meubels meeverhuizen?

Ben zo blij dat we een nieuwe slaapkamer hebben gekocht en deze meeverhuizen op dit moment. De bedden zijn hier echt een stuk kleiner dan in Nederland. Hou dus rekening met je lengte, want bedden zijn hier standaard slechts 2 meter lang of zelfs korter.
WIj hebben een IKEA bed gekocht in Nederland met nieuwe matrassen e.d. Alle andere spullen die bij de slaapkamer horen, kunnen we gelukkig dan gewoon hier kopen.
 
[quote author=Sacha link=topic=10133.msg141418#msg141418 date=1245939088]
Hou dus rekening met je lengte, want bedden zijn hier standaard slechts 2 meter lang of zelfs korter.
[/quote]

O ooooo  :|

Ik ben zelf 2 mtr lang en heb thuis ook een Ikea bed staan van 2.20 mtr.  Heeft de Ikea in Australie dan niet die langere modellen die we hier in Nederland wel hebben?  Wij willen eigenlijk niets mee verhuizen want we hebben te weinig om er veel geld voor het verschepen voor te betalen. Maar een lekker bed moeten we daar toch wel hebben want anders wordt het voor mij  niet veel slapen :yawn: in zo'n klein bedje......
 
Ik ben het volledig met skippie en Gerry eens.
Wij hadden alleen maar 5e hands troep,no way dat ik dat ga verschepen.Vind t juist heerlijk om helemaal opnieuw te beginnen.
We hebben alles weggegeven aan 2 bijstands gezinnen.
We huren nu een gemeubileerd appt voor 160 euro per maand,in Aussie willen we ook zoiets maar dan gewoon een huisje.
 
Nog even een toevoeging op wat Gerry (mijn man). Ik vond het een feest, want ik heb mezelf heerlijk te buiten kunnen gaan aan winkelen voor de nieuwe inrichting. En ik vond het heerlijk om juist helemaal een frisse start te maken. Maar ik ben dan ook niet iemand die zich ergens erg aan hecht. Dus op een kleine dingen na zijn we helemaal opnieuw begonnen.
We hebben in Nederland wat meubels verkocht en met de rest hebben wij net als Clair andere mensen er heel blij mee gemaakt. 

Groeten Demy
 
[quote author=skippie link=topic=10133.msg141407#msg141407 date=1245930275]
Wat bedoelde je precies hiermee Pete? [quote author=perthpete link=topic=10133.msg141333#msg141333 date=1245851721]
Wel een tip trouwnes over apparatuur: We zijn er van overtuigd dat elektronische apparatuur het wel degelijk zwaarder heeft hier. De stroom spanning is dan wel nagenoeg gelijk aan NL (240V), maar toch een heel stuk minder stabiel..
[/quote]
We nemen ook weinig, behalve laptop, elektro mee want tv , stereo is allemaal ook al kei oud.Maar als ik jou goed begrijp is dat niet zo'n gemis...
Toch wel moeilijk om te beslissen wat je straks allemaal mee neemt en vooral hoe.
[/quote]
Ik kan de precieze oorzaak/oorzaken niet pinpointen maar de electriciteits voorziening lijkt hier duidelijk wat minder stabiel te zijn. Er zit nogal wat fluctuatie op de stroom voorziening. Ook hebben we al enige keren een stroom onderbreking meegemaakt, wat ook al niet ideaal is voor elektrische apparatuur (in- en uit- schakel verschijnsel). Ondertussen zijn zowel de versterker als de DVD speler uit NL al vervangen. maar ook een apparaat hier gekocht (set-top box met harde schijf) begaf het. En de volgende settop box die we kochten begon na een tijdje oko kuren te krijgen (geprogrammeerde opnames niet opnemen, later opnemen, andere zender, etc). Afgelopen maart hebben we dan toch maar eens een (vrij prijzige) power-surge-protector gekocht (denk aan zo'n 200 dollar) waar de audio en video/tv apparatuur op aangesloten is. Sindsdien geen enkel probleem meer met die settop box. Die protector beschermd van de ene kant niet alleen tegen in- en uitschakel verschijnselen maar zou ook de 'ruis' (kleine variaties op) de stroom voorziening opvangen en daardoor een meer stabielere stroomvoorziening aan de appartuur doorgeven. Lees dit artikel (en als je er fut voor hebt ook artikelen waarnaar verwezen wordt hiervandaan) eventueel eens: http://en.wikipedia.org/wiki/Surge_protector

Dan als laatste over de stroom is het ons ook opgevallen dat onze halogeen lampen uit NL (die een transformator hebben) het hier snel begaven ....

Gebaseerd op wat je tot dusver gemeld hebt, denk ik dat je je inderdaad niet te druk moet maken over wat je meeneemt. Houd het inderdaad bij wat je perse mee wilt nemen en laat de rest lekker zitten :).

[quote author=Sacha link=topic=10133.msg141418#msg141418 date=1245939088]
Ben zo blij dat we een nieuwe slaapkamer hebben gekocht en deze meeverhuizen op dit moment. De bedden zijn hier echt een stuk kleiner dan in Nederland. Hou dus rekening met je lengte, want bedden zijn hier standaard slechts 2 meter lang of zelfs korter.
WIj hebben een IKEA bed gekocht in Nederland met nieuwe matrassen e.d. Alle andere spullen die bij de slaapkamer horen, kunnen we gelukkig dan gewoon hier kopen.
[/quote]
Ja, ook wij hadden ons bed uit NL dus meegenomen (zoals onder vermeld). Twee jaar geleden (toen er een loge zou komen) bedachten we dat we geen logeerbed hadden. Eerst overwogen we om dus een logeer bed te gaan kopen (moest er toch eens van komen). We waren ook al eens op zoek geweest naar nieuwe lakens e.d. voor ons eigen (NL) bed, maar die waren dus gewoon nergens te vinden hier (in de juiste maat dan). Alleen op maat laten maken zou misschien een optie kunnen zijn (maar dan wel een dure). Dus hebben we vervolgens goede nieuwe bedden gekocht voor onszelf en zijn de ouder(e) NL bedden nu de logerbedden. Die worden maar sporadisch gebruikt, dus houden het het komende decennia nog wel uit ... :) :)
 
Een bed voor mensen die zelf 2 meter of langer zijn is hier dus niet te vinden, tenzij je gaat voor de optie om het te laten maken!
Wij hebben dus niet alleen het bed verscheept, maar ook al het beddengoed e.d. en met de familie afgesproken dat zij nieuwe opsturen als dit weer nodig is. Zal nog wel even meevallen, want we hebben een stapeltje nieuw spul in de koffers meegenomen.
 
Hoi allemaal,

Ik loop misschien al ver op de zaken vooruit(ben nog niet eens met de visumaanvraag begonnen) maar heb al wel degelijk nagedacht over wat wel en niet meegaat. Wat dat betreft kan ik heel goed opruimen/schoonmaken. :grin:

Wat gaat wel mee bij ons: radio, video, kevins slaapkamer(die dan wordt doorgeschoven naar jeremy), goede servies, inhoud keukenkasten, vazen, decoratiespul uit de woonkamer, slaapkamergordijnen kevin, kerststallletje(door mijn vader gemaakt), kerststalbeelden, opklaplogeerbed.Als we nog plaats in de kist over hebben, misschien de wasmachine en droger(, beiden 4 jaar oud. op dezelfde dag nieuw gekocht), tractor+kar van kevin, glijbaan,veel (binnen)speelgoed,

Wat gaat niet mee: onze slaapkamer, babykamer jeremy, 2- persoonslogeerbed, meubels woonkamer(grenen), hang en schemerlampen(soort melkglas)groene decoratiespul, schilderijen, gordijnen, bankstel, keukentafel met stoelen, televisie, kunstkerstboom van mijn oma, want die begint toch al aardig te beschadigen van al dat inklappen(>10jr oud)
Er zal vast nog wel meer tussen zitten wat wel en niet mee kan maar dat bekijken we t.z. t wel.

Heb van de week al wel aardig de garage uitgemest want mannen bewaren ook alles :evil: en ook boven op zolder ben ik al bezig geweest dus marktplaats zal tegen die tijd ook wel volraken met ons spul.,
heb van de week jeremy's box al verkocht dus hebben we weer plaats in de kamer.

groetjes heidi
 
Ik denk dat het in de praktijk niet zo moeilijk is.

In het begin waren we heel zorgvuldig aan het verdelen wat wel en niet mee zou gaan. Maar toen bleek dat we toch meer dan 12-12 m3 wilden meenemen en groupage dus geen optie was, hebben we alle voorzichtigheid overboord gegooid en gewoon de container zo vol mogelijk gestopt. Je betaalt er toch al voor...

Hetzelfde hebben wij gedaan met betrekking tot houten en rieten meubels, tuingereedschap en zo. Behalve zaken die overduidelijk toch niet door de keuring komen (bezems, grasmaaier) hebben we alles schoongespoten en meegenomen. Stond ook allemaal keurig op de paklijsten vermeld.
Uiteindelijk hebben wij er geen problemen mee gehad. Er zijn best wel veel dozen gecontroleerd maar niets is in beslag genomen behalve een potje mosterd... :grin.
Zal ook wel veel afhangen van wie de inspectie doet, de ene persoon is de andere niet.

We zijn wel blij dat we het zo gedaan hebben. Je hebt in het begin al zoveel aan je hoofd en zoveel extra kosten dat alles wat geregeld is een plus is.

Wel hadden we nogal wat schade, dus de verzekering was geen overbodige luxe. Alles bij elkaar waren wij EUR 5700 kwijt inclusief alles, van deur to deur.

Groeten en succes,
Francois
 
@Heidi: Zou er toch nog even over nadenken of je de kamers van beide kinderen niet gewoon meeneemt. Voor kinderen zijn dat soort eigen dingen juist heel erg belangrijk om zich thuis te voelen. Ik merk dan onze meiden nu echt hun eigen bed beginnen te missen.

Mocht je toch het bed van de jongste niet mee willen nemen, laat je kinderen dan nu al aan een ander bed wennen!
 
Hoi Sacha,

Bedankt voor je tip maar, ik denk toch eerder dat we jeremy vast aan het bed van kevin laten wennen en voor kevin een ander bed kopen. Ik zie het namelijk niet zitten om de hele babykamer mee te nemen en daarginds alsnog te verkopen.
Omdat we relatief gezien weinig meenemen denk ik dat we aan een kist genoeg hebben van 7m3. Het buitenspeelgoed neemt waarschijnlijk het meeste ruimte in zoals de glijbaan en tractor+kar.

De eerste tijd logeren we toch bij mijn schoonouders en die hebben een  hele babykamer compleet met ledikantje en commode en Kevin slaapt dan ook op een slaapbank. Als we dan een eigen huisje krijgen dan gaan we ook even langs ikea. moeten we wel even melbourne doorsjezen maar het moet te doen zijn.

groetjes heidi
 
Ben blij met jullie tips!Nou ben ik alleen al zo benieuwd hoeveel 12 m3 zal zijn... ik bedoel hoe groot is da stukje dan precies... wat kun je erin kwijt? Hoe meet je op wat je aan spullen zult hebben?  :thinking:
 
Hoi Skippie,

Volgens mij is het opmeten van de volume van je huisraad een taak van het verhuisbedrijf waar je mee in zee gaat. Die komen voor die tijd bij je langs om te kijken wat je meeneemt. Ik schat dat bij ons het volume rond de 8m3 ligt want we nemen geen meubels mee, alleen de slaapkamer van mijn zoontje en verder  allleen dozen en buitenspeelgoed van de kinderen(tractor+kar, fietsjes en glijbaan). Misschien dat het uiteindelijk toch meer wordt maar dat zien we tzt wel.

groetjes heidi
 
[quote author=skippie link=topic=10133.msg141860#msg141860 date=1246376518]
Ben blij met jullie tips!Nou ben ik alleen al zo benieuwd hoeveel 12 m3 zal zijn... ik bedoel hoe groot is da stukje dan precies... wat kun je erin kwijt? Hoe meet je op wat je aan spullen zult hebben?  :thinking:
[/quote]
Meerdere mogelijkheden natuurlijk maar een paar voorbeeldjes:
A. Een krat van 3m bij 2m bij 2m
B. Twee kratten van 1m bij 3m bij 2m
C. Drie kratten van ieder 1m bij 2m bij 2m

Vwb opmeten begin je met de grote dingen die je mee zou willen nemen (stoel, bank, poef, stereo meubel, ...). Meet de lengte, breedte en hoogte daarvan (de maximale) en je hebt een idee. Voor alle kleine spulletjes (DVDs/CDs etc) schat je in hoeveel je in een verhuis doos kwijt zou kunnen. Meet de verhuis doos, het aantal dozen dat je denkt nodig te hebben en je weet wat je totale kubage zou zijn.

Natuurlijk let je ook op of je in de grotere dingen ruimte hebt voor kleintjes: bv: een dekbed in een kastje proppen, de DVDs/CDs niet los verpakken maar gewoon in het cd-kastje laten staan (alleen goed inpakken). Daar kun je een hoop ruimte mee winnen ...

Een verhuizer die toendertijd bij ons kwam voor een quote zei ondermeer dat voor bankstellen er een vuistregel is van 1m3 per zitplaats.
 
Ook verhuizers maken niet altijd de goede inschatting. Ik had in totaal 6 verhuizbedrijven laten weten wat we aan meubels mee zouden nemen en hoeveel dozen ik schatte. De een zei 16 kub, de ander 12en weer een ander had het zelfs over 21! Sommige verhuisbedrijven hebben een formulier online staan waarin je aan kunt geven wat je allemaal mee denkt te nemen. Je kunt dan vinkjes zetten in boxjes. Bijvoorbeeld 'twee persoonsbank' 'salontafel' enz. Er komt dan een grove schatting uit, maar je hebt wel een klein beetje een idee van hoeveel kub het zou kunnen zijn.
Het kwam bij ons trouwens aardig overeen.

Skippie: om je een voorbeeldje tegeven. Wij namen 10 kub mee en dat waren een 2 zitsbank, 2 fauteuils, bureaustoel, tv en ongeveer 63 dozen (grote dozen, normale dozen en boekendozen). Als ik zo onze boekendozen opgestapeld zie staan kunnen er ongeveer 12 in een kub.
 
Hou er ook rekening mee, je de pakkings materialen moet meerekenen. Dit klinkt logish, maar bijvoorbeeld een stapel borden, als dat in de verhuiswagen wordt vervoerd doe je er gewoon een laagje bubble plastic of t-shirt omheen en in de doos.
Omdat de internationale transport verzekering niets vergoed dat een één meter vrijeval van de container niet overleeft, is dit echt niet genoeg verpakking... Ik heb zelf bijvoorbeeld de borden gezigzagd met bubble plastic. Ineens gebruik je twee keer zoveel ruimte!
Natuurlijk voor kleding maakt dit geen verschil, maar voor breekbare goederen wel!

Ik gebruikte 3 rollen van 150M2 bubble plastic voor mijn 3 slaapkamer huis, en niets was gebroken ;) zie http://www.vikingdirect.nl/a/sku%2Fconsumer%2FSealed-Air-Cap-Bubble-plastic-1m-x-150m/pr=HH7&id=P817H/
Ook heel handig zijn die plastic rollen die ze gebruiken rond om pallets. Goed om planken bij elkaar te houden (van boekenkast of bureau bijvoorbeeld) zie http://www.vikingdirect.nl/a/sku%2Fconsumer%2FVerpakkingfolie-transparant-50-cm-x-300-m/pr=HH7&id=118153/

Gelukkig kon ik de naam van de leverancier nog herinneren  :wink:

Groeten,
Marco
 
Back
Top