Militaire dienst

stephennathkids

New Member
Probleempje:
Wij zijn aan het kijken om onze papieren in orde te doen om op te sturen naar TRA. Bij punt 5 van Employment History staat "including service in the Armed Forces".
Weet iemand of je verplicht bent dit aan te geven?
Het zit namelijk zo : mijn man is dus in militaire dienst geweest maar na 7 maanden afgekeurd om medische redenen.
Hij was al aan het werk vóór hij in dienst moest en ging na zijn afkeuring bij dezelfde werkgever terug aan de slag. Nu hebben wij wel een bewijs van die werkgever dat hij van dan tot dan (inclusief de periode dat hij weg was in dienst) gewerkt heeft bij dat bedrijf. Alle datums van de ene naar de andere werkgever sluiten mooi bij elkaar aan.
Wij zitten er wat mee dat ze een probleem zouden maken van die 'medische redenen', want dat 'medisch probleem' is er nog altijd alleen heeft mijn man er nu geen last meer van (dat had hij eigenlijk ook niet tijdens zijn legerdienst, maar ja, dan zocht hij allerlei redenen om geen zware maneuvers te moeten doen en zo werd hij eerder bij toeval afgekeurd!).
Wie weet hier raad op?

Nath
 
.....ik zou het gewoon niet vermelden afgekeurd na 7 maanden....


gewoon werkervaring, dan 7 maanden dienst, dan weer werken.......is tenslotte al lang geleden en niet relevant voor je gezondheid nu (daarom moet je straks gewoon een medical doen......).

Het gaat DIMIA volgens mij alleen erom dat ze precies willen weten hoeveel jaren werkervaring je hebt, incl sabbatical, werkeloos of bijv. een gat in deze lijst omdat je in militaire dienst bent geweest.......

Sab
 
Ja, Sabien, maar zullen ze dan geen papier als bewijs van je dienst vragen? En op deze staat dus wel degelijk afgekeurd wegens medische redenen.

Als ik alle werkgevers op rij zet, dus zogezegd de werkervaring, heb ik eigenlijk geen 'open' plaats waar zogezegd die militaire dienst plaats had. Daarom dacht ik van het gewoon achterwege te laten?

Nath
 
@ Nath

Heb je wel eens overwogen dat ze het eventueel, misschien na zouden kunnen kijken? (Ik houd "errug" veel slagen om arm.)

Ze wisten dat ik het leger heb gediend.

Rene
 
en daarbij, ze vragen gewoon om een overzicht van werkgevers......je hoeft toch ook niet van elke werkgever aan  te geven waarom je bent weg gegaan...?

Maar achterwege laten zou ik niet doen...stel dat je pech hebt....dan zien ze het misschien als fraude en kun je de komende jaren een visum voor australie wel op je buik schrijven.......

Maar goed, die beslissing is aan ieder voor zich....maar 1 telefoontje en ze weten van je militaire dienst. Bovendien moet je in je visumaanvraag ook bij character invullen of je in militaire dienst hebt gezeten.....dus volgens mij kom je er niet onderuit om het te vermelden....

Sab
 
Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen.

Iemand die is afgekeurd voor de militaire dienst is niet afgekeurd voor ander werk. Bij Defensie hebben ze bepaalde fysiek en mentale eisen, omdat je op een heel ander soort werkgebied inzetbaar moet zijn.


Je mag niet afhankelijk zijn van enige medicatie bij Defensie en als je toevallig last hebt van slechte knieen wordt je ook medisch afgekeurd, maar dat wil dan nog niet zeggen dat je daardoor een groter risico bent voor australie dat je sneller afhankelijk bent van enige medicals etc.


Succes!
Mel
 
Back
Top