Migrant Skills Recognition Service

Rob Breumelhof

Active Member
Beste Forumleden,


De volgende informatie kan van belang zijn voor diegenen die al in Australie zijn en een erkenning van hun 'Skills' willen. Dit is van toepassing voor immigranten die hun 'skills' niet hebben laten beoordelen als onderdeel van hun immigratieprocedure. Momenteel geldt dit voor een beperkt aantal beroepen en alleen in NSW, VIC en QLD

Meer informatie hierover is te vinden op http://msrs.vetassess.com.au.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Bedankt Rob
Hopelijk breidt zich dit ook eens uit naar SA, dan kan ik er misschien gebruik van maken...
 
Beetje domme vraag misschien Rob, maar wat is de reden om dat te doen?
Voor het visum begrijp ik het, hebben jullie me goed duidelijk gemaakt indertijd, maar als je al binnen bent, snap ik het niet.
Kan ook aan mijn beperkte kennis liggen hoor ;).
 
Een papiertje wat bewijst wat je skills zijn. Lijkt me best leuk staan op je CV :) Zeker met papier geile Aussies.

In Nederland heb een soortgelijk iets: erkenning verworven competenties

Dan kun je bijvoorbeeld aantonen dat je een bepaald niveau hebt zonder dat je de opleiding echt gevolgd hebt zeg maar.
 
Beetje domme vraag misschien Rob, maar wat is de reden om dat te doen?
Voor het visum begrijp ik het, hebben jullie me goed duidelijk gemaakt indertijd, maar als je al binnen bent, snap ik het niet.
Kan ook aan mijn beperkte kennis liggen hoor ;).


Dit is voor met name partners van wie de 'skills' niet zijn beoordeeld als onderdeel van de visumaanvraagprocedure. Op deze wijze kunnen zij in het bezit komen van een Australisch document dat aangeeft waarmee hun buiten Australie verworven opleiding en werkervaring in Australische termen kan worden vergeleken. Dit kan dan bij solliciaties worden gebruikt, omdat Australische werkgevers geen idee hebben wat niet-Australische opleidingen inhouden. Het vergroot de kans om aan een baan te komen.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Beetje domme vraag misschien Rob, maar wat is de reden om dat te doen?
Voor het visum begrijp ik het, hebben jullie me goed duidelijk gemaakt indertijd, maar als je al binnen bent, snap ik het niet.
Kan ook aan mijn beperkte kennis liggen hoor ;).
Omdat ze hier dan eindelijk misschien een idee hebben wat je opleiding en ervaring is. Voor vele beroepen is dit misschien zeer duidelijk. Maar ik ben bv. bio-ingenieur, en geen kat die hier weet wat dat is :rolleyes: En ze hebben hier zo graag Australische papiertjes he ;)
 
Dank aan allen. Ik snap het nu. Dat ze Australische papiertjes willen, was me al duidelijk. Mijn beroepserkenning is in orde, maar nog steeds krijg ik geen baan, omdat ik geen Australische werkervaring heb.
 
Back
Top