Miranda, Jeroen en Joëlle gaan ook !

:-D hoi allemaal ik heb mezelf voorgesteld op 27 aug.en had het er toen over dat ik er nog over na moest denken om te gaan emigreren naar australie,en ja hoor ik ben er uit WE GAAN ERVOOR er komt nu een heleboel op ons af en weet nog steeds niet zo goed waar ik moet beginnen maar dat komt vanzelf wel goed  nu ik mijn keuze heb gemaakt heb ik er ook echt zin in om met mijn mannetje jeroen en dochter joëlle 2,5 te gaan spannend allemaal weet dat het nog lang kan duren voor alles rond is maar we kijken er naar uit ben ook wel een beetje aan het kijken waar we ons evt.willen vestigen adelaide en brisbane trekken mij op zich wel maar dat zien we dan wel als alles bijna zover is maar voorlopig laten we alles op ons af komen dus tot over een tijdje in australie :-D                                                                                                                                                                                          groetjes miranda doeiiiiiiiii

Bacchus: Topic titel aangepast !
 
Leuk om te horen dat jullie er ook voor gaan. Wij hebben in het begin ook veel nagedacht, en ik was ook degene die het meest terughoudend was. Maar hoe langer we er nu bezig zijn, hoe meer zin ik er in heb. Ik heb het gevoel dat we het gewoon moeten proberen. Anders weten we nooit of het is wat we hopen dat het is.

Hoe gaan jullie het aanpakken?

Groetjes, Arwen
 
Dag Miranda,

Leuk joh, dat jullie de knoop hebben doorgehakt.
Ook ik ben benieuwd hoe jullie het gaan aanpakken, etc.
Houd ons op de hoogte (via bijv. "de laatste stand van zaken") :)

Succes en Gr. Mel.
 
hoi ja op de vraag hoe we het aan gaan pakken weet ik nog niet zoveel op te zeggen.We hebben wel de sollijst bekeken en jeroen staat er op hij is bakker en hij krijgt er 60 punten voor en de rest van de lijst eas ook positief hij heeft nu 135 punten totaal dus das wel mooi.Hoe verder er komt zoveel info op je af dat we het ff niet meer weten waar we nu moeten beginnen we moeten nu even de tijd nemen om alles op een rijtje te gaan zetten want nu je eenmaal weet dat je wilt gaan wil je het ook allemaal te gelijk geregeld hebben,maar zodra ik wat meer weet laat ik het jullie direct weten of als iemand mij nog wat advies hierin kan geven graag

gr miranda :)
 
Gefeliciteerd!! met de beslissing.
Mijn advies; ga eerst evfen uitzoeken hoe je het beroep van jeroen(skill) geassessed krijgt, welke papieren je daar voor nodig hebt, bij welke organiisatie in Australie je dit moet doen, diploma's vertalen enz..
De visum aanvraag, engelstest, medicals en verdere dat komt dan wel!
Succes,

Wilbert
 
Bedankt voor je advies Wilbert,hebben we een begin,het is echt een hoop werk allemaal, het word je zeker niet makkelijk gemaakt om ta gaan emigreren,maar we komen er wel,asl je echt wilt moet je  er ook wel wat voor doen :-D
gr miranda
 
:-DHoi allemaal,we hebben vandaag even de ambassade in berlijn gebeld en nog even wat informatie gevraagt,we hebben besloten dat we nu eerst ons huis gaan verkopen,maar ondertussen gaan we al wel een visum aan vragen een independend skilled visa.We moeten dan natuurlijk ook nog alle andere dingen regelen de test medische verklaringen en nog wel het een en ander maar we hebben er zin in,ook al moet er nog een hoop werk verricht worden.Het is nu een kwestie van afwachten,met een skilled independend visa moet je wel naar australie om te activeren,maar daarna heb je nog 5 jaar de tijd om er definitief naar toe te gaan.Dat is voor ons wel mooi want ons huis zal niet erg makkelijk te verkopen zijn,wij hebben een recreatie woning op een bungalow park dus daar moeten we op wachen.Wel spannend allemaal hoor , :-Ddus als  jullie aimand weten die een mooie recreatie wonig willen kopen in zuid holland je weet ons te vinden hihihihi
genoeg gekletst ik hou jullie op de hoogte gr miranda
 
Hoi Miranda,

super dat jullie de knoop hebben doorgehakt. :lol:......en ik wil ook zeker niet ontmoedigen.......maar voordat je stappen gaat ondernemen is het misschien wel handig eerst te zorgen dat je een positieve skill assessment hebt, want zonder dat kun je geen skilled independent visum aanvragen, dat is namelijk 1 van de basisvereisten.....

Verder heel veel succes met alles!

Gr. Sab
 
hoi ff een vraagje over dat positieve skill assessment ten eerste waar moet ik dat doen misschien gekke vraag hoor,en waarom is dat dan want wij hebben deze informaie gekregen dat het voor ons het bese zou zijn om een skilled independent visum aan te vragen vanuit  berlijn en die hebben er niks over gezegt vandaar ik even vraag waar het dan voor is ,ook gek dan dat hun er niks over zeggen in berlijn,nou we wachten af.doeiiiiiiii :)
groetjes miranda
 
Hoi Miranda,

even onder voorbehoud dat je de juiste info op het forum hebt gezet: Berlijn geeft blijkbaar advies over het soort visum, vervolgens moet je zelf natuurlijk wel uitzoeken wat je hier allemaal voor moet doen (of een emigratieburo inschakelen...)

als je een skilled independent visum aanvraagt,( sublas 136) moet je aan een aantal eisen voldoen. Het belangrijkste <45, goed engels, een beroep en werkervaring  dat voorkomt op de SOL lijst en een positieve skill assessment van je beroep.

Dus eerst je beroep zoeken op de SOL, dan kijken welke assessing authority er achter je beroep staat, en je beroep laten assessen door de betreffende instantie.

Maw: als je beroep niet voorkomt of je krijgt geen positieve skill assessment van je opleiding en werkervaring kun je geen skilled visum aanvragen.,.....

Meer info kun je vinden in booklet 6 van www.immi.gov.au en kijk hier op het forum onder skilled visa......

Gr. SAb
 
hoi,bedankt voor het advies,we hebben al wel gekeken of jeroen zijn beroep op de sollijst voor komt en hij komt er op voor met 60 punten dus das mooi,hij komt op meerder lijsten voor engels kunnen we ook  en onder de 45 zijn we ook.Wat wij dus nu moeten gaan doen is kijken of een positieve skills assessment kunnen krijgen dus daar wachten we op
gr miranda
 
Miran,

dat gaat niet automatisch, je moet zelf de instantie benaderen en een aanvraag doen voor een skill assessment. ...! Als je een positieve assessment hebt ga je pas een visum aanvragen..... :up:

Gr.
 
enne.....je moet wel aantonen dat je engels kunt middels een IELTS test.....zelf even uitzoeken wat je moet scoren en of je academic of general mag doen. Soms is dit ook al verplicht voor je skill assessment, zo niet moet je dat in ieder geval aanleveren met je visumaanvraag.....

Misschien handig als je booklet 6 even doorleest, dan wordt een hoop duidelijker....! :up:

Gr. SAb
 
We hebben het visum ook nog niet aan gevraagt,en ja snap wel dat je het zelf moet doen,ik ben aan het kijken wat we nodig hebben om een skiils assessment aan te vragen wat je mee moet sturen bedoel ik dan,en wat de koste ervan zijn.Dan ga ik kijken of het mogelijk is.maar in ieder geval bedankt voor het advies :)
gr miranda
 
Hallo,hier ben ik dan weer even,om de stand van zaken even door te nemen.Wij hebben nu vanaf vrijdag ons huis te koop staan,morgen donderdag komen ze de fotos nemen,spannend spannend spannend.WE gaan nu ook de assessment beginnen met al de  aanvragen,we gaan 3 oktober naar amsterdam ook even kijken.We gaan nu dus echt beginnen met de aanvragen :lol:
Ik ben wel blij dat ik dit forum gevonden heb hoor,ik heb er een hoop informatie vandaan kunnen halen en ook adviezen gekregen van jullie,alvast bedankt voor alles,maar hier blijft het vast niet bij,er zullen misschien vast wel meer vragen komen want we hebben nog een lange weg te gaan,en als ik geen vragen meer heb aan jullie dan kom ik gewoon gezellig alles vertellen.Nou doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii maar weer

                                :later:groetjes miranda
 
Back
Top