Mijn verhaal: Stand van zaken "Arnold"

arnold

XPdite Sponsor
Hoi allenmaal,

Het begon allemaal begin vorig jaar, toe ik echt serieus ging kijken wat mijn mogelijkheden waren
om naar Australië te emigreren.
Ik een beetje op internet speurten en zag dat ik met mijn 2jarig tuinbouw school 6jaar werk ervaring moest hebben.
(4 jaar school, 3jaar werkervaring)
Dat zou dan okt. 2007 zijn dat ik mijn werk ervaring had opgedaan, dan visa aanvragen.
Dan zou ik in de zomer 2007 daar heen gaan voor vakantie.

Begin dit jaar sprak ik met een collega voorzichtig over mijn plannen.
Toen ik klaar was met het hele verhaal, zij hij dan heb ik nog wel een adres, een Nederlands familie
die daar een eigen bloemen kwekerij hebben.
Ik de volgende ochtend gebeld en ook het hele verhaal verteld, en hij was wel geintereseerd.
Toen vroeg ik of ik voor een tijdje (3maanden visa) bij hem kon komen werken.
Hij had een beter plan zodat ik voor een jaar bij hem kon komen werkenals proef tijd via een uitwisselings programma.
(www.uitwisseling.nl)  (www.agriventure.com) Het hoofd kantoor zit in Denemarken en verzorgd stage in verschillende landen op het gebied van land & tuinbouw.
Ik gebeld met Denemarken en 3 dagen later lagen de papieren voor de visa aanvraag op de mat.
Hun regelen alles: visa, alle werkvergunningen, verzekeringen, vliegticket (Retourtje), enz.  Totaal prijs 4200,-

In Juni dit jaar was hij over uit Australië en hebben we kennis met elkaar gemaak, daar voor hadden we 4maanden alleen contact via telefoon en mail.
Nu we elkaar gezien hebben praat het wat makkelijker over de telefoon.

Nu is 31dec. mijn laatsen werkdag, de eerste week van Januari vlieg ik naar Adelaide en ga werken in "Forreston"
+- 50 km ten oosten van Adelaide (Adelaide hills)

Hij wil mijn ook wel sponsoren, in dat jaar kan ik al een sponsor visa aanvragen.
Maar eerst wil hij kijken of ik wel goed mijn werk doe.

Groeten,
Arnold

Wauw, wat fantastisch voor je. Zo kan het dus ook. Wat een mazzel zeg. Ik hoop dat je het erg naar je zin gaat krijgen. De omgeving waar je terechtkomt is in ieder geval geweldig dus daar zal het niet aan liggen. Heel veel plezier en oh ja, ook nog welkom op dit forum.

Groetjes,
Erna

Dat is zeker mazzel hebben. Heel veel succes met het regelen van de laatste zaken in Nederland. :up:

Nou Arnold, dat heb je prima geregeld! Gefeliciteerd met je succes en hou ons op de hoogte in dit topic!

Klinkt super Arnold  :up:  Veel plezier met alles regelen voor voortrek, de komende maanden zullen wel snel gaan.

Groetjes,
Susan

Hoi,

Bedankt voor jullie reactie.

Heb zeker mazzel, jammer dat ik niet eerst het land zelf heb kunnen bekijken maar daar krijg ik straks allen tijd voor.
De andere kant is dat ik toch voorlopig in Forriston moet blijven voor ik een normaal visum krijg, dus weinnig keus.
Maar Erna zegt dat het geweldig is en dat geloof ik dan maar :-D

Nu ik weet dat ik in Januari vertrek, gaat het allemaal zo snel dat het lijkt of je nergens meer tijd voor hebt.

Ben er achter hoe ik mijn zorgverzekering op kan zeggen en mijn huis hier aanhouden.
Eest gebeld met z&z die verwezen mijn naar cz en die zij dat ik hier verzekerd moest blijven,(echt niet)
Toen mijn gemeenten opgebeld, en die zijden dat ik mijn gewoon kon uitschrijven en mijn huis kon aanhouden als post adres :up:

Maar nu het dichter bij komt gaan mensen soms toch raar reageren omdat ze zien dat je echt gaat.

Groeten,
Arnold

Ja, gaat snel hè, die tijd. Behalve de laatste paar dagen voor vertrek; die K R U I P E N voorbij, dat was althans mijn ervaring.

Maar eh, heel veel succes daar in SA en veel plezier uiteraard en genieten.

Groetjes,
Erna

Hee ARnold. Ook wij volgen je en hopelijk loopt alles goed en kan je snel vertrekken. Succes!

Sara

Heee ik zie dit topic nu pas.

Hoe is tie alles goed, wilt alles een beetje lukken??
Raar dat ze bij CZ zo moeilijk doen. Bij mij was het een kwestie van 1 e-mail en vanaf het moment dat ik in het vliegtuig stapte was ik niet meer verzekerd. Moest geloof ik wel ff een kopie van mijn visum door faxen dat was het.....

Het begint nou op te schieten maat,.... nog 4 maanden  :up: :cheer: en dan :cheers: op een terras in de zon :cheers:

Of ik moet nog in CP zitten??  :cry:
Begin volgende maand gaan we 2 weken naar Roxby Downs, om een kijkje te nemen, schijnt heel erg booming te zijn. koper, uranium, mining...
Erg hard werken en veel verdienen minimaal 1000AUD per week schoon dus dat tikt dan wel aan  :think: Dan wel dagen van 12uur.....4 dagen on, 4 dagen off etc etc....
Hard werken maar dan wel binnen mijn vak en het benodigde spaar geld bij elkaar krijgen in half the time it's going to take us in Coober Pedy... en daar gaat het uit eindelijk om.

groetjes Barry & vanessa

Hoi allenmaal :up:

Hey Hans, Sara en marcel :dog: hoe is tie?,
Ik kan niet meer wachten alle gezellige mensen zitten nu daar :-D :cheers:.
Ben vandaag langs een makelaar geweest om mijn huis te verhuren gemeubileerd, hij komt maandag kijken.

Hey Bear & Vanes: hoe is tie?
Cz doe zo moeilijk omdat ik een visum voor een jaar krijg, en dus eigenlijk niet echt ga emigreren.
Jullie hadden gelijk een skill visa, maar het is geregeld dus gaan ve naar het volgende probleem even kijken wie er nu weer moeilijk gaat doen als ik wat ga opzeggen :-D :lol:

Groeten,
Arnold

Mijn werkgever belde mijn hoe het was.

Ik zij dat ik wat spulletjes had die ik graag mee wil nemen, maar niet in het vliegtuig passen.
Dat was geen probleem, binnen kort vervoed hij spullen in een container vanuit hier naar daar en konden mijn spullen gewoon bij :up: helemaal toppie dus.

[quote author=arnold link=topic=5481.msg70912#msg70912 date=1158095487]
Mijn werkgever belde mijn hoe het was.

Ik zij dat ik wat spulletjes had die ik graag mee wil nemen, maar niet in het vliegtuig passen.
Dat was geen probleem, binnen kort vervoed hij spullen in een container vanuit hier naar daar en konden mijn spullen gewoon bij :up: helemaal toppie dus.
[/quote]

Das wel heeel handig ja! Ziet er goed uit voor je, Arnold!!  :up: Met ons alles oke, Cellie houdt enorm vant zonnetje, zin vacht is zelfs al lichter geworden!
Succes nog he!
Sara

@sara en hans: Ja dat is helemaal super, scheeld mijn weer een container huren en ik neem meer mee.
mijn huis staat hier te huur en volgend jaar neem ik ook mijn meubels mee :happy:

Top om te lezen dat het goed gaat met jullie, als ik daar ben moeten we zeker een biertje doen :cheers:
Hey Sara heb je die 2 klootjes nog mee genomen :-D

Groetjes,
Arnold

[quote author=arnold link=topic=5481.msg71465#msg71465 date=1158747409]
Hey Sara heb je die 2 klootjes nog mee genomen :-D

Groetjes,
Arnold
[/quote]
Ik heb ALLE klootjes meegenomen, die ik die avond gekregen heb.  :-D Staan hier allemaal in huis.  :-D

Sara

Ik heb mijn vlieg :plane: datum  :happy: 9 JANUARI  :happy: dat is op een dinsdag.
Ik heb er erg veel zin in, 31 mijn laatste werkdag en dan een weekie rust en dan vliegen :happy:

Te gek zeg!!! :lol:

Das echt snel 9 daagjes nadat je gestopt bent met werken! :up:

Heel veel succes alvast met alles!

Liefs Eutrice

WAUW dat is ook al bijna, alhoewel de tijd minder snel gaat als je ergens op wacht. Gaaf joh. Veel plezier alvast!

Bedankt allemaal :up:, heb er echt onwijs veel zin in :happysun:
En ik kom gelijk lekker in de zon terecht :happy:

Back