Michiel's LaStaVa

Michiel71

Member
Ik had mij al een tijd voorgenomen eens een Lastava aan te maken om een update te geven waar wij allemaal mee bezig zijn, niet alleen voor ons zelf maar ook voor familie en vrienden die op de hoogte zijn van onze plannen op de hoogte te houden. Bij deze dus.

We zijn eigenlijk al maanden niet zo bezig meer geweest met de plannen en hebben ook nauwelijks op het forum gekeken of ook maar .com.au sites bezocht. Het hele onderwerp Oz was eigenlijk weer een beetje van de radar verdwenen tot wij afgelopen weekend een telefoontje kregen van Rob van M2A. Ik was zelf aan de klus maar werd gebeld, misschien moet je maar even thuiskomen.

Opeens waren daar de gesprekken weer, en de twijfel en de euforie, de keuzes...pffff wat is dit toch lastig allemaal. Ik zal blij zijn wanneer we twee jaar verder zijn en dit allemaal achter ons hebben, wat de beslissing ook wordt.

even bij het begin beginnen.

In Januari hebben wij het contract met M2A getekend na een jaar te zitten plussen en minnen.
Redelijk snel hebben we alle spullen aangeleverd en zijn de eerste stappen gezet. Mijn beroep staat op de SNOL voor SA maar ook alleen maar daar. Wij hebben eerst alles voor de skill assessment geregeld en deze is aangavraagd begin maart... Toen kwam de eerste tegenvaller, de behandeltijd was 12-16 weken en ik voorzag daarmee dat we niet meer voor 1 juli aan konden vragen.

Op zich nog geen man overboord maar het blijft natuurlijk wel een risico met maar een staat als sponsor, staat het beroep volgend jaar nog wel op de lijst? Nu het telefoontje ging dus over de skill assessment, die was binnen en positief! Dat was goed nieuws maar ja ik dacht waarschijnlijk te laat om nu nog State Sponsorship aan te vragen.

Nu vertelde Rob dat hij gebeld heeft en dat we de aanvraag voor state sponsorship nog in mogen dienen. Dat was dus even van het weekend wat papieren invullen informatie opzoeken enz... Alles is nu verzonden en het is weer even afwachten of en hoe snel alles behandeld wordt.

Zo zie je maar er is maar een telefoontje nodig en het vuurtje wakkert weer op! Dat wordt weer avonden zoekwerk naar huizen, scholen, werkgevers enz,

Ach ik geloof toch wel dat ik er iets minder om geslapen heb zaterdag..... haha kan ook van het bier gekomen zijn tijdens het springsteen concert! Vandaag ook nog de bevestiging gekregen dat ik de maximale werkervaring toegekend heb gekregen dus de volledige score. Wel lekker want dan hebben we genoeg aan een staatssponsoring en geen regional nodig hebben. Rob had de hardcopy nog niet binnen vandaar dat we dat nog niet zeker wisten.

Leuk zijn dat soort mailtjes he? :) Zeker zo vlak voor het weekend :)
Gefeliciteerd! Op naar de volgende stap :)

Leuk zijn dat soort mailtjes he? :) Zeker zo vlak voor het weekend :)
Gefeliciteerd! Op naar de volgende stap :)
Dank je pfff als het elk weekend zo gaat, vorige week de skill assessment en nu de nomination haha als volgende week DIAC reageert is het visum zo binnen:)

Tijd voor een update...

We hebben dus zoals eerder gemeld de uitnodiging en de sponsorship van SA binnen. Nou hebben we deze op 28 juni binnengekregen en achteraf blijkt dat 28 juni DIAC ook de boel dicht heeft gegooid na 9pm om nieuwe aanvragen in het systeem te zetten of betalingen te doen. En toen werd het maandag 1 juli en bleek dat de tarieven voor ons als gezin verdubbeld waren.

Oef dat was echt even schrikken... 6.000 dollar ipv 3000. Na een paar dagen waren we wel van de schrik bekomen en hebben we toch maar besloten weer verder te gaan. Alle papieren voor het DIAC zijn nu ingevuld en we hebben tot eind augustus om in te dienen. Volgens mij ziet het er allemaal goed uit

Ondertussen zijn we ook maar gestart om de voorbereidingen te treffen verhuurbedrijven en makelaars uitgenodigd...ik geloof dat het doorgaan met de visumaanvraag niet de laatste keuze is die we moeten maken dit jaar!

Ach ik geloof toch wel dat ik er iets minder om geslapen heb zaterdag..... haha kan ook van het bier gekomen zijn tijdens het springsteen concert! Vandaag ook nog de bevestiging gekregen dat ik de maximale werkervaring toegekend heb gekregen dus de volledige score. Wel lekker want dan hebben we genoeg aan een staatssponsoring en geen regional nodig hebben. Rob had de hardcopy nog niet binnen vandaar dat we dat nog niet zeker wisten.
He daar was ik ook, in Nijmegen! Erg goed concert, met recht de BOSS!! En Black Crowes en die andere was ook erg goed.

Deze week hebben we het verzoek gekregen vanuit het DIAC om de VOG en de Medicals aan te leveren en wel het liefst voor 15 sept! Slik ja mevrouw....
Donderdag gebeld met Dr Ritz in Amsterdam en vandaag was er al een plekje... Nou achteraf moet ik zeggen dat die Medicals niet echt wat voorstellen, hoewel ik de uitslag natuurlijk nog niet heb. Na 3 uurtjes heen en weer lopen tussen de Dr en het Onze Lieve Vrouwengasthuis waar de foto's gemaakt zijn en flink van euro lichter zijn we met z'n viertjes nog maar even naar NEMO geweest. Erg leuk voor de kids en we hadden superlekker weer vandaag dat scheelt ook.

De VOG is afgelopen week ook aangevraagd en ik hoop dat het allemaal goed gaat. Ze konden bij de gemeente niet garanderen dat deze in het Engels werd opgesteld en het kan 4 weken duren.... mmmmm gaan we 15 september dus niet helemaal redden...:(.

Nou ja in ieder geval begint het allemaal wel heel erg echt te worden en het plannen is toch al wel een beetje begonnen. We hebben besloten dat we niet een aparte validatietrip willen maken maar gelijk de oversteek, ook om kosten te besparen maar dat betekent dus dat we voor 15 september 2014 in Adelaide moeten zijn....:up:

Back