migration bureau Amsterdam meer

[quote author=Brit link=topic=1244.msg9976#msg9976 date=1109627387]
:-D :-D :-D :-D :-D :-D
Hoi Cita,

Jippie!!!!!

Nu is het nog afwachten op de VOG, welke we hopelijk eind deze week begin volgende week verwachten. Deze zal ik dan meteen per FEDEX doorsturen en dan maar weer wachten.
Hopelijk zijn dit echt de laatste loodjes.

Groetjes,
Brit
[/quote]

:lol: :lol: :lol: :-D :-D :-D
Zojuist de brievenbus leeggehaald en daar zaten de VOG's bij.
Maandag meteen versturen per Fedex en wachten maar.
Zou dit echt het laatste papiertje zijn wat ze willen hebben?
Kan het bijna niet geloven, ha, ha, ha.

Groetjes,
Brit

Hoi Brit,

gefeliciteerd, nu zou het alleen nog wachten zijn op de definitieve visa toekenning, spannend hoor

[quote author=Brit link=topic=1244.msg10242#msg10242 date=1109948648]
Hoi Cita,

Gaat Hendrik dan iedere week op en neer?

Heb in de winter ook altijd een boel van die potten met extra energie in de kast staan, zal nog eens kijken of ik ergens een booster vitaminepil kan vinden.

Groetjes,
Brit
[/quote]

Hoi Brit,

Ja klopt Hendrik moet dan iedere week op en neer waarschijnlijk van Maandag t/m Donderdag. Maar eerst de Visum, en dan het contract tekenen.
Gefeliciteerd met je VOG. En nu maar wachten. Stuur je het wel aangetekend. Want ik tel 2 maanden vanaf het moment dat zij de documenten hebben echt ontvangen. Ik ben niet zeker van de 2 maanden, het is ten minsten een richtlijn. Wij zijn nu halvewegen

Groetjes

Hoi Cita,

Zul je waarschijnlijk wel moeten wennen als je daar van Maandag t/m Donderdag alleen bent, of is Hendrik hier in NL ook doordeweeks niet thuis?

Ik stuur morgen het VOG + mijn originele IELTS test restults (van 18-12-2004, had ik mee gewacht zodat dit in één keer verstuurd kon worden, scheelt natuurlijk in de kosten) + het bewijs van medicals (betalingsbewijs + mailtje van de dokter dat hij ons heeft gekeurd op 27-01-2005) per Fedex koerier. Dus dan kan ik via internet volgen wanneer het afgeleverd wordt (zal waarschijnlijk donderdag 10-03-05 zijn).
Onze medicals zijn door de dr. op 03-02-2005 al verstuurd, als je hier 8 werkdagen bij opteld voor de bezorging dan zal dit, hopelijk, rond de 16e februari bezorgd zijn.

Wat ik heb begrepen is dat alle medicals worden nagekeken in Sydney door een medisch team (dus niet door je CO), dus ongeacht waar je, je aanvraag hebt ingediend. Dus daar gaat ook nog enige tijd overheen m.b.t. de verzending en goedkeuring.

Wij hopen ergens eind April/begin Mei onze goedkeuring in huis te hebben, mag ook eerder natuurlijk. Dus dan zit je op ongeveer 8 weken. Ook voor ons is dit maar een richtlijn.

Groetjes,

Brit

HI Brit,

Over Medicals naar Sydney, dat werd ons niet verteld, zij zeiden dat het naar ons CO moest gaan. Wij kregen wel bericht dat zodra zij alle docu hadden ontvangen, dus niet de docu die per fax waren gestuurd maar per snail mail dan zouden ze er naar kijken. Ik ga ervanuit dat zij inmiddels alles hebben ontvangen. Wij denken eind Maart/begin April. Misschien wel iets eerder als we de berichten over migration lezen, dat OZ meer wil binnen halen dan voor dit jaar geplaned. Stuur jij zelf de documenten, wij hebben (behalve Medicals) het via migration bureau gedaan, niet erg veel extra kosten.

Groetjes

Cita,

Je medicals stuur je gewoon naar de DIMIA en die sturen hem dan weer door naar Sydney.

[quote author=citavm link=topic=1244.msg10378#msg10378 date=1110120534]
HI Brit,

Over Medicals naar Sydney, dat werd ons niet verteld, zij zeiden dat het naar ons CO moest gaan. Wij kregen wel bericht dat zodra zij alle docu hadden ontvangen, dus niet de docu die per fax waren gestuurd maar per snail mail dan zouden ze er naar kijken. Ik ga ervanuit dat zij inmiddels alles hebben ontvangen. Wij denken eind Maart/begin April. Misschien wel iets eerder als we de berichten over migration lezen, dat OZ meer wil binnen halen dan voor dit jaar geplaned. Stuur jij zelf de documenten, wij hebben (behalve Medicals) het via migration bureau gedaan, niet erg veel extra kosten.

Groetjes

Cita,

[/quote]

Hoi Cita,

Dit was ons ook niet verteld, dat de medicals naar Sydney gaan. Onze medicals zijn gewoon door de dr. naar de DIMIA gestuurd en hun sturen het nu door naar Sydney.
Van het MB kreeg ik te horen dat de medicals altijd bij de DIMIA binnenkomen en door de DIMIA naar Sydney worden gestuurd. Recentelijk heeft de DIMIA dit gewijzigd en kunnen (moeten?) de medicals rechtstreeks naar Sydney gestuurd worden, maar hiervoor zullen ze dan toch eerst de paneldoctors op de hoogte moeten brengen. Omdat je (ook recentelijk) je medicals niet meer thuis krijgt gestuurd, maar deze door de dokter rechtstreeks verstuurd moeten worden.

Was ook de bedoeling dat MB onze VOG en IELTS results (van mij) door zouden sturen. Ik vond het alleen een beetje zonde van de tijd (wij zaten natuurlijk nog op de VOG te wachten, inmiddels gisteren ontvangen) om de VOG eerst naar Londen te sturen (omdat onze consultant in Londen zit) en vervolgens hun weer naar Oz te laten sturen. Gelukkig had ik nog een origineel van de IELTS results (in Londen hadden ze ook een origineel) en daarom dacht ik, is het misschien makkelijker als ik het rechtstreeks stuur. En ik stuur het zelf met Fedex, dit duurt maar 3 dagen.

Groetjes,
Brit

HI Brit,

Ik vind het zo stom dat de Migration Bureau kiest voor consultants die in het buitenland zitten ipv in NL. In het begin hadden wij een consultant in Nieuw Zeeland, maar wij vonden dat het niet goed ging, misverstanden, te traag terugcommuniceren etc. Toen hebben wij iemand in NL  min of meer toegewezen gekregen (hebben wij eigenlijk gewoon geeist).

Wie is jou consultant, onze is Grant

Groetjes

Wij zijn ook gesponsoord en moeten 2 jaar in South Australia blijven. Ach ik zie dat niet als een straf. Zolang ik een huis heb met een gedelijk grote tuin dan vind ik het prima. Ik zei laatst tegen Hendrik dat als ik een grote tuin heb dat ik een moestuin wilden hebben. Je krijgt ook van die rare ideeen

Hi,

ik hoor verschillende mensen erover dat ze gesponsord zijn wanneer ze ergens zijn gaan wonen.... heeft dit er mee te maken of je een skilled visum krijgt ofzo..... want ja, gesponsord worden lijkt mij ook geen straf..... :-D

Hi outbacknick,

Je kan op 2 manier gesponsord worden:
- Iemand uit je familie (wel eerste graad) die in Australie woont
- Door een staat gesponsord worden.
wij zijn door een staat gesponsoord en dus moeten wij 2 jaar in die staat wonen en werken.
Ik weet niet hoe het precies zit als je door familie gesponsord wordt. Volgens kan je wel iets vinden in dit forum, gewoon de search tool gebruiken.

Gr

Citavm

Ook als je door familie gesponsord wordt ben je afhankelijk van die termijn van 2 jaar en van de staat waar je familie woont als ik het goed gelezen heb (zie anders nog even booklet6).
Dus je familie moet ook in een designated area wonen en niet in bv  Sydney of Goldcoast!!!

[quote author=Wilbert67 link=topic=1244.msg10483#msg10483 date=1110211749]
Dus je familie moet ook in een designated area wonen en niet in bv  Sydney of Goldcoast!!!
[/quote]

Volgens mij klopt dit niet hoor. Als je familie in Sydney (of waar dan ook) woont kan die je toch wel sponsoren? :lmao:

Hillegien,

Op blz 17 van booklet6 staat boven aan

Skilled-Designated Area Sponsered
            This category is for people who have skills and have a relative LIVING IN A                DESIGNATED AREA of Australia who is willing to sponsor them.

Booklet 6 page 8:

Australian Sponsored
This category is designed for potential skilled migrants whose sponsor lives outside the designated areas listed on page 28.

[quote author=citavm link=topic=1244.msg10433#msg10433 date=1110193207]
HI Brit,

Wie is jou consultant, onze is Grant

Groetjes

[/quote]

Hoi Cita,

Wij hadden eerst ook als registered migration agent Grant en als consultant een vrouw hier in A'dam (zij is toen weggegaan en toen kregen wij onze consultant in Londen). Onze consultant is een vrouw (Paula), zij zit in Londen en als registered migration agent hebben we nu David hij zit in Australië. Wij hebben dit niet als hinder ondervonden, communicatie verloopt ook redelijk goed.

Zag vandaag trouwens op austimeline dat er drie mensen hun visa granted hebben gekregen, alledrie accountants. Eentje had zijn medicals op 15 feb. verstuurd en op 7 maart bericht gekregen dat zijn visa granted was (gedateerd op 1 maart), misschien duurt het nu voor jullie ook niet zo lang meer.
Zal voor je duimen.

Groetjes,
Brit

Jeetje jij weet echt veel, wat is Austitimeline. Is dat op Migration Website?

Vanuit je andere bericht, natuurlijk zijn jullie uitgenodigd voor de koffie in Adelaide.
Wij gaan naar de expatbeurs zaterdag, gaan jullie daar ook, misschien kunnen we elkaar ook ontmoeten. Of dan op een andere moment.

Groetjes

hi,

ik weet niet of dit al eerder gezegd is, of dat het missschien een domme vraag is... maar hoe gaat zo'n sponsoring van een staat in zijn werk... en wat moet je doen om hiervoor in aanmerking te komen.... Bestaat hier misschien al een draadje van, of heeft iemand een handige link voor me....

thnks,

N

Zo'n sponsorship moet je aanvragen bij een staat.
Daar zijn speciale formulieren voor (zie DIMIA site 'forms en booklets').

Voor het SIR visum moet je een beroep hebben wat op de SOL staat, voor een STNI heeft elke staat volgens mij een eigen (kortere) lijst met beroepen.

Zie ook: http://www.immi.gov.au/migration/regional/regional1.htm

Back