mobiele telefoon providers

Ik heb in 2004 dit aan de lijve ondervonden. Ik had voor een Telstra gekozen vanwege de goede dekking. Helaas kwamen bij een aantal providers in NL de smsjes niet aan. Ik ben daarom overgestapt naar Vodafone en sindsdien had ik geen problemen meer met sms.

Note, dit is al een aantal jaar geleden, ik kan me voorstellen dat Telstra nu geen problemen meer geeft.

Gr,

Sander
 
Tja, owen die ondervindt nu nog steeds problemen met het wel of niet aankomen van smsjes van vrienden in Australië...

Maar goed... zal het zelf moeten gaan merken he... nog 3 weken dan zijn we er al!!

@nikki; ik laat mijn nl abonnement nog 3 maanden doorlopen zonder het te gebruiken, en dan stopt het gewoon (oftewel ik zeg het niet vervroegd op, maar zet mijn nummer over op een prepaid kaartje waardoor mijn abonnement automatisch aan het eind van het jaar stopgezet wordt.)
 
Altijd een goede motivatie om te blijven in Nederland: Familie en vrienden kan ik zo achter laten, heb m'n katten weggegeven want die doe ik zo'n ingrijpende verhuizing niet meer aan, m'n huis te koop gezet en daarom verbouwd. Ga alles terugdraaien, mobielbellen is zo moeilijk in Australie.. Dan gaan we maar niet....

:blahblah:
 
Ben net even de postjes aan het lezen,
Het is hier berekoud........

:grin: :grin: :grin: :grin:

Als ik aan Emieltje denk en vooral het topic wat opslot is gegaan dan krijg ik het warm van het lachen.

:grin: :grin: :grin:
Zijn verloofde is weggelopen omdat zijn mobieltje het niet deed......hilarische stille rakker die Emiel,
Mijn Mobieltje (van Optus) en al het andere van Telstra werkt ''weer'' uitstekend :up:

Jack :evil:

 
 
Martijn en ik hebben allebei Vodafone. En allebei pre-paid. Als je je belminuten ophoogt krijg je er namelijk vodafone-to-vodafone minuten bij. En zo bellen wij alleen voor connectiekosten (?). Dus voor 25 cent, zo lang als we willen want we hebben allebei een uur of 4 van die v-t-v minuten :). In eerste instantie hebben we deze genomen omdat vodafone de enige waren waarmee je naar het buitenland kon SMS-en. Nu weet ik het niet. Maar vodafone is tot nu toe prima geweest. Je kunt een cap kopen = bij 29 dollar en dan krijg je een hele stapel minuten. Maar die moeten dan in een maand op. Een beetje als een abonnement dus. Maar ik koop gewoon tegoed. Mijn keuze op dit moment is om mijn tegoed 365 dagen geldig te laten blijven. Anders moet je het binnen 1 of 2 maanden opmaken. En zoveel bellen wij niet (wij zijn meer mailers). Inmiddels hebben ook andere providers speciale deals zodat je 5 vrienden bijvoorbeeld gratis kunt bellen. Voor de duidelijkheid, de providers zijn: optus, vodafone, telstra, 3 en virgin mobile (maar weet niet zeker of die hun eigen infrastructuur hebben).
 
[quote author=Jack link=topic=9018.msg122521#msg122521 date=1217025258]
Ben net even de postjes aan het lezen,
Het is hier berekoud........

:grin: :grin: :grin: :grin:

Als ik aan Emieltje denk en vooral het topic wat opslot is gegaan dan krijg ik het warm van het lachen.

:grin: :grin: :grin:
Zijn verloofde is weggelopen omdat zijn mobieltje het niet deed......hilarische stille rakker die Emiel,
Mijn Mobieltje (van Optus) en al het andere van Telstra werkt ''weer'' uitstekend :up:

Jack :evil:

 
[/quote]
Beetje triest is het wel ja!
Wilde nog reageren, maar was al op slot  :grin:
Geerjap was een leuke reactie  :angeldevil:

On topic:
Wij hebben alleen vakantie ervaringen met mobiel en van Adelaide, langs Melbourne, sydney, Brisbane tot the town of 1770 hadden we bereik gehad met vodafoon.
Ik heb het simkaartje nog in mijn portemonee zitten, maar die doet het vast niet meer!  :evil:
 
Een late reactie van mijn kant....

En deels heeft Perthpete gelijk. Heb idd sterke anti monopolie gevoelens...vooral als het bedrijven aangaat die met agressieve marketingtechnieken mensen een droom beloven, maar ze eigenlijk een zak vol sh*t verkopen.

Maar das niet de reden waarom ik een Mac heb....ik wil graag een apparaat die "out of the box" gewoon doet wat die moet doen en dat ook blijft doen. En daar is pc (met Windows uiteraard) nu eenmaal geen goed voorbeeld van. In een ander topic had ik het over een Toyota. Die staan ook om betrouwbaarheid en kwaliteit bekend. Dus noem me meer een welbewuste kiezer :)

[quote author=perthpete link=topic=9018.msg121226#msg121226 date=1215827194]
Jolanda, dat heeft te maken met Maluka's sterke anti monopolie gevoelens .. vandaar ook een MAC in plaats van een PC  :grin: :grin:
[/quote]
 
[quote author=jufrebekka link=topic=9018.msg122523#msg122523 date=1217026010]
Martijn en ik hebben allebei Vodafone. En allebei pre-paid. Als je je belminuten ophoogt krijg je er namelijk vodafone-to-vodafone minuten bij. En zo bellen wij alleen voor connectiekosten (?). Dus voor 25 cent, zo lang als we willen want we hebben allebei een uur of 4 van die v-t-v minuten :). In eerste instantie hebben we deze genomen omdat vodafone de enige waren waarmee je naar het buitenland kon SMS-en. Nu weet ik het niet. Maar vodafone is tot nu toe prima geweest. Je kunt een cap kopen = bij 29 dollar en dan krijg je een hele stapel minuten. Maar die moeten dan in een maand op. Een beetje als een abonnement dus. Maar ik koop gewoon tegoed. Mijn keuze op dit moment is om mijn tegoed 365 dagen geldig te laten blijven. Anders moet je het binnen 1 of 2 maanden opmaken. En zoveel bellen wij niet (wij zijn meer mailers). Inmiddels hebben ook andere providers speciale deals zodat je 5 vrienden bijvoorbeeld gratis kunt bellen. Voor de duidelijkheid, de providers zijn: optus, vodafone, telstra, 3 en virgin mobile (maar weet niet zeker of die hun eigen infrastructuur hebben).
[/quote]

Wij hebben dezelfde cap als jullie en bij Woolies en Big W krijg je er zelfs 10% korting op. Je betaald dan $26.10 en je krijgt 130 minuten om te bellen. Tot het einde van augustus krijg je er nog $20 bonus bij. Ik heb dat wel op binnen een maand, maar dat komt, omdat ik er ook soms mee naar Nederland bel. We hebben alleen mobiel en wil soms m'n ouders eens spreken ;)
Hoe zit dat eigenlijk met Vodafone to Vodafone? Heb ik nog niet over gehoord en Ik het meeste bel ik met Mark en die heeft ook Vodafone, dus het zou mooi zijn als we dat ook hadden!
 
Nou... even mijn resultaten wat betreft mob. telefoon providers tot nu toe...

Heb vodafone (prepaid) aangeschaft... en werkt perfect!

Alle berichtjes zijn aangekomen, en ik krijg ook van iedereen wat terug... alleen mijn zusjes die beide in het buitenland zitten hebben niks teruggestuurd, maar verder iedereen!

Prima dus..

Bereik (tja... wel alleen in Melbourne...) is prima..
 
Ze kunnen hier wel moeilijk doen zeg! Ik had namelijk graag direct draadloos internet......alleen dat kan niet aangezien ik geen permanent visum heb en dus geen bewijs heb dat ik hier 24 maanden ben. Zelfs vooruit betalen was geen optie, zowel bij Vodafone als Optus.

Uiteindelijk heb ik maar Optus gekozen, geen telefoon niets alleen zo'n kaartje. Kan ik altijd vanaf als ik mijn PR krijg tegen die tijd zie ik wel wat het beste is.
 
Back
Top