mijn vader is australisch , en ik wil daar gaan wonen, wat nu????

S

slweterings

goede avond allemaal

ik ben s.l.weterings in woon nu nog in groningen.
ben 21 jaar en heb een strafblad maar wil graag weten of het mogelijk is om een paspoort van austraulie aan te vragen.
mijn vader is een geboren australier en ik wil daar nu gaan wonen.

wie kan mij informatie daar over geven,

m.v.g. steven
 
Dag steven,

Je geeft aan dat je een strafblad hebt, op zich hoeft dit geen beletsel te zijn het ligt er aan om welke feiten het gaat.
Begrijp dat je e.e.a. niet zo makkelijk kan produceren in het openbaar, maar kan je mogelijk wel een respons geven indien je kan aangeven om wat voor feiten het gaat.
Laat maar weten dan zoek ik het even voor je uit, dus om welke feiten en welke mogelijk sanctie's er nog op je naam staan.

gr.
Bert

Mail me desnoods op brisbane2003_7@hotmail.com
 
Volgens mij is dit alleen tot je 18e mogelijk zonder al teveel poespas. Daarna moet je de gewone naturalisatieproces in, net als ieder ander. Je zult er dan wel eerst moeten wonen, dus met een tijdelijke visum o.i.d. Heb je daar familie of iemand die voor je garant kan staan want dat maakt het allemaal wel een stuk makkelijker?

Succes en kijk even op de website van de ambassade in Nederland of Ministerie van Justitie in Australië
 
[quote author=Fletch link=topic=867.msg6860#msg6860 date=1104710451]
Volgens mij is dit alleen tot je 18e mogelijk zonder al teveel poespas. Daarna moet je de gewone naturalisatieproces in, net als ieder ander. Je zult er dan wel eerst moeten wonen, dus met een tijdelijke visum o.i.d. Heb je daar familie of iemand die voor je garant kan staan want dat maakt het allemaal wel een stuk makkelijker?

Succes en kijk even op de website van de ambassade in Nederland of Ministerie van Justitie in Australië
[/quote]

Met Australische ouder(s) kom je over het algemeen in aanmerking voor een Australisch paspoort.  Maar dit is allemaal best ingewikkeld en een foute beslissing kan grote gevolgen hebben. Je kunt het beste op zoek gaan naar een expert.
 
[quote author=slweterings link=topic=867.msg6719#msg6719 date=1104021820]
goede avond allemaal

ik ben s.l.weterings in woon nu nog in groningen.
ben 21 jaar en heb een strafblad maar wil graag weten of het mogelijk is om een paspoort van austraulie aan te vragen.
mijn vader is een geboren australier en ik wil daar nu gaan wonen.

wie kan mij informatie daar over geven,

m.v.g. steven
[/quote]

Normaliter zijn er weinig beletsels het volgende:

1. registratie vindt plaats in HKS (Herkenningssysteem)
2. registratie BPS (Burgelijkprocessysteem)

Niet openbaar

Normaal gesproken worden de bestanden na 4 respectievelijk 8 jaar geschoond.

Indien je twifel mocht hebben verzoek dan de Korpsbeheerder van de Politie om conform art.22 van de Politiewet je gegevens te doen verwijderen, hij/zij moet hier gehoor aan geven.
Mocht dat niet gebeuren zal hij/zij dit met moverende reden melden aan je.

In Uitzonderlijke gevallen kan er direct een verzoek aan het Min. van Jusitie gedaan worden om nadere gegevens, maar men is hier zeer terughoudend mee.
Ook in jou geval indien daar aanleiding voor zou zijn van de kant van Australie zal men niet veel meer wijzer worden, of je moet een bedeiging voor hen zijn.

Hopelijk heb je hier wat aan
 
Back
Top