
Het lijkt ons juist leuk om in Oz helemaal in het nieuw te gaan, want we hebben nog nooit samen meubels gekocht ( nu is het een beetje van hem en een beetje van mij ) en met de kleine dingetjes erbij die we mee nemen kan het echt "ons huisje" worden.
Maar ik ben wel beetje meer aant twijfelen als ik dit zo lees en ook van andere hoor.
Zijn sommige van jullie blij dat ze de oude boel in NL hebben gelaten en nieuw zijn begonnen in OZ?
[/quote]
Skippie, het zal voor iedereen weer itsje anders zijn natuurlijk. Maar wij hebben ook flink geselecteerd in wat wel en niet meeging (kwamen uiteindelijk natuurlijk toch op een 1/2 container uit :) :)). Bepaalde leren bankjes en stoelen hebben we niet meegenomen. Mede ook omdat we het huis hier wel anders zouden gaan inrichten. Allerlei zaken als de (inmiddels 8 jaar oude) TV, wasmachine, etc, etc hebben we ook niet meegenomen. WEL onze bedden (fantastisch goede box spring bedden) en beddegoed natuurlijk. Zeker ook meegenomen alle audio apparatuur. Ook die was alweer 8 jaar oud, maar wel heel goed spul wat ook nog een tijdje mee moet gaan ... (de inverstering is er nog niet helemaal uit zeg maar).
Wel een tip trouwnes over apparatuur: We zijn er van overtuigd dat elektronische apparatuur het wel degelijk zwaarder heeft hier. De stroom spanning is dan wel nagenoeg gelijk aan NL (240V), maar toch een heel stuk minder stabiel.. Wat zaken als 'kantoor' meubel ook meegenomen. Dan natuurlijk alle keuken spullen etc, etc...

Ik denk dat je ongeveer als volgt moet denken: Kan ik het af met alleen maar wat los spul (een kuubje of wat) of worden het al gauw wat meer kuubjes. Worden het er gauw wat meer, dan kun je m.i. net zo goed meteen een 1/2 (30 kuub) of hele container spul meenemen.... Maar lezend wat je aangeeft over voor het eerst samen inrichten en zo lijkt het me dat de keuze voor zo weinig mogelijk meenemen zeker aan de orde is ... :)

BTW: We hebben geen enkele spijt over wat we wel en over wat we niet meegenomen hebben ...
 
Hi,

Toen ik het allemaal regelde, was ik behoorlijk druk, dus heb wellicht wat te korte bochten genomen, maar ik had bedacht voor mijn echte 'essentials' had ik 2m2 nodig. Dit waren dingen als PC, Stereo stuff, boekhouding papieren, andere papieren, boeken, kleding (heel duur om opnieuw te kopen, en levert natuurlijk niets op), en wat andere dingen waar ik aan gehecht was.

Dat zou 4000 kosten. Toen zij een maatje, waarom ik niet een hele 20ft container verscheep. De prijs voor de 20ft container was 'op papier' goedkoper dan de 2m2 (twee pallets of kratten).
Dus toen bedacht ik, dat ik netzogoed *alles* in de container kan gooien, het scheelde mij het tijd kostbare sorteren in Nederland en in Adelaide mocht ik de eerste 3 maanden toch niet werken (Touristen visa omgezet naar Temprary-Long-Stay Business visa).

Anyway, natuurlijk is het voor iedereen anders. Wat je gewoon moet uitwerken, is wat je heeeel graag mee zou willen nemen. Dan kijk voor de kosten van het aantal kratten dat je spulletjes nodig hebben, dan vergelijk dit met een container prijs.

Maar wat ik wilde aangeven, dat het echt niet zo moeilijk is om een container te regelen, en het een leuke extra uitdaging is.

Een vriend van me die in 2005 overkwam betaalde geloof ik $6000 voor de container, inclusief alles, maar ook door zelf te regelen. Ik kan als je wilt de maatschappij navragen.

Groeten,
Marco
 
Thanks voor jullie uitleg Gerry , Pete, MCK
Wij wachten nog op het visum, dus misschien voorbarig, maar we zijn wel al aant bedenken wat we willen meenemen. We vinden het best moeilijk om te bepalen hoeveel kuub het zou zijn.Het zullen vooral boeken, muziek( cd's/dvd's), foto's ( dus nog meer boeken) kleding,keukengerei ( daar hoor ik n.l veel gemis over) en wat decoratieve dingetjes.Maar omdat Rimko's gereedschap ook mee moet ( tegelsnijders e.d ) zullen we het niet alleen met dozen afkunnen. Oh ja, en onze digiridoos gaan ook weer terug naar herkomstland. Dus zal het waarschijnlijk een gedeelde container worden ( maar geen flauw idee hoeveel ruimte we nodig hebben. Komt t.z.t wel )

Wat bedoelde je precies hiermee Pete? [quote author=perthpete link=topic=10133.msg141333#msg141333 date=1245851721]

Wel een tip trouwnes over apparatuur: We zijn er van overtuigd dat elektronische apparatuur het wel degelijk zwaarder heeft hier. De stroom spanning is dan wel nagenoeg gelijk aan NL (240V), maar toch een heel stuk minder stabiel..

[/quote]
We nemen ook weinig, behalve laptop, elektro mee want tv , stereo is allemaal ook al kei oud.Maar als ik jou goed begrijp is dat niet zo'n gemis...
Toch wel moeilijk om te beslissen wat je straks allemaal mee neemt en vooral hoe.
 
Back
Top