migration bureau Amsterdam meer

citavm

XPdite Sponsor
[quote author=Brit link=topic=196.msg9697#msg9697 date=1109275023]
Hoi Citavm,

Ik denk dat, dat voor iedereen die het via een bureau doet geldt.
Uiteindelijk komt het erop neer dat we voor een bureau gekozen hebben.

Zoals ik al eerder geschreven heb, zouden er bij ons vertragingen/afwijzingen zijn opgelopen door een aantal onduidelijkheden die niet standaard op een forum terug te vinden zijn. Misschien zelfs zoveel vertraging/afwijzing dat we in de veronderstelling waren geweest dat het niet meer haalbaar zou zijn. Terwijl het bureau ons aangaf dat er zelfs nog 2 mogelijkheden waren. Daarbij komt ook nog dat ook wij met het leeftijds probleem van 35 jaar zitten.

Als één van ons beiden gewoon aan de standaard vereisten (skilled independent) van de DIMIA had voldaan, dan had ik het zelf gedaan.

Trouwens, ik heb vanmiddag een mailtje retour ontvangen van MB de creditnota wordt z.s.m. toegezonden.

Gr. Brit
[/quote]

Hoi Brit,

Volgens mij hebben wij hetzelfde profiel als jullie. Voor welk visum gaan jullie. Wij gaan voor regional gesponsoord visum. Wij worden door south Australia gesponsord.

Groet dat je de credit nota krijgen. Volgens mij kijken zij gewoon tot hoever ze kunnen gaan. Wij gaan van het weekend opnieuw alle rekeningen bekijken.

Gr

Hoi Cita,

Wij worden gesponserd door de staat Victoria (maar hoeven niet regionaal te gaan wonen).
Daarbij komt dat wij al 12 jaar een eigen zaak hebben en dat het ontzettend moeilijk aan te tonen is welk beroep je uitoefent in het dagelijks leven.
Bijvoorbeeld wanneer je een bakkerszaak hebt, wil het nog niet zeggen dat je bakker bent, ook al is het wel zo en ook al heb je de diploma's.  Je kunt wel dagelijks alleen de verkoop of administratie hebben gedaan. Alleen diploma's zijn niet voldoende want je voldoet dan niet aan de vereisten voor de werkervaring. Werkgeversverklaringen kun je ook niet overleggen, want die heb je niet etc. etc.
Ons dossier t.b.v. de aanvraag bestond uit 97 stukken (160 pagina's).
Dus al met al redelijk complex.

Groetjes,

Brit

Ik vindt het nu al ingewikkelt ,laat staan in jullie geval.

Sterkte er mee!  :up:

Groetjes Sander  :up:

Hoi Sander,

Bedankt voor je opkikkertje.
We komen er wel hoor. Alleen kost het wat meer. Gelukkig is dit gespreid over een al behoorlijk lange periode. Wij zijn eigenlijk in maart 2001 al begonnen. Hebben ons toen wat georiënteerd en hebben toen uiteindelijk in mei 2002 alles in gang gezet. Door omstandigheden heeft het vervolgens een tijdje stil gelegen en zijn uiteindelijk weer gestart in september 2003. Dus eigenlijk de meeste kosten zijn gespreidt over de periode van september 2003 tot heden.
Vind het wel schrikbarend al die kosten die je al gemaakt hebt en nog niet eens een visum hebt.
Maar wanneer we uiteindelijk ons visum hebben zijn we dat snel vergeten.

We zitten nu met smart te wachten op een verzoek voor toezending van de medicals en de VOG.
Over een week zijn onze spullen al 3 maanden daar. Het zal ook wel te maken hebben met het feit dat het een enorm dossier is. Het zal (hopelijk) wel niet lang meer duren.

Groetjes,
Brit

[quote author=Brit link=topic=196.msg9776#msg9776 date=1109371670]
Hoi Sander,

Bedankt voor je opkikkertje.
We komen er wel hoor. Alleen kost het wat meer. Gelukkig is dit gespreid over een al behoorlijk lange periode. Wij zijn eigenlijk in maart 2001 al begonnen. Hebben ons toen wat georiënteerd en hebben toen uiteindelijk in mei 2002 alles in gang gezet. Door omstandigheden heeft het vervolgens een tijdje stil gelegen en zijn uiteindelijk weer gestart in september 2003. Dus eigenlijk de meeste kosten zijn gespreidt over de periode van september 2003 tot heden.
Vind het wel schrikbarend al die kosten die je al gemaakt hebt en nog niet eens een visum hebt.
Maar wanneer we uiteindelijk ons visum hebben zijn we dat snel vergeten.

We zitten nu met smart te wachten op een verzoek voor toezending van de medicals en de VOG.
Over een week zijn onze spullen al 3 maanden daar. Het zal ook wel te maken hebben met het feit dat het een enorm dossier is. Het zal (hopelijk) wel niet lang meer duren.

Groetjes,
Brit

[/quote]

Hoi Brit,

Zo te lezen is bij jullie complexer dan bij ons. Wij hadden voor probleem dat onze beroep niet echt in een bepaalde categorie vielen. Hendrik is Information manager, hoog positie binnen Coca Cola, hij geeft leiding aan een team, maar de mensen binnen zijn team geven geen leiding aan andere mensen. Dit betekent dat hij als consultant wordt beschouwd. Ipv 60 punten kregen wij alleen 50 punten en 5 punten voor ervaring ipv 10. Bij mij precies hetzelfde.

Raar dat jullie al 3maanden wachten voor de VOG en medicals, wij hebben de documenten naar Dimia halverwegen november gestuurd en eind december werd ons gevracht om de VOG en medicals. Misschien moet je even Migration Bureau bellen en vragen hoe het zit?

En ja als wij de visum krijgen zijn ook alles vergeten, maar het is op dit moment wel zenuwenslopend.

Groetjes

Hoi Cita,

We hebben al contact gehad met het MB.
Wij zijn waarschijnlijk net iets te laat geweest met indienen.
Van half dec. tot eind jan. hebben ze bij de DIMIA op halve kracht gewerkt ivm de zomervakantie's en de tsunami heeft ook nog mankracht gekost om voor de gestrande slachtoffers visa en paspoorten te regelen.
Afgelopen donderdag is er een meeting geweest waar David Lloyd (de RMA van het MB in Oz) naar toe is geweest, hij zou hier de dossiers in behandeling bij het MB aanhalen.
Waarschijnlijk horen we hier in de loop van aankomende week meer van.
We wachten maar gewoon af. Zal waarschijnlijk wel niet lang meer duren.

Wanneer hebben jullie je medicals en VOG naar de DIMIA verstuurd? Want dan kan het toch niet lang meer duren voordat je je visa granted krijgt.

Gr. Brit

Hi Brit,

wij zullen voor jullie duimen dat jullie bericht krijgen. Wij hebben de laatste documenten (VOG, Medicals, brief van de Universiteit voor de 5 bonus punten, en brieven van werkgevers) de eerste week van Februari gestuurd. Wij denken dat wij rond eind Maart iets horen. Hopelijk dat het positief wordt, dat zal wel leuk zijn voor de verandering.

Gr

Citavm

:-D :-D :-D :-D :-D :-D
Hoi Cita,

Jippie!!!!!
Weer een stapje verder richting Oz. Heb vandaag een telefoontje van onze consultant ontvangen. Het verzoek (met daarin ook ons file nummer en naam van de case officer) om toezending van de medicals en VOG zijn binnen. Morgen stuurt ze me de details.

Dr. Baars zou ons dossier pas versturen, wanneer wij hem het file nummer en de naam van de Case Officer door zouden geven.
Vervolgens heb ik een mailtje naar dr. Baars gestuurd of het mogelijk was dat hij onze spullen morgen per FEDEX naar Adelaide (uiteraard op onze kosten) kon sturen, i.p.v. per aangetekende post. Dan kunnen we tenminste met het vrachtbriefnr. zien wanneer het daar bezorgd wordt. Met aangetekende post weet je dus nooit of het bezorgd is. Hier kom je alleen achter wanneer de DIMIA vraagt waar je medicals blijven (dan is het dus niet bezorgd). Maar dan ben je 2 maanden verder.

Belt dr. Baars mij op en zegt hij dat hij ons dossier (zonder file nr. en CO naam) op 3 februari al naar de DIMIA heeft gestuurd.
Nou ja, we hopen maar dat dit inmiddels is aangekomen en bij de betreffende CO is.

Nu is het nog afwachten op de VOG, welke we hopelijk eind deze week begin volgende week verwachten. Deze zal ik dan meteen per FEDEX doorsturen en dan maar weer wachten.
Hopelijk zijn dit echt de laatste loodjes.

Op dit bericht kan ik wel weer even teren. Ik dacht dat ze ons helemaal vergeten waren.
Ik ben momenteel echt in jubelstemming.

Nu is het jullie beurt. Zou leuk zijn als je kon berichten dat jullie een brief krijgen met visa granted.

Wat doen jullie? Gaan jullie naar Berlijn om het visum in je paspoort te halen of sturen jullie je paspoort op naar Berlijn of Londen?

Groetjes,
Brit

Hi Brit,

Geweldig info :happysun: :happysun:, en ja het zijn in principe de laatste loodjes.

Wij hebben inmiddels bericht van de Migration bureau, we hoefen het brief van de director niet te betalen. Het is niet helemaal wat wij hebben gevraagt. wij hebben gevraagd voor uitleg van de rekeningen. Maar goed, ik zal toch opnieuw alle rekeningen bekijken.

Wat betreft de visum in de passpoort, geen idee. Ik denk dat wij naar Berlijn zullen gaan, wij zijn daar nooit geweest, dat is dus de kans.

Vraagje, heb jij een financiele achtergrond. Ik vraag dit vanwegen al die info die je hebt gegeven omtrent pensioen en zo.

Groetjes

Hoi Cita,

Uhm ja, gemeen hé?
Ik verdien mijn boterhammetje als financieel manager.
Uiteraard weet ook ik niet alles, maar komen we wel een heel eind zo.
Helaas was mijn beroep net niet voldoende voor een assesment. Hij komt wel voor op de SOL maar niet in de hoedanigheid zoals ik mijn functie vervul.

Goh, netjes dat je de brief van de director niet hoeft te betalen (ha,ha,ha). Ik zou idd ook alles nog een keertje nakijken.
Moet wel zeggen dat tot op heden de rest bij ons allemaal klopt.

Wanneer de mogelijkheid er is, gaan ook wij naar Berlijn, zijn we ook nog nooit geweest.
Ik heb vernomen dat wanneer je, je paspoort opstuurt om het visa aan te laten brengen, het ongeveer 10 weken kan duren. Vind ik een beetje te lang. Ik denk dat we tegen die tijd lang zat gewacht hebben.

Vraagje terug, wat doe jij voor de kost? Ik heb wel gelezen in een eerder berichtje  'Dit betekent dat hij als consultant wordt beschouwd. Ipv 60 punten kregen wij alleen 50 punten en 5 punten voor ervaring ipv 10. Bij mij precies hetzelfde. ", maar ja dat kan van alles zijn.

Groetjes,
Brit

Hi Brit,

Ik ben op dit moment nog officiel Business Development Manager (kan ook gezien worden als Account Manager, verkoper). Volgens Australische maatstaffen ben ik een eenvoudig verkoopster. Prima, zolang ik in een vakje vaalt.  Ik heb meerdere keren moeten uitleggen dat account manager en business development hetzelfde is als verkoop. Maar dat hebben de Australische regering een beetje moeiten mee. Gelukkig dat in het Australische bedrijfsleven het meteen begrijpen. Volgens mij is mijn situatie net zo raar als die van jou. Misschien denken zij dat Financieel Manager hetzelfde is als boekhouder???

Ik moet wel zeggen dat ik het wachten ook een beetje zat ben. Ik heb echt het gevoel dat ik op alles zit te wachten en dat ik niet verder kan. Ben niet de meeste positive de laatste tijd, gelukkig is Hendrik voor 200%+ positief en dat maakt het verschil.

Groetjes

Hi Brit,

Je zei dat je door Victoria wordt gesponsoord maar je daar niet hoeft te vestigen, waar wil je dan heen?

Groetjes

Citavm

Hoi Cita,

We hebben inmiddels alles op Jan zijn naam gedaan en lift gewoon mee.

Nou dat is ook toevallig. Ik ben ook niet te genieten de laatste tijd en Jan is de vrolijkheid zelf en beurt me iedere keer weer op. Zal wel aan de sekse liggen.

In je laatste reply schrijf je:
Je zei dat je door Victoria wordt gesponsoord maar je daar niet hoeft te vestigen, waar wil je dan heen?
Heb ik dat geschreven dat we ons daar niet hoeven te vestigen?

Wij moeten ons zelfs daar vestigen voor de aankomende 2 jaren.

Misschien heb ik een beetje verwarring geschept, door te schrijven dat we in eerste instantie naar QLD zouden gaan.
Dit gaan we dan waarschijnlijk na die 2 jaar alsnog doen. Althans dat is de bedoeling.
Het kan natuurlijk ook zo zijn, dat het ons zo goed bevalt, dat we in Victoria blijven.

Groetjes,
Brit

Hoi Brit,

Ja het zal wel aan de sekse liggen :-D

Wij zijn ook gesponsoord en moeten 2 jaar in South Australia blijven. Ach ik zie dat niet als een straf. Zolang ik een huis heb met een gedelijk grote tuin dan vind ik het prima. Ik zei laatst tegen Hendrik dat als ik een grote tuin heb dat ik een moestuin wilden hebben. Je krijgt ook van die rare ideeen :dizzy:

Weten al waar in Victoria willen wonen?

Groetjes

Volgens mij kun bijna geen kleine tuin krijgen in Oz. Wat ik begreep van ons agent is de kleinste kavel zo rond de 500 m2.
Dit geldt uiteraard niet als je downtown woont.

[quote author=citavm link=topic=1244.msg10143#msg10143 date=1109838731]
Hoi Brit,

Ja het zal wel aan de sekse liggen :-D

Wij zijn ook gesponsoord en moeten 2 jaar in South Australia blijven. Ach ik zie dat niet als een straf. Zolang ik een huis heb met een gedelijk grote tuin dan vind ik het prima. Ik zei laatst tegen Hendrik dat als ik een grote tuin heb dat ik een moestuin wilden hebben. Je krijgt ook van die rare ideeen :dizzy:

Weten al waar in Victoria willen wonen?

Groetjes

[/quote]

Hoi Cita,

Ook wij zien het niet als een straf, was alleen in het begin (toen dit gewijzigd) werd even wennen. Je hebt je toch helemaal ingesteld op een vertrek naar QLD. Maar, na de gewenningsperiode heb je er gewoon weer heel veel zin in en zit je vol ideeën.
Moestuintje leek mij ook wel leuk.

Momenteel zijn we ons aan het oriënteren ten zuid/oosten van Melbourne in een suburb of wat verder weg. Ik denk zelf max. 50 km.
En jullie al enig idee waar jullie naar toe gaan in South Australia. Het zal waarschijnlijk wel Adelaide worden of niet?

Groetjes,
Brit

[quote author=Bacchus link=topic=1244.msg10154#msg10154 date=1109844097]
Volgens mij kun bijna geen kleine tuin krijgen in Oz. Wat ik begreep van ons agent is de kleinste kavel zo rond de 500 m2.
Dit geldt uiteraard niet als je downtown woont.

[/quote]

Klinkt niet vervelend. Ik kan erg genieten van een grote tuin. Vermaak me wel.

Groetjes,
Brit

Hi Brit,

Klopt, wij zoeken in de buurt van Adelaide, want Hendrik krijgt in principe een baan bij Coca Cola, maar dan in Sydney, dus moeten wij iets vinden in de buurt van het vliegveld. Wij zijn nu wel een orienteren, maar niet echt 100%, pas als wij echt de visum krijgen. Er moet dan zoveel gebeuren, ben al bezig om extra vitamine in te nemen
voor extra energie :wink:

Groetjes

Hoi Cita,

Gaat Hendrik dan iedere week op en neer?

Heb in de winter ook altijd een boel van die potten met extra energie in de kast staan, zal nog eens kijken of ik ergens een booster vitaminepil kan vinden.

Groetjes,
Brit

Back