Moedeloos, met grote M

gerard

New Member
Hoi Iedereen
Ja ik ben nu toch erg moedeloos!!!!Ik heb net bericht gekregen van mijn migration agent ( migration bureau in New Zeeland ) dat mijn papieren, aanvraag visa (136 ) naar DIMIA, goedgekeurd is door hen en is vandaag doorgestuurd naar Australie. Nu zal je zeggen, maar dat is goed nieuws :up:
Dat is het ook maar ik heb hun 2 weken geleden gevraagd hoelang het nog kan duren want mijn beroep staat op het MODL lijst en heb dus priority.Zij stuurde mij een bericht terug dat het tussen de 6-8 maanden kan duren :oops:
Vanmorgen krijg ik dus met het andere bericht dat een normale visa 1 jaar duurt en die van mij ( vanwegen MODL ) max 9 maanden kan duren. :cry:
Ik kon het wel uitschreeuwen, machteloosheid!!!
Verder heb ik ook gelezen dat het volgens Rob Breumelhof max 5 maanden duurt en dat ze alles verkort had, ook het TRA dat eerst 5 maanden duurde en nu, ik weet het niet meer zo goed,ik dacht plus minus een dikke maand duurden.
Nou denk ik met onrust in mijn lichaam :-o wie moet ik geloven :-o Mijn migration agent is toch net als Rob een Migration agent????Wie heeft er gelijk???
Voor mij zou het een BOEL schelen als ik gewoon wist waar ik aan toe was, ik ben al een tijd bezig met dit alles,maar nu word ik het wel een beetje zat :| :| :|
Beste forum lezers,
Wie kan mij helpen uit deze put :cry:
Groetjes Gerard
 
Tja, het duurt inderdaad wel een tijdje hé, maar daar is weinig aan te doen. Wij hebben ook lang moeten wachten, maar het is het waard hoor. Niet moedeloos zijn, wij zijn bij de weinige gelukkigen die een Skilled visa hebben (of zoals jij, het zullen krijgen) , dus zo erg is dta allemaal niet. Zeg tegen jezelf "het duurt 8 maand " en als het er vroeger is, dan heb je nog éxtra reden om te feesten!!  :up:

Sara
 
[quote author=gerard link=topic=4429.msg55461#msg55461 date=1144670485]
Wie kan mij helpen uit deze put :cry:
[/quote]

Welke put?
Chill, relax, die put is bijzonder ondiep hoor.

Er zijn behoorlijk veel forumleden die erg graag in jouw schoenen zouden willen staan voor wat betreft je visum-stand-van-zaken.

De zon schijnt, ga lekker naar buiten en droom van een zeer nabije mooie toekomst in Oz.

:up:
 
Beste advies is waarschijnlijk om (voor zover mogelijk :)) van je huidige leven te genieten met volle teugen. Misschien is dit wel je laatste jaar in Nederland (Belgie?).!!!  Wachten duurt zooooooo lang als je gaat "zitten" wachten doe iets leuks met de tijd die je hebt. Ga een hoop "laatste keren" doen. Keertje naar de bollenvelden(??), het rijks museum (zodat je iedereen in Down Under kan verpletteren met je kennis over the Dutch Masters, keertje naar de Efteling, uitwaaien op een koud winderig strand. Lees een leuk boek? Je kan de tijd helaas niet vooruit kijken dus maak er gebruik van :up:

.....Of iedere dag heel vroeg naar bed zodat het weer snel de volgende dag is... :-D deed ik altijd vlak voor mijn verjaardag als het nog zooooooo ver weg leek en hey, ineens was het dan zover! :)

Time flies when you are having fun!
Syl
 
Nou Gerard,

Jij hebt echt niks om moedeloos over te zijn,ik wou dat ik al zo ver was!!!Net wat AJ zegt.
Nee,ik moet eerst nog 4 jaar werkervaring opdoen voor ik in aanmerking kom,ja,dan zit ik ook weleens te zuchten maar ik heb t er wel voor over.

En idd.Time flies when you're having fun!! :cool:
 
[quote author=gerard link=topic=4429.msg55461#msg55461 date=1144670485]
Vanmorgen krijg ik dus met het andere bericht dat een normale visa 1 jaar duurt en die van mij ( vanwegen MODL ) max 9 maanden kan duren. :cry:
[/quote]

1 JAAR al voor niet MODL-beroepen? De laatste keer dat ik iets las over wachttijden was het nog "maar" 7,5 tot 8 maanden......... en dat is nog niet zo heel lang geleden....... 

Gelukkig is het voor ons al (op een paar dagen na) 7 maanden geleden dat onze aanvraag ontvangen is in Adelaide, als het goed is zit het grootste deel van het wachten er dus al wel op. Ik kan me ergens wel vinden in je opmerking, elke keer als ik ergens lees dat de wachttijd weer is opgelopen bij het ASPC denk ik ook schiet #$%@^!!!  :x eens op. Aan de andere kant realiseren wij ons ook wel dat we in de gelukkige omstandigheden zijn dat we uberhaupt een visum kunnen krijgen EN dat dat niet eens zo heel lang duurt (wat is nou 1 jaar op een mensenleven).

Ik wens je veel sterkte en geduld bij het wachten, uit eigen ervaring kan ik wel zeggen dat de wachttijd stiekem toch voorbij vliegt.

groeten,

Martijn
 
Beste Gerard,

Ik heb ook alles lopen bij de Migraton Bureau.
Die agent van mij zit in London.
Hoe heet jouw Agent eigenlijk dit mag/kun je me ook vertellen via een Pm-tje.

Als Ik jouw was zou ik je Agent nog een keer aanspreken over het feit dat je andere informatie heb gekregen. dat dit max 4 tot 6 maanden duurd.
Ik weet zeker dat ze deze keer met andere informatie komt.

Gr :up:

Jack
 
Hoi Jack

Dat heb ik ook gedaan en dat was de antwoord die ik kreeg. Weet je wat de probleem is, je echte agent werk niet aan je file, die controleert het alleen maar aan de einde van ieder aanvraag. De normale info krijg je van een gewoon werknemer en als die niet goed op de hoogte van zaken is heb je een probleem.
Dat had ik bv. met documenten die ik moest verzamelen, lijst gekregen met wat ik op moest sturen, en achteraf moest er nog een stomme huwelijksakte bij. :p  Dus weet ik niet waar het aan licht, aan het agent, werk
nemer of het inwinnen van info.

Jullie hebben allemaal wel gelijk hoor, en daar ben ik jullie wel dankbaar voor. Ik ben momenteel ook nog wat overspanne en dan kan je niets hebben, bedankt voor jullie advies en ondersteuning :up:
Mijn vrouw heeft er geen probleem mee,met het wachten, zij deelt jullie mening. Nu kan het nog, geniet van het land want wie weet wanneer je het weer zie, maar ja, ik moet het weer van een ander horen :|
In ieder geval bedankt en als iemand wat meer weet, ik hoor het graag. Ik ga maar effe een blokje om.
groetjes Gerard
 
Ik wil nog effe vertellen dat jullie gelijk heb en dat ik een ontevrede eikel bent. Hoe is dat voor een beetje zelfkennis    Hahahahahahahaha
Bedankt en nu snel een blokje om.........

Groetjes
 
:sunny:
Hey Gerard, het komt wel goed, in een visumaanvraag is geduld de hoogste drempel die je zult moeten nemen... :|
En je bent geen ontevreden eikel hoor, het valt voor een ieder van ons best wel eens zwaar!

Groetjes Lin
 
De Dimia geeft aan dat het max een jaar voor staat, in de praktijk zie je dat het sneller gaat in bijna alle gevallen. Hier moet je voor je zelf denk ik niet van uitgaan, zal je altijd zien dat waneer je zelf de aanvraag start je precies bij de groep zit waarbij het langer duurt als het gemiddelde. Geduld is idd het moeilijkste obstakel in je visum procedure :-D
 
Het kan ook "meevallen" met de wachttijden....... gisteren schreef ik nog dat ik ergens had gelezen dat de wachttijden ca. 7,5 tot 8 maanden waren......... krijg ik net een telefoontje van ons emigratiebureau. Ze hebben bericht vanuit Australie, of we de medische keuring en de verklaring omtrent gedrag op willen sturen (en even willen aantonen dat we een relatie hebben) :dance: :happysun:!!! Na, op 2 dagen na, exact 7 maanden.

gr.

Martijn
 
Hoi Gerard,

Ik hoop dat het blokje om hielp  :)

In de bevestigingsmail die ik van DIMIA kreeg op 24 maart staat de volgende:

"The approximate processing time for Skilled Migration applications is 6 months if your occupation is on the MODL or is being processed under one of the regional categories.  For all other categories the approximate processing time is 9 months".

Hiermee bedoelen ze de tijd totdat je je visum krijgt.  In dezelfde brief staat dat in 4-5 maanden een Case Officer contact met ons opneemt ivm de volgende fase.

Dus het zou kunnen zijn dat 1 agent het over de totale tijd heeft en de andere over de tijd totdat een Case Officer vraagt voor VOG/medicals zoals Martijn (gefeliciteerd trouwens!) net gehoord heeft.  7 maanden is wel langer dan de 4-5 maanden in mijn brief dus de tijden lopen op!  Maar als ik goed gelezen heb heb jij een MODL beroep dus hopelijk gaat het sneller voor jullie.

Je kunt ook naar de Austimeline site gaan en zoeken naar mensen die hetzelfde soort visum hebben als jullie om te zien hoelang het voor hun geduurd heeft:

http://www.austimeline.com/

We steunen elkaar met het wachten!  :up:

Groetjes,
Susan
 
Hoi Susan

Bedankt voor de info. Ik ben al een stuk rustiger, en inderdaad, geduld maak je sterker :-D
Dat is het leuke aan deze forum en wil iedereen waarschuwen: :lol: HET IS VERSLAVEND :p

Intussen kan ik mooi doorsparen want het gaat nog een HELE boel centjes kosten!!!! Tjonge jonge jonge
Dus weer positief bekeken of niet?

Ik wou nog wat zeggen maar doe het liever niet. Afwachten :up:

Groetjes Gerard
 
Ik las net een andere bericht van M5 over hoe lang hij er over deed en vind het best wel snel gaan zoals hij het neerzet. Mischien moet ik het ook zo neerzetten en dan van een afstand bekijken.

Het probleem is dat ik eerst op 139 wou immigreren maar kreeg toen problemen met mijn sponsor die niet reageert (wil wel sponsorren maar stuurt mijn papieren niet terug ) en dan overspringen op 136 waar ik nou mee bezig ben, haalde kantje boord mijn 120 punten, dus druk, druk druk.
Maar als ik het bekijk vanaf een afstand mag ik niet klagen.In je hoofd ben je er altijd mee bezig, alles onderzoeken,info binnen halen en ga zo maar door :roll:
Groetjes, ikke weer.....
 
Heel herkenbaar Gerard.  Ik ben er ook altijd mee bezig in mijn hoofd, maar ik moet zeggen dat ik veel ontspannender ben nu dat alles bij DIMIA zit, in de tussentijd moeten we gewoon wachten, dus gaan we lekker genieten van onze laatste zomer hier, proberen te sparen  :|, enz. 

Hopelijk kan jij ook meer ontspannen als alles bij DIMIA zit.  :)

Groetjes,
Susan
 
Ik merk ook dat ik rustiger ben nu alles bij DIMIA ligt.
Wel ga ik mijn medicals zelf al plannen (ik weet, met een risico dat het niet allemaal goed bij elkaar komt) voor juni. Hier hoop ik geen of een zeer korte 2de "fase" mee te bereiken. Ik hoop dat, zodra ze de file in behandeling nemen, er eigenlijk niets is wat nog overblijft voor toekenning visum.
Op Austimeline vind ik trouwens nog steeds veel 3,5 tot 4,5 maand (modl) doorlooptijden!!!

Henriette
ps: wat ik niet leuk vind, is dat ik nog langer in mijn baan blijf (inderdaad, spaar redenen) dan ik eigenlijk had voorzien, en wil...........En ook dat ik nog geen ticket kan boeken (tenzij is besluit om alvast als toerist IN IEDER GEVAL te gaan).
 
Pfffff wat zijn die wachttijden lang.
Wij hebben wel MODL, maar onze visumaanvraag ligt pas 3 maanden en 2 weken daar. Als ik dit allemaal lees kan het nog wel even duren dus.
Groetjes Maike en Edward
 
Back
Top