Mijn verhaal - aub jullie advies

Hallo Lilly

:hi: op dit forum. Ik zou je erg graag willen helpen, maar kan je helaas geen bruikbaar antwoord geven.  :oops:

Hopelijk een van de andere xpite-leden wel.

Hoe dan ook, goed dat je je hart volgt! :up:

Veel succes!
Groetjes van Lenka

Hoi Lilly,

Alvast welkom op dit verslavende forum!  :up:
Ook ik kan je helaas geen advies geven, maar wel een gemeend en hartelijk welkom hier!  Tis nogal een verhaal ja, maar ik hoop dat alles goed voor je zal gaan verlopen!
Hoop dat je antwoorden krijgt! Liefs, Mariekske

Hoi gingerlily, en welkom hiero.

Poeh wat een verhaal. Het is nogal wat om je partner in Nederland en je leven in Nederland op te geven voor iemand die je vooral on-line kent. Zeker als die persoon ook nog in zo'n gecompliceerde situatie zit (getrouwd met kinderen). Het lijkt me zowieso al erg moeilijk om een relatie te hebben met iemand die nog getrouwd is en kinderen heeft. En dan is het extra gecompliceerd als die persoon ook nog 20000 km verop zit.

Nu maar gelijk door naar wat praktisch advies.

Als je onder de 30 bent en nog nooit een WHV hebt gehad kan je dat inderdaad aanvragen. Dat lijkt me de goedkoopste, snelste en meest praktische manier als je snel daar naar toe wil.

Met een WHV mag je 1 jaar blijven (of 2 jaar als je het eerste jaar minimaal 3 maanden in agriculture werkt geloof ik.)
Zie http://www.immi.gov.au/visitors/working-holiday/417/index.htm, daarin lees je alle beperkingen en voorwaarden van het visum.

Vervolgens zou je gelijk kunnen samenwonen als je aankomt op een WHV (en bewijzen daarvan verzamelen) en dan een de-facto visum aan kunnen vragen nadat jullie een jaar samengewoond hebben, net voordat je WHV verloopt..
Zie http://www.immi.gov.au/allforms/booklets/books1.htm.

Als je geen WHV meer kan aanvragen verandert dat de zaak.

Hoi Lilly,
Wat een verhaal! Vind het wel knap dat je gewoon je hart volgt, en tja, verliefd worden op een getrouwde man kan toch?? Geen oordelen van mijn kant; love is strange ;)

Sorry, kan je geen advies geven, maar heel veel succes!!

Janine

Hallo allemaal en hartelijk dank voor jullie leuke reacties!  :)

Ik ben 29 en heb nog nooit een WHV gehad dus wat dat betreft zit ik dan goed!
Nu nog hopen dat het ook doorgaat (want ja, mannen... :unsure: LOL) ... duimen jullie voor mij aub?

Ik laat in ieder geval nog meer van me horen.

Groetjes,
Lilly
:)

Hoi Lilly,
Goh meid, wat ontzettend vervelend voor je.  Liefde is niet altijd makkelijk he, zeker niet op zo'n grote afstand.
Ik wil je heel veel sterkte wensen.
Ducee

Hoi Lilly,

Wat jammer voor je  :cry:

Ik weet dat je nu veel pijn en verdriet voelt maar dat zal overgaan.  Deze man heeft jou jaren aan de lijn gehouden en nu laat hij je plotseling los.  Het is natuurlijk mijn mening maar het is misschien beter dat het zo afgelopen is, deze man lijkt niet echt betrouwbaar en had jij in de toekomst misschien meer pijn kunnen doen.

Australie is een geweldig land.  Waarom niet doorgaan met je plannen voor een WHV?  Het kan ook zonder man.  Zo te lezen ben je hier in NL niet gelukkig in je relatie.  Een jaar tussenuit is misschien heel goed voor je.

Ik wens je in ieder geval veel sterkte.

Groetjes,
Susan

Hoi Lilly,

Ik voel met je mee meissie. Velen onder ons hebben hun hart wel eens gebroken. En ja dat doet heel pijn. Maar hou vol en over een tijdje voel je je langzaam beter. Het beste is volgens mij om alle contact te verbreken, zodat je kan doorgaan met je leven. Laat je niet aan het lijntje houden door iemand die niet weet wat hij wil.

Ik vind Scutch d'r idee wel goed: misschien kan je lekker een jaartje ofzo op een working holiday visum naar Australie gaan om er eens lekker tussenuit te zijn, rond te reizen en je horizon verbreden.

Take care,
CJ

Back