Mobiele telefoon

ik heb hier geen sim-only abonnementen gezien. In Nl had ik er een voor 2,95 pm. (150 min)
Hier betaal ik 30 dollar, krijg mijn minuten (nog) niet op. (incl toestel dus) Dit is eigenlijk het minimum wat je voor een abb. betaald.

prepaid vind ik hier ingewikkeld- je hebt duizend pakketten, waarvan je benefits wel of niet een tijdje bewaart blijven- eindeloze variabelen...
 
Wij hebben prepaid van Virgin. Gemakkelijk en de waarde blijft 180 dagen geldig.
Vooral als e niet veel mobiel belt is dat handig. Anders ben je na een maand je $15 kwijt. Aangezien we allebei een Virgin prepaid hebben, ia bellen naar elkaar goedkoop en texten gratis.
 
[quote author=Wilbert67 link=topic=8441.msg116823#msg116823 date=1208859900]
Kan je dan niet beter hier een toestel kopen en in Australie alleen een simkaart?
[/quote]

Ik heb inderdaad gewoon mijn Nederlandse toestel meegenomen naar hier en koop hier elke maand (via automatisch opwaarderen via credit card) $29 cap. Heb dus alleen een Vodafone SIM kaart aangeschaft. Voorheen waardeerde ik gewoon op als mijn tegoed opwas met $30 en deze $30 was 2 maanden geldig (met roll-over). Maar met $29 cap kwam ik uiteindelijk goedkoper uit, want die is iets van $130 waard, en is geldig voor 1 maand. Nu maak ik meestal het bedrag niet op, maar kom ik aan de tijdslimiet. Ik wou dat er een $19 cap was, daar kwam ik waarschijnlijk wel mee uit......

Henriette
 
Kan je eigenlijk met elke GSM op het NextG netwerk van Telstra of moet je daar een heel modern toestel voor hebben?
 
Het nextG netwerk is min of meer uniek voor Australie. Het is een 3G netwerk op een lagere frequentie waardoor er een groter gebied bestreken kan worden. Een gewoon GSM toestel is daarvoor ongeschikt.
Modernere Europese telefoons met 3G doen het hier wel, maar alleen in de grote steden al blijven ze ongeschikt voor een abonnement op NextG.
 
Als je in de grotere steden blijft (Sydney, Melbourne, Brisbane enz) dan maakt het allemaal niet zo veel uit welke provider je kiest en welk netwerk je gebruikt. Alleen als je wat meer afgelegen woont en rond rijdt dan is het NextG netwerk van Telstra aan te bevelen. Let op: 3G telefoons van andere providers werken in rual Australia niet op het NextG netwerk. 


En als ik nu een smartphone heb die simlockvrij is, dan zou het toch moeten werken denk ik  :roll:
Of heb ik dat verkeert!!!

Bennie
 
Vraagje over de mobiel maar dan een andere kant op:

Weet iemand wat de stralingslimieten zijn in Australie.

Op dit moment hebben we in Nederland de hoogste limiet ter wereld, heck, zelfs de Russen waarschuwen de Nederlanders voor dit stralingsnivo ....... .

Iemand enig idee :?

[move]Dank jullie wel[/move]

Michiel
 
Back
Top