missen van familie (kan het permanente visum verlopen als mijn vriend en ik kiezen om een tijd in ne

liz-lizzy

New Member
Hoi allemaal,

In Augustus 2008 heb ik mijn temporary defacto spouse visum ontvangen.
Ze zijn nu de laatste dingen aan het checken voor the 2nd stage visum.
Ik ben in de tussen tijd vaak naar huis geweest naar familie en ik blijf nu eigenlijk toch met het probleem zitten dat ik die steeds zo erg mis!

Wat ik dus graag wil weten is als mijn partner en ik het permanente visum hebben ontvangen hoe gaat het dan verder?
Stel dat we kiezen in Nederland voor een tijdje te gaan wonen en mijn paspoort verloopt in die tijd, moet ik dan terug naar Australie om de sticker voor mijn permanente visum te halen?

Stel dat ik na een tijdje nou een goede baan in Nederland vind en we kiezen er alsnog voor om voor 5 jaar ofzo in nederland te blijven verloopt dat visum dan?
Dit was natuurlijk niet de planning toen we voor het permanente visum gingen maar we weten het op dit moment gewoon even niet omdat ik toch vooral mijn opa en oma erg mis die al ouder zijn.

Ik hoop hier antwoord op te krijgen!
Thanks.
Liefs,
Lizzy

ER bestaan al verschillende draadjes over deze topic. Ga naar de search engine en probeer daar verder.

Er bestaan verschillende soorten visa.
In jouw geval, denk ik (!), dat je visum geldig is naargelang de geldigheid van je paspoort.

Evenwel als je visum "onbepaald" geldig is dan kun je in NL rustig een nieuw paspoort aanvragen en kun je met twee paspoorten reizen, zolang het oude visum niet is door geknipt en dus nog geldig is.

Dus eind datum (wel of niet) in je visum bepaalt je status en niet de geldigheid van je paspoort.
Jan

OKe hartelijk dank Jan!
Ik denk dat ik het gevonden heb.
Minimaal 2 jaar van de 5 in Australie te wonen wil je een Resident Return Visa krijgen.

Dankjewel voor de duidelijke uitleg SV#1!
Ik heb nog 1 vraagje:
Even uitgaan van de data die jij noemde.
Stel ik kom op 9 september 2015 Australie binnen (en ik ben drie jaar naar nederland geweest dus zeg van 9 september 2012- 9 september 2015)
Ik kom binnen en ik ga naar Immigratie office in Sydney om een nieuwe sticker in mijn nieuwe paspoort te laten plakken.
Kijken ze dan niet naar die drie jaar die ik weg ben geweest? Zo lang ik maar binnen die 9 september 2015 (als voorbeeld) in Australie weer ben?

Wie weet blijf ik hier wel gewoon met mijn vriend hoor! het is alleen maar ter navraag.
Hartelijk dank!
Lizzy

Back