mobiele telefoon providers

bregje

New Member
Hallo allemaal,

Omdat het voor ons allemaal nu wel heel dicht bij aan het komen is... de volgende vraag...

We willen in Australië natuurlijk allebei een australisch mob. nummer aanschaffen... maar...
wie heeft een idee welke provider we het beste kunnen nemen?

Owen heeft namelijk toen hij zelf in Australië zat, en ook nu hij in Nederland zit... de ervaring dat smsjes van een aantal vrienden hem niet bereiken... die komen gewoon helemaal niet aan...

We willen dus graag een provider waarbij we zoveel mogelijk zekerheid hebben dat de sms berichten van mensen uit Nederland aankomen...
Iemand enig idee waar we dan het beste kunnen aansluiten?

Groetjes Bregje
 
Optus werkte goed bij ons. Voor de meeste zekerheid zou je voor Telstra kunnen gaan, alhoewel Vodafone de beste internationale dekking heeft.
 
Hoi Bregje, ik zou even de search knop gebruiken, hier lopen best veel draadjes over.

Ik zelf heb Telstra.

Jolanda
 
[quote author=Zwerver link=topic=9018.msg120580#msg120580 date=1215124252]
Optus werkte goed bij ons. Voor de meeste zekerheid zou je voor Telstra kunnen gaan, alhoewel Vodafone de beste internationale dekking heeft.
[/quote]
En in WA hebben ze, behalve in de grote steden, geen dekking.
Voor ons in OZ geen vodafone meer.

Bart
 
Zo'n 600 km. ten noorden van Perth hadden we helemaal weing dekking. De enige verkochte provider was daar Telstra. Die heeft wel de meeste dekking over heel Oz.
 
We reizen nu zo'n twee jaar rond in Australië en de ervaring is, dat Telstra verreweg de beste dekking heeft. In bijna ieder gehucht, dorpje, stadje of stad konden we mobiel bellen met onze gewone GSM-telefoon. Next-G van Telstra heeft een nog betere dekking: voor onze laptop gebruiken we een mobiel modem van Telstra via het Next-G netwerk. De hele enkele keer, dat  we met onze GSM géén dekking hadden, konden we wél het internet op. En dan kan je met Skype tóch iedereen bereiken.

Succes met de keuze.
 
Testra is inderdaad het beste als je voor zekerheid wil gaan vooral met dekking etc.

Op dit moment hebben wij Virgin Blue niet de beste kwaliteit en wat veder uit de stad is het dekking wat minder. Maar we kunnen wel gratis bellen met elkaar  :up: Dat kost mij in totaal voor 2 abbo's 40 dollar p/m. Voor dat geld krijgen we dan een totaal beltegoed van 100 dollar p/m. Die nooit op gaat want de enigste die ik bel is mijn vrouw en dat is gratis.  :lol:
 
Ook hier: Telstra... misschien duurder, maar beste kwaliteit en dekking. Vooral als je buiten de grote steden wilt zijn maakt dat verschil uit. Let wel: tussen de bewoonde gebieden (ik spreek over zuid-WA) valt ook de Telstra dekking weg ..
 
Hee,

Thanks voor de antwoorden, alleen het gaat ons niet om de dekking (we zullen toch voornamelijk in Melbourne zijn...) maar echt om het verzenden en ontvangen van berichtjes naar en vanuit nederland.

Iemand daar verder nog ervaring mee?
(dus dat het niet lukte met een bepaalde provider of juist wel?)

Groetjes Bregje
 
[quote author=jolanda b link=topic=9018.msg120657#msg120657 date=1215250494]
Met telstra komen de berichtjes altijd aan in NL

Jolanda  :up:
[/quote]

En andersom ook?

Dus jij ontvangt ze ook van je NLse vrienden en familie?
 
Ja, de sms-jes die ik verstuur (en nou zijn dat er geen 100-en, maar zoiets als 20 of 30 per jaar denk ik) komen allemaal aan, en ik ontvang ook alle sms-jes ...
 
Dank je dank je dank je...

Dan ben ik er denk ik uit welke provider we zullen nemen in Australië...

Telstra here we come  :grin:

Groetjes Bregje
 
Lijkt wel of iedereen (in dit draadje althans) bij Telstra zit. Terwijl er, zeker als je vrijwel alleen maar in de grote stad zult zitten, genoeg alternatieven zijn, waarvan vele toch wel goedkoper dan Telstra.
Telstra heeft inderdaad het grootste bereik, maar als je daar vrijwel nooit gebruik van zult maken, heb je d'r niet veel aan. Mijn vrouw zat eerst bij Optus, nu hebben we allebei een VirginMobile prepaid, en bij allebei voor zover ik weet nog nooit een smsje naar of uit NL gemist.
 
En ook bij Vodafone komt alles gewoon aan.

Als je in de Outback gaat wonen ben je vaak gedoemd om Telstra te nemen. In de grote steden en eigenlijk wel de hele oostkust heb je prima bereik met Vodafone.

Ik zou het dus ten sterkste afraden om Telstra te nemen. Het enige wat je doet is hun monopolie-positie nog sterker maken zodat ze nog vaker klanten de kop in kunnen drukken. Wat KPN een aantal jaren geleden nog deed doet Telstra hier nog steeds volop......
 
Ik snap dat jullie problemen en tegenslagen  hebben met Telstra, maar dat vind ik geen reden om Telstra ten sterkste af te raden voor anderen.

Jolanda
 
Jolanda, dat heeft te maken met Maluka's sterke anti monopolie gevoelens .. vandaar ook een MAC in plaats van een PC  :grin: :grin:
 
behalve de voorliefde om monoplie niet te versteken.....

Als ik me niet vergis is een int sms bij telstra ook duurder dan vodafone.

de reden waarom ik vodafone koos,
prijs van ees sms-txt is hetzelfde , maakt niet uit of het nationaal , of internationaal is  :up:
en zelden moeite met de dekking  :evil:
Dus voor mij is vodafone veel goedkoper dan telstra.....

Groetjes Johan
 
Hmmm klinkt ook goed die vodafone... heb ik hier overigens ook en bevalt me goed!
Nou ja... krijg zo in elk geval wel een beter idee...
 
Back
Top