Mobiel abonnement

remieo

XPdite Sponsor
Ik ben op zoek naar een mobiel abonnement in Australië. Wat raden jullie aan?

Telstra of Optus? En een goedkope manier om naar Nederland te bellen, zijn daar bijvoorbeeld bundels voor of loont het om een ouderwetse vaste lijn te nemen? Bizar veel data hebben we niet nodig, een gb of 2 is genoeg bij een sim only.
 
Welke provider je kiest ligt oa aan waar je woont. Bij ons werkt Telstra het beste. Manlief heeft Vodafone via werkgever maar heeft alleen in de voortuin bereik... Bellen per telefoon naar Nederland doen we niet, we gebruiken in huis altijd Skype en een enkele keer What's app call en dat kost uiteraard data maar is goedkoper.
 
Welke provider je kiest ligt oa aan waar je woont. Bij ons werkt Telstra het beste. Manlief heeft Vodafone via werkgever maar heeft alleen in de voortuin bereik... Bellen per telefoon naar Nederland doen we niet, we gebruiken in huis altijd Skype en een enkele keer What's app call en dat kost uiteraard data maar is goedkoper.

Wat een verschil in bereik zeg! Skype en Whatsapp zaten we ook aan te denken maar is een beetje lastig voor de oma's
 
Voor het beste bereik is Telstra je enige keuze, zeker in de meer afgelegen gebieden. Boost gebruikt het Telstra netwerk en heeft goede prepaid deals.
 
Ik heb wel eens Optus gehad. Niet slecht en goedkoper dan Telstra in de meeste gevallen. Maar wil je echt zeker weten dat je bereik hebt (moet je niet naar Australië verhuizen) heb je de beste kansen met Telstra. Naar Nederland bellen heb je naar mijn weten geen bundels voor bij Telstra. Laatst wa sik in Europa voor werk en heb ik daar maar een SIM kaart gekocht want Telstra 'in buitenland' bundels zijn onbetaalbaar.
 
Wij hebben een pakket van Telstra met vier mobiele telefoons voor de hele familie en een vaste lijn die eigenlijk alleen gebruikt wordt om te bellen met NL voor 3 cent per minuut. Voor ons was dit de goedkoopste oplossing voor wat we wilden.
 
Wat een verschil in bereik zeg! Skype en Whatsapp zaten we ook aan te denken maar is een beetje lastig voor de oma's
. Gewoon met ze oefenen. Mijn moeder is 77 en heeft ook leren Skypen en zelfs een smartphone gekocht om te kunnen appen.
 
Telstra of aldi prepaid. Dan vooral whatsapp naar whatsapp bellen en voor mensen zonder mobiele telefoon of klanten, skype naar telefoons.
 
Zoals hierboven beschreven, Telstra heeft over het algemeen betere dekking; maar in mijn huis zijn alle drie hopeloos. Vandaar dat ik dus wel een vaste lijn heb zodat ik goed kan thuiswerken.

Voor buitenland bellen kun je de nodige apps gebruiken op basis van data. Maar met Vodafone kun je ook abonnnementen krijgen waar een bepaald aantal internationale belminuten krijgt. Als je toch voor een wat diirder plan moet gaan is dat mooi meegenomen.

Ik heb via het werk ook Vodafone; dat betekent dat het voor regulier gebruik in de stad toch prima werkt anders zouden ze dat niet hebben gekozen.

Overigens moet je een beetje opletten met de goedkope aanbieders "op het Telstra netwerk", dat betekent niet dat je dezelfde dekking krijgt als Telstra. Telstra ga niet weggeven waar ze zelf het onderscheid mee willen maken om hogete prijzen te rekenen
 
Wij gebruiken Virgin.
Bellen naar NL is onderdeel van de totale belkosten. Normaal gebruiken we Skype.
 
Back
Top