moeder en dochter

liesshadia

New Member
Hallo allemaal,

Ik ben in 2003 voor 4 weken naar Australie geweest. Nu zoveel jaren later heb ik nog steeds contact met de mensen waar ik toen bij gelogeerd heb.
Mijn hart is nog steeds daar natuurlijk !!! Wat een Ervaring, wat een mooi land en oohhh zooo vriendelijke mensen !!! Nu ben ik weduwe alleenstaand en heb een dochter. Graag zou ik haar willen meenemen naar Melbourne voor een jaartje .. Als dat goed verloopt zou ik graag willen blijven!!
Kan iemand mij zeggen hoe en waar ik moet starten? Moet ik een groot budget hebben om binnen te geraken? Wil je hoort vanalles !! Zou haar naar school willen laten gaan en zelf daar ergens werken. Heb wel hulp om daar iets te vinden..
Zou Zo Graag zelfs tot rust Komen Daar bij de mensen die mijn familie zijn geworden.
Dit jaar krijgen wij bezoek ... Wie weet kunnen wij mee!!!
Hopelijk Krijgen Wij deze Kans !!!
mercikes

Heb je al eens een kijkje genomen op de website van de Australische immigratiedienst? https://www.border.gov.au/
Met de visafinder kan je alvast uitzoeken of je voor bepaalde visa in aanmerking komt, en wat de kosten zijn. Als je hulp hebt om ginder werk te vinden is dat al heel wat lijkt mij! Ik ben zelf ook in het proces om alles wat uit te zoeken (is voor ons niet dringend), en de interessantste visa lijken me ofwel sponsored (tijdelijk maar je werkgever schiet ter hulp) ofwel skilled independent/state nominated (189/190). Er zijn nog heel wat alternatieven natuurlijk, ook afhankelijk van je leeftijd (zoals de working holiday visa). Ik vind deze website en vooral dit forum een heel goeie start, dus ik zou zeggen, veel lees-en onderzoeksplezier!

Moet ik een groot budget hebben om binnen te geraken? Wil je hoort vanalles !! Zou haar naar school willen laten gaan en zelf daar ergens werken. Heb wel hulp om daar iets te vinden..
Grootste uitdaging wordt het om een visum te vinden. Een working holiday visum kan maar tot een bepaalde leeftijd. Een ander visum is op basis van je beroep; kijk eens op de SOL lijst om te kijken of je beroep erop staat. In dat geval is het makkelijker om aan een sponsored visum of skilled independent visum te gaan.
Het visum traject is kostbaar, en reken ook op een flinke onkostenpost voor je dochter. Onderwijs is niet goedkoop, zeker niet voor non-citizens.

Je startpunt is om te bepalen wat de visum mogelijkheden zijn. Zoals @Tamarind al aangeeft, de visafinder is de beste start. Dan weet je wat je moet doen...

Last edited:
True that. De VISA wizard op de border.gov.au site. Dan uit de stapel (?) mogelijke VISA de beste kiezen, eventueel met hulp van ons hier :)

Geen visum, geen toegang helaas...

heb hier en daar al eens gaan kijken en zijn vooral jobs in hoge opleiding.. daar val ik al tussenuit
hmm lijkt me allemaal onmogelijk dus
kan miss vragen om mij te adopteren?? haha

via mijn werkever zal dat niet zijn..
had gewoon graag voor een tijdje daar gaan logeren met de dochter. verblijf hebben we al maar gewoon niks doen is niks voor mij natuurlijk.
zij is bijna 9 en ik 34
ik te oud en zij te jong voor een studeer visum
zal nog wat puzzelen zijn..

Hangt er maar vanaf wat je doet; ze zoeken ook best nog wat werknemers in specifieke velden zonder hoge opleiding. En de CSOL is een pak uitgebreider, maar dan hangt het ook van de staat af. Als ik het zo hoor, zou je er wel voor een poos op vakantie kunnen gaan bij de mensen die je kent, en dan ter plaatse eens gaan zoeken naar mogelijkheden voor een job. Als je een werkgever vindt die je traject kan sponsoren, ben je ook vertrokken. Dus je hebt nog wel wat opties te exploreren ;).

mijne werkgever al niet
zou iets moeten vinden he... wou inderdaad voor een jaar gaan en shadia daar naar school laten gaan. zien hoe dat loopt en dan zien we verder.
ik zou er best willen gaan wonen maar dat ziet zij niet zitten. we kunnen bij die mensen logeren dus verblijf heb ik niet nodig
maar moet zien dat de rekeningen hier ook betaald worden he?

Welkom!
Wat is je beroep? Staat dat op de lijst? Zo ja, dan is er een kans op een visum zo nee dan is het gewoon lekker op vakantie komen hier!

Wat is je beroep? Staat dat op de lijst? Zo ja, dan is er een kans op een visum zo nee dan is het gewoon lekker op vakantie komen hier!

Je kan een toeristenvisum tot 12 maanden aanvragen inderdaad, mag je alleen niet op werken zoals je begrijpt.

Hey, welkom op het forum.
Ik heb hier ooit voorgerekend wat je ongeveer kwijt bent per jaar: https://xpdite.net/forum/threads/een-belg-die-zijn-hart-volgt.14114/#post-216702

Als je met z'n tweeën bent is het wat goedkoper omdat je bepaalde lasten kunt delen en bijvoorbeeld in de supermarkt is het land niet echt ingericht op de één persoons porties zoals we dat in Nederland bij de Albert Heijn gewend zijn. Minder dan 500 gram gehakt moet je bij de slager halen bijvoorbeeld.

Ik weet niet precies hoe de regels voor een Working Holiday Visa zijn, ik las iets dat die qua leeftijden nu opgerekt zijn naar 35 jaar. Met dat visum mag je wel werken, maar er zijn wat gekke regeltjes mee. Veel mensen die ik hier gesproken heb zijn hier op een WHV gekomen en kregen daarna een baan aangeboden waarmee ze permanent konden blijven.

Melbourne is in ieder geval een fantastische stad. Goeie keuze ;)

Ik weet niet precies hoe de regels voor een Working Holiday Visa zijn, ik las iets dat die qua leeftijden nu opgerekt zijn naar 35 jaar. Met dat visum mag je wel werken, maar er zijn wat gekke regeltjes mee. Veel mensen die ik hier gesproken heb zijn hier op een WHV gekomen en kregen daarna een baan aangeboden waarmee ze permanent konden blijven.

Op een WHV mag je geen "dependents" (kinderen) meenemen dus die optie valt helaas af...

Ah, klinkt ook logisch inderdaad. En als zij haar eigen toeristen visum neemt, dan kan het ook niet? Ze kan toch nog niet werken, dus toeristen visum zou voldoende moeten zijn dan.

En als zij haar eigen toeristen visum neemt, dan kan het ook niet? Ze kan toch nog niet werken, dus toeristen visum zou voldoende moeten zijn dan.

Volgens mij niet, nee want het kind is een afhankelijke hoe dan ook. Als een werkvisum geen optie is, is een toeristenvisum inderdaad waarschijnlijk de enige optie.

In augustus komt er bezoek van daar dus kunnen we hier samen uitzoeken ed
ze zijn er daar ook een beetje mee bezig
gemakkelijk zal het precies niet gaan
we kiezen dan ook het moeilijke he hihi
als ik zie naar collegas die komen en gaan van land naar land soms en gaat allemaal vanzelf
juist daarom kies ik australie!!! moeilijk maar veilig

Binnen Europa is het erg makkelijk om te emigreren vanwege de open grenzen en een groot aantal andere landen maakt er ook niet zo'n probleem van. Australië is één van de moeilijkste landen ter wereld, ik geloof dat ik wel eens gelezen heb dat zelfs de Verenigde Staten makkelijker is (pre-Trump dan) omdat ze daar die Green Card Lottery hebben waar het gemiddeld zo'n 5 jaar duurt om een Green Card te scoren.

Ons "makkelijke" alternatief op Australië zou Spanje zijn. Ik ben gek op Zuid-Spanje en Barcelona is super. Misschien daar eens kijken?

Je kan zelf uitzoeken of je in aanmerking komt voor een werkvisum gebaseerd op je beroep, ervaring en leeftijd via de Dept. of Immigration website. Als het een twijfelgeval is, kun je een bureau inschakelen om het zeker te weten. Als je niet n aanmerking komt, dan zijn er helaas weinig tot geen andere opties dan een toeristenvisum...

Back