Mobile internet AUS

Oke, Telstra dus. Maar ben ik de enige die schrikt van die prijzen?? :oops:

We betalen nu € 50 per maand voor internet, telefoon en tv.
En dan zitten de belkosten ed er allemaal al bij in.

Voor alle mobiele telefoons zijn we maar € 30,-- per maand kwijt inclusief alle kosten.
En daarvoor hebben we 3 mobiele telefoons actief, waarvan 1 met onbeperkt internet.
En dat op 3 telefoontjes van €30,-- per stuk.

Ben bang dat ik met $108,-- niet ver kom in OZ per maand....
En dan die gekke data limiet.
Uurtje surfen en je bent al een 13 MB verder.
Hier heb je mobiel een fair use van 2,5 tot 3 GB op je telefoon.

Heb nu geen idee wat ik kiezen moet.....
Eerst maar eens een pre paid telefoontje.... :oops:

Ik had eerste Telstra...ppppffff what een ramp! Het apparaatje ging constant kapot. Toen in de eerste week het apparaatje voor de 2de keer kapot ben ik terug gegaan naar een Telstra store die veel dichterbij was. Allereerst wilde ze me niet helpen omdat ze geen Telstra winkel waren! UH? Nee ze hadden een dealership en konden Telstra klanten niet helpen hiermee. Uh? Maar je bent een Telstra Store? In heel Canberra zijn er maar 2 winkels die eigendom zijn van Telstra. Toen ik naar de dichtsbijzijnde 'echte' Telstra store ging, wilde ze het niet omruilen. Nee, de regels waren veranderd. Ze konden het wel opsturen.....Ze konden niet aangeven hoe lang dat zou duren. Zucht ondertussen had ik 4 Telstra stores bezocht om uiteindelijk onvoldoende geholpen te worden. Ben overstapt op Virgin Mobile. Moet zeggen veel betere ontvangst, goedkoper en sneller! Klanten service is er 10x beter en als er iets iets hoef ik maar een belletje te doen en wordt het geregeld.

Nope voor mij geen Telstra meer.

helaas hebben wij heel weinig keus hier in de bush. Het is of optus of Telstra we hebben beide uitgeprobeerd en de blijvende partij is Telstra.
Telstra is op dit moment degene met de meeste GB per maand namelijk 15 GB tja dat is ook nog niet veel maar ja toch al weer een hele vooruitgang met 3 jaar geleden. Toen was het maximale 5 GB per maand. Ja dat achterlijke data limiet daar moet je echt wel aan wennen hoor. Verder heeft Telstra voor ons het beste bereik en is het snelst maar ja wel duur. Wat internet betreft loopt Australie heeel erg ver achter. En dat had ik eigelijk niet verwacht van een westers land. Wat mobiel bellen is voor ons Optus weer beter. Met Telstra hebben we alleen in een bepaalde hoek van de huiskamer bereik en ga niet 2 stappen opzij tijdens bellen want dan is het dag bereik
angry.gif
. Tja en helaas mobiel bellen is ook erg duur hier.
Wie weet gaat het nog eens veranderen hier en wordt internetten overal in dit land echt betaalbaar en ongelimiteerd.
groetjes
Moon

Hoi Odie,

Nederland is ook zo klein en vlak en heeft hierdoor niet zo heel veel masten nodig. Relatief gekoop voor een provider in NL dus. Maar gezien de groote van Oz moet je heel wat masten plaatsen om overal bereik te hebben. Zeker in heuvelachtige gebieden kan je niet om elke hoek een mast plaatsen. Als ik bij ons boven op de heuvel sta heb ik vol bereik, maar als ik 50mtr naar beneden loop heb ik maar 1 balkje. (ik woon +/- 35 km van Canberra) Maar waarom zouden ze overal masten plaatsen wanneer op sommige locaties de bevolking zo dun is. Ik had eerst Optus, maar mijn Virgin Mobile ontvangt beter. Het zal zeker afhankelijk zijn van het gebied waarin je zit.

Zo zijn er nog wel een aantal dingen die vanwege het formaat van Oz anders zijn. Zo rij je hier bijv. veel eerder rond met jerry can benzine, wat flessen water en een hoed achterin de auto. Wat dacht je van hulpdiensten? Duurt ook veel langer. Als je 'buitenaf' woont gaat dat gelukkig steeds vaker via helicopter.

Ondanks dat ik hier geboren ben en buiten de stad heb gewoont, kwam ik in het begin dingen tegen waar ik niet bij stil gestaan had. Voor mij zijn dit dingen die het land zo speciaal maken. Ik denk ook dat dit 1 van de redenen is waarom Ozzies zo behulpzaam zijn. Je hebt elkaar veel meer nodig.

Cheers
Kathren

Telstra heeft trouwens ook "Blue Tick" telefoons, die hebben beter bereik en worden aangeraden voor rural area's.

Bart

Van Yanchep (net boven Perth) tot Augusta altijd perfect bereik met Telstra prepaid kaartje (met mobiel internet).

Back