hi mates,
ik heb hier op dit forum al een paar onderwerpen geplaatst over mijn verblijf hier in Perth, Australie.
in het kort: ik ben hier op een Working Holiday naar toe gekomen voor een jaar.
heb dit visum meer gebruikt om me helemaal te settelen in Perth, dan te backpacken.
had hier alles: appartementje, auto, full time job bij Greyhound Australia als chauffeur en al veel vrienden.
het beviel me hier zo goed, dat ik ipv een jaar toch langer wilde blijven.
maar zoals velen van ons: hoe krijg ik een nieuw visum...???
2e WHV was ik te oud voor. en vanwege mijn beroep (vrachtwagenchauffeur/buschauffeur),
kom ik ook niet in aanmerking voor een skilled visum. en een 457-visum kon ik alleen krijgen,
als een bedrijf mij zou sponsoren, maar dat kon alleen regionaal.
dus niet in Perth, waar Greyhound mij nodig had. en ergens anders konden ze mij niet plaatsen.
zodoende houdt mijn Australische droom hier op en was ik genoodzaakt om 28 aug jl weer terug te vliegen naar NL.
waar ik dus nu weer een kleine 4 weken ben.
ik ben erg teleurgesteld, dat je als hardwerkend mens (maakte 60u en meer pw), die alles na een jaar zelf heeft opgebouwd in zijn eentje,
huisje, vrienden, full time job, alleen vanwege je beroep niet WELKOM bent in Australie,
waar ze elke dag staan te schreeuwen om nieuwe arbeidsmensen.
wie weet vind ik ooit toch nog een weg om mijn droom waar te maken!
groetjes uit het koude gestresste Nederland, werner
ik heb hier op dit forum al een paar onderwerpen geplaatst over mijn verblijf hier in Perth, Australie.
in het kort: ik ben hier op een Working Holiday naar toe gekomen voor een jaar.
heb dit visum meer gebruikt om me helemaal te settelen in Perth, dan te backpacken.
had hier alles: appartementje, auto, full time job bij Greyhound Australia als chauffeur en al veel vrienden.
het beviel me hier zo goed, dat ik ipv een jaar toch langer wilde blijven.
maar zoals velen van ons: hoe krijg ik een nieuw visum...???
2e WHV was ik te oud voor. en vanwege mijn beroep (vrachtwagenchauffeur/buschauffeur),
kom ik ook niet in aanmerking voor een skilled visum. en een 457-visum kon ik alleen krijgen,
als een bedrijf mij zou sponsoren, maar dat kon alleen regionaal.
dus niet in Perth, waar Greyhound mij nodig had. en ergens anders konden ze mij niet plaatsen.
zodoende houdt mijn Australische droom hier op en was ik genoodzaakt om 28 aug jl weer terug te vliegen naar NL.
waar ik dus nu weer een kleine 4 weken ben.
ik ben erg teleurgesteld, dat je als hardwerkend mens (maakte 60u en meer pw), die alles na een jaar zelf heeft opgebouwd in zijn eentje,
huisje, vrienden, full time job, alleen vanwege je beroep niet WELKOM bent in Australie,
waar ze elke dag staan te schreeuwen om nieuwe arbeidsmensen.
wie weet vind ik ooit toch nog een weg om mijn droom waar te maken!
groetjes uit het koude gestresste Nederland, werner