mobiele telefoon

auktje

XPdite Sponsor
hallo luitjes
de vraag als je in nl een mobiele telefoonabonnement hebt voor 2 jaar en je verttrekt binnen die tijd naar aus kun je hem dan opzeggen
en moet je daar een nieuwe afsluiten ????????????
is het systeem voor abonnementen daar net zo als hier?????
 
Het lijkt me niet verstandig om met je Nederlandse abonnement vanuit Australie te gaan bellen, zeker als bellen vanuit het buitenland buiten je bundel valt.

Mijn zoon heeft een abonnement afgesloten voor 1 jaar en buitenland binnen de bundel, (orange) dus kan hij nog een klein beetje bellen met dat abonnement.
Voor zover ik weet kun je je abonnement hiervoor niet beeindigen, want daarvoor heb je tenslotte een mooi toestel erbij gekregen of een ander cadeau. Dat zit verweven in de prijs.

De enige mogelijkheid is geloof ik gewoon je automatische afschrijvingen door laten gaan en niet meer bellen.

Misschien is er een mogelijkheid om het in een keer af te lossen, normaal wil een provider dit natuurlijk niet omdat ze hopen dat je meer belt dan je bundel, want daar zit de dikke winst.

Mariette
 
Ik ben het eens met wat Mariette zegt, ik zou toch proberen het abonnement te annuleren met eventuele vergoeding (waarschijnlijk goedkoper dan het te laten doorlopen) Ikzelf heb ook een proximus-abonnement lopen (België) en dit nog voor één jaar ongeveer. Maar dat komt me goed uit, want dan ben ik (hopelijk) aan het verhuizen naar oz.
Hoe het ginder zit dat vraag ik me ook af,
Groeten Henk.
 
Gelukkig loop ik wat betreft telefoons erg achter! Ja ik ben nog zo'n persoon dit in het bezit is van een GSM zonder kleurenscherm/camera/MP3 etc etc en ja deze is ook nog eens pre-paid. Dus over het opzeggen van een abonnement hoef ik me al helemaal niet druk te maken en jammer genoeg is het ook nog lang niet zo ver dat ik me druk over dit soort dingen moet gaan maken. Maar het lijkt mij dat indien het alleen om een abonnement gaat je er wel oneruit kan tenzij je er een toestel bij hebt gekregen maar dat staat waarschijnlijk ook wel in de overeenkomst die er getekent is dus even op zoek naar de kleine lettertjes.

Groeten Chantal
 
Ginder (hier in Oz dus  :wink:) kun je net zoals in NL kiezen uit prepaid en abonnementen (plans). Maak je niet ongerust: keus zat...
Elders op het forum loopt een draadje hierover

En nee: je kunt een abonnement niet stoppen als je uit NL vertrekt
 
Of je moet het echt slecht :evil: willen spelen d.w.z. je geeft de bank opdracht om de automatische afschrijving te stoppen, je zegt niks tegen de mobiele telefoonprovider en zij gaan dan aanmaningen sturen, je abonnement afsluiten enz. zonder dat ze weten dat je aan de andere kant van de wereld zit.
Maar zoals ik zij, het is  :evil:  :evil:  :evil: alleen als je slecht durft te zijn.

Verder, zoals Kallie al vermeldde, je kan beter niet met een nederlands abonnement in Australie bellen, je betaalt hiermee aanzienlijk meer en als iemand jouw belt.... dan betaal jij, niet degene die jouw belt.
 
Toen ik vorig jaar naar Australie vertrok kon ik mijn Vodafone abbonement van twee jaar in NL.  opzeggen. Ik moest wel een bewijs van Uitschrijving uit de gemeente overleggen.
 
Denk er ook even aan dat als je vanuit OZ gaat bellen met een Nederlands abonnement of prepaid dat je dus extreem veel betaald per minuut. ook als je gebeld wordt dan kost het je geld tot aan de Nederlandse grens en dat kan behoorlijk oplopen.
 
Hoi Auktje normaal gezien doen ze niet zo moeilijk als je om die reden je abbonement opzegt, afhankelijk hoelang je nog moet voor het eigenlijk verloopt moet je misschien een (boete) betalen.

Want hun weten ook wel als ze moeilijk doen je eventueel gewoon weg gaat zonder op te zeggen.

gr Bennie
 
Het ligt inderdaad aan je provider, de een is flexiber dan de andere.
Soms kan je ook tegen betaling je abonnementstype verlagen (bv naar 10euro/maand) en daar zou je dan af en toe eens naar NL kunnen SMS-en. Mijn abo loopt bijna af maak ik ga hem aanhouden met een laag maandelijks bedrag. Zomaar niet meer betalen lijkt me niet echt een goed idee, voor je het weet kom je in een of ander wanbetalers-bestand terecht.
 
Nou dat valt wel mee hoor Hansie, maar ik bedoel dat je vaak het voor elkaar krijgt als je even aantoont dat je gaat emigreren.

Als je er een mobieltje bij hebt (gekregen) moet afhankelijk van de periode dat je nog moet een soort van afkoop som moet betalen.

Als je hier een abo houd moet je een bank rekening hier houden, en dat is niet handig denk ik zo

gr Bennie

[quote author=Hansie link=topic=6542.msg97863#msg97863 date=1188121112]
Het ligt inderdaad aan je provider, de een is flexiber dan de andere.
Soms kan je ook tegen betaling je abonnementstype verlagen (bv naar 10euro/maand) en daar zou je dan af en toe eens naar NL kunnen SMS-en. Mijn abo loopt bijna af maak ik ga hem aanhouden met een laag maandelijks bedrag. Zomaar niet meer betalen lijkt me niet echt een goed idee, voor je het weet kom je in een of ander wanbetalers-bestand terecht.
 
Als je hier een abo houd moet je een bank rekening hier houden, en dat is niet handig denk ik zo

Bankrekening aanhouden tot 1 a 2 jaar naar vertrek is m.i. juist wel handig met alle nog lopende zaken in Nederland. Denk hierbij aan belasting e.d., een tweede is dat je volgens mij niet direct een credit card is Australie kunt aanvragen (vaak heb je nog geen werk). Zo'n credit card is maar wat handig zeker omdat je in het begin veel grote uitgaven zult moeten doen, dit kan dan mooi met je card vanuit Nederland. Indien je hier meer over wilt weten moet je maar even zoeken er is namelijk al een topic over.

Chantal
 
Stom van mij  :thinking: wat langer denken, om die reden natuurlijk wel ja.

Gelijk maar op het lijstje toevoegen, ik wist het wel  dat je nooit te oud bent om te leren :up: :lol:

gr Bennie
 
Ha;;o allemaal,

Mij is ook gezegd dat je het af kunt kopen. Moet volgens mij geen probleem zijn  :up:

Groeten, Dijnnas
 
En dan is ook belangrijk dat je dat abonement 3 maanden van te voren al op moet zeggen! Tenminste... dat is bij de meeste providers zo.

Mijn abonement wordt al afgesloten als ik een keer niet op tijd betaal. Als ik niet op tijd betaal krijg ik een waarschuwing dat ik binnen een bepaalde tijd moet betalen, anders wordt het afgesloten. Hoe dat daarna dan zit weet ik niet.
 
Nou, wat dacht je van een incassobureau om de rekening betaald te krijgen plus de bijkomende kosten daarvan ?
 
Als je die rekening betaald heb je dat afgelost, maar je moet 12.50 euro betalen om je abonement te deblokkeren. Wat als je die dan niet betaald? Dan blijft je abonement geblokkeerd. Heb er nooit over nagedacht, omdat het me nog nooit gebeurt is, maar waarschijnlijk zul je dan je abonement op moeten zeggen en gewoon de overgebleven termijnen moeten betalen ook al maak je geen gebruik van je abonement ofzo...

Die van mij loopt 21 december af en we zouden in eerste instantie in november ergens weg gaan, dus dat is niet zo'n probleem, maar nu zijn de plannen iets anders en de kans is groot geworden dat we ons visum in NL af wachten en dus pas volgend voorjaar weg zullen gaan. Wij hebben geen vaste telefoon, dus dat wordt dan maar pre-paid, maar dat zal veel duurder zijn dan een abonement denk ik.
 
Je kunt je abonnement toch gewoon door laten lopen tot op het moment dat jullie vertrekken, of hadden jullie hem al opgezegd? Ik neem aan dat ze dat nog wel kunnen herstellen.
 
Zou kunnen inderdaad, maar dan zit ik er tot volgend jaar december aan vast... lijkt me helemaal niet handig als we in het voorjaar vertrekken...
 
Back
Top