migratie bureau ja of nee?

gewoon eens vehoudingsgewijs zien hoeveel wel of niet er 1 inschakelen

  • migatiebureau nee!

    Votes: 21 39.6%
  • migratiebureau ja!

    Votes: 21 39.6%
  • weet het nog niet?

    Votes: 11 20.8%

  • Total voters
    53

Bosco

New Member
Hi,

Ik weet dat er meer topics over zijn maar nu effe in 1 blik kunnen zien hoe het verhoudingsgewijs is is ook wel een handig lijkt mij.


greets,

Alex
 
Het bespaart een heleboel geld als je zelf probeert alles te regelen hulp is o.a op deze site voldoende te vinden lijkt mij. Emigreren is al duur genoeg :)


Simon
 
zit er wel over te denken. die move 2 australia schijnt goed te zijn maar die zijn nu overbelast met aanvragen las ik op hun site. niet zo cool! maar wel goed dat ze voor hun klanten de tijd nemen :cool:
 
denk wel dat het goed is er 1 in te schakelen is toch dagelijkse kost voor hun en ik ben al niet zo'n uitpluiser :) beetje verstrooid ook af en toe :lol: maar dat heeft ook zijn charme's
moet wel sparen om er ook een bureau bij in te schakelen :oops: maar ja geld is ook niet alles!
 
Het is misschien toch handig om even te zoeken hier op de site, want er zijn over sommige bureau's nogal wat negatieve uitspraken gedaan door mensen die met bepaalde bureau's in zee zijn gegaan. Misschien dat je daar iets mee opschiet. George Lombard schijnt ook een goeie te zijn op dat gebied. Ook over hem is het een en ander al gezegd. Wij hebben zelf geen bureau ingeschakeld, dus echt mee praten over dit onderwerp kan ik niet. Heb al wel het een en ander langs zien komen hierover.
 
bedankt voor de tip ik ga in ieder geval eens lekker rond neuzen! zit te twijfelen ook wel of niet een bureau in te schakelen :-o
 
Ik ga via 'activescmigration bureau'  :up: :up: in Brisbane zijn erg goed en helpen met alles je krijgt ook een settlement guide  waarin echt allerlei goede tips staan. Van visa opties, schoolmogelijkheden, verhuistips,  je cv schrijven en tips om te solliciteren en heeeel veel internetpagina's die je kunt gebruiken enz. enz.

Liefs Eutrice
 
Wij zijn met Move 2 Australia in zee gegaan en ik moet zeggen we hebben er geen spijt van.  :up:
We krijgen netjes alle correspondentie via de mail en alle lijstjes waar we voor moeten zorgen.
We kunnen ook alle vragen bij Rob kwijt en worden altijd correct te woord gestaan.

Voor ons dus heel handig zo`n bureau.
(en je kreeg een gratis Oz kalender. :-D :-D :-D)

Jess
& Dick natuurlijk ook.
:lol:
 
Wij zijn zéér blij dat we met het Migration bureau gewerkt hebben. Niet goedkoop maar wel een grote steun en zeer verhelderend.
Dankzij hun vertrekken wij over enkele maanden naar ALice!!  :up:
Sara
 
Hoi,

Mijn ervaring is dat ik het in alle gevallen waarin ik een vraag heb gesteld, uiteindelijk beter wist dan de medewerker van het bureau. (2 a 3 bureaus contact mee gehad) Voor mij zat er geen toegevoegde waarde meer in. Maar ja, vorig jaar wel een burn-out gehad, en daar zal een "vol emigratieprocedure hoofd" best nog wel iets mee te maken gehad kunnen hebben !  :-D  :lol:
Als je nog moet beginnen met uitzoeken en je kunt de controle makkelijk uit handen geven, dan zou het weleens wat zorgen minder kunnen opleveren..........maar ook een dunnere portemonnee natuurlijk.
 
hey henriette :)

Als ik het goed begrijp kunnen we jou ook inhuren :up: (geintje hoor :-D)

zat move 2 australia ook bij 1 van de 3 bureau's want dat zou ik jammer vinden gezien alle positiebve dingen die ik erover hoor


greets,

Alex
 
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=196.0

Kijk hier eens voor de gein... Zo zie je ook meteen welke bureau's positief worden belicht en welke niet.
 
Hoi Bosco,

Ik weet niet eens meer wie het waren. Heb oa. in de "begintijd" contact gehad met Buysse...., maar zoals iedereen ook zegt: het is heel persoonlijk en iedereen heeft weer andere ervaringen. Een vriendin van mij is succesvol naar Canada geemigreerd via Buysse bijvoorbeeld.
Hi hi, heb er al wel aan zitten denken om zelf migration agent te worden!!!  :lol: Geintje.
Toch handig om die opgedane kennis weer te gaan benutten! Maar toch eerst maar even mijn eigen vakgebieden weer induiken........! En lekker alles blijven delen op het forum natuurlijk!
 
Wij hebben het ook allemaal zelf gedaan. Veel tijd en vooral energie. Maar toch prima te doen!Ga liever lekker op vakantie van het geld wat we uitsparen bij zo'n bureau!
(Het scheelt natuurlijk wel of je een "standaard" aanvraag hebt. :)
 
Het is iid best zelf te doen, net wat Lin zegt er gaat wel tijd en energie inzitten. Ook als je het door een bureau laat doen , moet je evengoed ook nog een hoop dingen doen zoals achter je vertalingen en legalisatie's aan gaan (ten minste voor zover ik weet). De formulieren invullen is best te doen, tuurlijk kom je voor onduidelijkheden te staan maar een emailtje naar de Dimia of hier op het forum surfen geeft doet wonderen.
 
Nou,

ik kan je vertellen dat wij never nooit niet in Australie terecht waren gekomen als we niet geholpen waren door een migration agent. Simone als eerste aanvrager, mijn werkervaring daarbij, ik door de skills assessment, Simone met een oom in Oz, sponsors hier en daar.................Hellup.............

Het was een schaakspel van formaat. Ik vond het de $3500 aan honorarium meer dan waard (sprak hij vanuit sunny Queensland met zijn permanent residency visum op zak!).

Marc
 
Mijn zwager heeft ook een migration agent hier in Brisbane in de arm genomen (toen hij hier op vakantie was), qua beroep (in de top 10 list), werkervaring, punten voor leeftijd, etc.etc. niet echt nodig.

Zijn beweeg reden? Hij wilde een stevige (lees:prijzige :)) stok achter de deur. Wist dat hij zelf misschien wat te slack zou zijn hier en daar. Nu kreeg hij steeds een "prompt" wanneer hij weer iets moest doen, tekenen of inleveren. De communicatie tussen de Agent, hemzelf en ons (als sponsors) was en is (want nog niet helemaal rond) prima!

Nogmaals niet echt nodig in zijn geval maar hij is tot nu toe nog steeds heel blij met de beslissing. Wel belangrijk lijkt mij om van te voren een prijs afspraak te regelen want dat variert nogal van agent tot agent als ik dat hier wel eens lees.  Gewoon een set price zodat je halverwege of tegen het eind niet ineens allerlei extra rekeningen krijgt gepresenteerd.

Groetjes
Syl
 
Wij hadden zo'n prijsafspraak: $750 tot en met de skills assessment, en daarna nog een keer $2.750 als we besloten door te gaan. Vond het prima geregeld; het nam mij een heeeeeeeeeele hoop werk uit handen, en nu wisten we in ieder geval zeker dat we geen dingen zouden "missen". De communicatie verliep bij ons ook uitstekend; bijna alles via email (alle vragen binnen 24 uur beantwoord), soms per fax, en een paar keer een belletje.

Op de grote hoop gezien vond ik het het geld allemaal dik waard.

Marc
 
Back
Top