migratiebureau, spouse

ypjjansen

New Member
Hoi daar!!

Ik heb contact opgenomen met Berlijn, maar helaas kunnen ze me helemaal geen informatie geven. Heb namelijk wat vragen over onze 'kans van slagen' bij een spouse visum.

Is er misschien een adviesbureau waar ik wat informatie kan opdoen?? In berlijn mogen en kunnen me ze geen informatie geven want we moeten eerst een aanvraag indienen voordat ze onze kansen kunnen beoordelen. Stel nu dat we er inderdaad geen recht op hebben zijn we ook dat geld kwijt.

Alvast bedankt.

Waarom gooi je de vraag niet met meer info op het forum?
Er zijn genoeg mensen die het al voor elkaar hebben zo'n spouse visa,
onderanderen wij Ton en Ineke.
Voor een Spouse visa is het echt niet nodig om een burau in te schakkelen.
Susses in iedergeval.

Gr Ineke :up:

Helemaal mee eens, er zijn hier op het forum vreselijk veel mensen afgestudeerd op spouse reglementen. Dus gooi maar los. En waarschijnlijk kan je er anderen ook weer mee helpen.

Good luck Mel

Ja, er zijn hier op het forum een hoop 'experts' die je gratis en voor niets goede info kunnen geven.

Oke, super bedankt hoor!!

Ik heb eerder in het kort onze situatie beschreven. Ik ben er inmiddels achter gekomen wat het grootste probleem gaat worden met de aanvraag en dat is die 12 maanden eis.

We kennen elkaar alweer 1,5 maanden, waarvan we nu 12 maanden echt met en bij elkaar zijn (samen aan het reizen geweest). Alleen de laatste twee maanden ben ik hier weer even terug in Holland en is mijn vriend in Nieuw-Zeeland. We hebben op het moment geen mogelijkheid om samen te zijn. Ik ben hier, om zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld te sparen, om dan met een WHV naar Australie te gaan. Mijn vriend heeft zijn registratie in Nieuw-Zeeland en zou hier ook niet zomaar kunnen gaan werken (hij is dokter). Ik had natuurlijk op een gewone toeristenvisum naar NZ kunnen gaan maar ik heb geen cent op het moment en werken is dan niet mogelijk.

Nu hoorde ik wel dat in sommige gevallen ze alleen een 6 maanden eis aanhouden. Zou dit in onze situatie ook het geval kunnen zijn? Berlijn vertelde dat dit in individueel gevallen zo zou kunnen zijn maar kon me niet vertellen of dat dat voor ons ook zo zou zijn.

Nu vertrek ik begin januari naar Australie en daar gaan wij samen wonen. Omdat we toch nu al heel erg graag het spouse visum willen (vanwege mijn toekomste studie plannen) zou ik erg blij zijn als we er nu al kans op maken maar het gaat wel om aardig wat geld!!

Groetjes

[quote author=ypjjansen link=topic=3069.msg35085#msg35085 date=1131309630]
We kennen elkaar alweer 1,5 maanden, waarvan we nu 12 maanden echt met en bij elkaar zijn (samen aan het reizen geweest).
[/quote]

Even heel flauw doen, maar ik neem aan dat je 1,5 jaar bedoeld...?

[quote author=ypjjansen link=topic=3069.msg35085#msg35085 date=1131309630]
Ik ben hier, om zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld te sparen, om dan met een WHV naar Australie te gaan.

Nu vertrek ik begin januari naar Australie en daar gaan wij samen wonen. Omdat we toch nu al heel erg graag het spouse visum willen (vanwege mijn toekomste studie plannen) zou ik erg blij zijn als we er nu al kans op maken maar het gaat wel om aardig wat geld!!
[/quote]

Ik ben een beetje verward nu. Als je in januari naar Australie gaat op WHV, waarom wil je dan nu een spouse visa hebben? Waarom ga je niet op je WHV naar Oz, ga meteen samen wonen, open bankrekening samen, verzamel alle bewijzen die je nodig hebt (de lijsten zwerven hier op het forum wel rond), en dan voordat je WHV verloopt vraag je in Oz je spouse-visum aan.
Maar begrijp ook dat je wilt studeren in Oz? Waarom dan geen studenten-visum?

Wat betreft je kansen op een spouse-visa kan ik weinig zeggen. Je dient inderdaad minimaal 12 maanden samen te wonen, maar heb diverse berichten hier gelezen dat het mensen is gelukt die "maar" 6-8 maanden hadden samen gewoond. Bij een spouse-visa komt het er grofweg op neer dat je moet aantonen dat je in een langdurige, oprechte relatie zit. Als je twijfelt dat je dit kunt aantonen, zou ik voor een andere weg kiezen.

Succes!

Cya,

Vin

Inderdaad, het gaat er om dat je kunt aantonen dat het een genuine relatie is.
Voor een optie zonder dat je 12 maanden aan bewijs moet hebben is dat je gaat trouwen. Wij hebben daar voor gekozen omdat we toch wilden gaan trouwen tezijnertijd en we hoeven hiermee dus niet aan te tonen dat we elkaar al twaalf maanden kennen (ik ken hem pas sinds mei dit jaar...) We wilde zsm bij elkaar zijn.... en fiancee optie bleek te snelste.
ALs ik het visum krijg, moeten we wel binnen 9 maanden na aankomst in Oz trouwen. Maar dat gaat geen probleem worden Haha!
Succes, en houdt ons op de hoogte he!
Groetjes,
Marina

Ik ben inderdaad erg blij met het feit dat ik nog steeds mijn WHV kan gebruiken. Alleen ik wil dus gaan studeren en als ik dan 1 jaar eerder (als ik nu mijn spouse aan zou vragen) mijn vaste visum zou krijgen betaal ik ook een jaar minder lang als internationale student. Dat is dus een beetje de achterliggende gedachte....

Gelukkig hebben we een tweede optie, kan altijd parttime gaan studeren en werken zodat ik toch de kosten kan bekostigen.

Ik hoor wel erg graag van mensen die onder die 12 maanden eis uit zijn gekomen!!!

Alvast super bedankt!!

Back