mijn Australische droom (voorlopig) over...

werner

New Member
hi mates,

ik heb hier op dit forum al een paar onderwerpen geplaatst over mijn verblijf hier in Perth, Australie.
in het kort: ik ben hier op een Working Holiday naar toe gekomen voor een jaar.
heb dit visum meer gebruikt om me helemaal te settelen in Perth, dan te backpacken.
had hier alles: appartementje, auto, full time job bij Greyhound Australia als chauffeur en al veel vrienden.
het beviel me hier zo goed, dat ik ipv een jaar toch langer wilde blijven.
maar zoals velen van ons: hoe krijg ik een nieuw visum...???

2e WHV was ik te oud voor. en vanwege mijn beroep (vrachtwagenchauffeur/buschauffeur),
kom ik ook niet in aanmerking voor een skilled visum. en een 457-visum kon ik alleen krijgen,
als een bedrijf mij zou sponsoren, maar dat kon alleen regionaal.
dus niet in Perth, waar Greyhound mij nodig had. en ergens anders konden ze mij niet plaatsen.

zodoende houdt mijn Australische droom hier op en was ik genoodzaakt om 28 aug jl weer terug te vliegen naar NL.
waar ik dus nu weer een kleine 4 weken ben.
ik ben erg teleurgesteld, dat je als hardwerkend mens (maakte 60u en meer pw), die alles na een jaar zelf heeft opgebouwd in zijn eentje,
huisje, vrienden, full time job, alleen vanwege je beroep niet WELKOM bent in Australie, 
waar ze elke dag staan te schreeuwen om nieuwe arbeidsmensen.

wie weet vind ik ooit toch nog een weg om mijn droom waar te maken!

groetjes uit het koude gestresste Nederland, werner
 
Hi Werner,

Heb net wat dingen op je web-log gelezen over je avonturen. Vreselijk jammer dat ze je niet daar konden sponsoren. Maar misschien is het nog een optie dat wanneer er wel iets vrijkomt in de regionale areas dat ze je dan alsnog sponsoren? Op die manier zou je toch terug kunnen. En Darwin, cairns en Adelaide worden ook onder regional areas gezien. Dat moet met Greyhound toch wel een keer raak zijn.

Geef in ieder geval niet op! Heel veel succes.
 
Hoi Werner,

da's mooi balen inderdaad.
Misschein voor jou ook de tip die JAck al elders op dit forum poste; ga een beroeps opleiding volgen van een beroep dat op de MODL staat en probeer het zo nog een keer. Ik weet niet hoe oud je bent, maar je hebt tot je 45e om binnen te komen.

Ik kan me je teleurstelling indenken, maar laat je niet leiden door frustratie, ga je droom najagen, ga ervoor !!

Ik wil je veel succes wensen en als je hulp kan gebruiken staan er een hoop forum leden klaar om je verder te helpen.

Groeten en sterkte !
Johan
 
[quote author=Wilsil link=topic=9290.msg125925#msg125925 date=1222747764]
En neem dan contact op met Sylvia. Kan ze samen met jou mee.
[/quote]

:clap2: :happy: :lol1:
 
Werner, ik kan me je gevoel heel goed voorstellen, balen man!!!!!!!!!!!!!

Maar ik zou t nog niet opgeven joh, blijf even doorwroeten over de mogelijkheden, misschien bij een bureau als move2australia.

Sterkte iig, en ik hoop voor je dat we tzt hier kunnen lezen " I 'm back!!!!!!!!!!!!!!!"

dikke knuffel,
Lizzy
 
hey allemaal,

alvast bedankt voor alle reacties.
ik ben hard aan het werken aan een plan om zeker weer terug te keren! I WILL BE BACK! haha
want na 6 weken in NL, ben ik alweer helemaal gestresst, betaal ik me blauw aan de rekeningen en verdoe ik me tijd in de files.
bovendien heb ik het nu al koud haha. en we moeten nog tig maanden.
by the weg.....wie is Sylvia?

cheers werner
 
Sylvia zou met haar vriend gaan emigreren en daar een zaak op gaan zetten, maar vriend gaat op laatste moment met een andere vrouw en sylvia heeft nu dus het probleem dat ze even niet weet hoe Aus, binnen te komen.
 
Back
Top