Misschien??

dutchdolfin

New Member
Heb laatste dagen alles afgezocht, (bijna) alle opgegeven links nagekeken, maar kom er niet meer uit :|
Zie door de bomen het bos niet meer...........of is het net anders om  :thinking:
Maar ja.

Mijn man John is dus 40 jaar jong en de laatste 16 jaar werkzaam in de standbouw (beurzen opbouwen enz).
Hij heeft dus ervaring als schilder, voorman standbouw. Werkt sinds half jaar in binnendienst in't magazijn en heeft dus onlangs ook hefttruck certificaat gehaald. Qua diploma's heeft ie..............geen :oops:
Maar werkervaring heeft hij volop. Ik vind alleen zijn beroep niet op SOL.

Wij hebben inmiddels een paar standbouw bedrijven in OZ een mailtje gestuurd of er werk voor hem zou zijn, antwoorden waren niet negatief.
Maar zonder skill punten komen we er niet.

Ikzelf ben 34 jaar en werk als administratief medewerkster in een internationale distributie centrum, 5 jaar onafgesloten werkervaring. Maar staat volgens mij ook niet op SOL.

Heb ik ergens iets over het hoofd gezien............heb laatste tijd zoveel lijsten en brochures gelezen :cry:

Des te meer ik hier lees des te meer ik naar OZ wil, maar ook des te chagarijniger ik word als ik niet aan de punten kom.

Een heel verhaal misschien ook hier en daar iets onduidelijk, maar misschien dat jullie iets weten dat ik over het hoofd heb gezien waardoor we wellicht wel aan de punten komen.

Alvast bedankt voor het lezen en voor alle eventuele reacties.

Groetjes,
Julia :later:
 
Op de SOL lijst zie ik 4421-11 Painter and Decorator, krijg je 60 punten voor (is maximum!), de assessment authority is TRA; dit komt toch in de buurt?

TRA: http://www.workplace.gov.au/workplace/Category/SchemesInitiatives/TRA/


hummin
 
Hi Julia

Ik weet niet hoe dat gaat met de TRA vanuit Nederland, maar ik weet van mijn werk hier (Brisbane) dat je een aanvraag voor een formele qualificatie aan kunt vragen bij de TRA als je minimaal 6/7 jaar werkevaring hebt. Dit gebeurt hier veelal door de oudere generatie werkers die vroeger geen papieren nodig hadden maar die nu soms noodgedwongen papieren moeten kunnen overleggen. Omdat zij al een behoorlijke work history/experience hebben kunnen zij dus een soort van "test out" aanvragen waarin zij in een workshop van een training provider (Bijvoorbeeld TAFE) hun ervaring kunnen laten testen. D.m.v. een Test (vaak Theoretical AND Practical). Zij krijgen dus (als ze het succesvol afronden) een "formal qualification" oftewel een papiertje om aan te doen dat hij/zij een trades person is. Geen idee nogmaals hoe dit vanuit Nederland in zijn werk gaat....maar misschien heb je er wat aan?

Groetjes
Syl :)
 
Back
Top