Moet het VOG NL worden vertaald?

Marielle

New Member
Beste allemaal,

Vraagje, ik heb mijn VOG voor Nederland inmiddels opgestuurd naar het Australische consulaat in Den Haag, terugontvangen met stempel en bij de gemeente afgegeven, die het weer doorsturen naar Justitie ter afhandeling. Ik heb van de gemeente begrepen dat ik het binnen 3-4 weken terug kan verwachten, let's see.

Wat ik mijn nog afvroeg, moet dit VOG vertaald worden in het Engels? Hij is namelijk in het Nederlands.

Bedankt alvast, Marielle

of het vertaald moet worden weet ook ik niet.
Even een ander vraagje, ben jij woonachtig in een nederlandse gemeente??
Wij zijn n.m. ook zover om de VOG te regelen maar we wachten(hoelang!!!!) op de brief van de dimia(verzoek om de vog aan te vragen) eerder vraagt de gemeente waar wij wonen het niet aan
Hoe heb jij dat gedaan????
Groetjes Irma

Dat was wel in Schiedam, waar wij het hebben aan gevraagt.
Duurde 2 weken voor dat we het VOG in de post kregen.

Gr Ineke

Ineke, had je het VOG formulier gedownload van de website www.justitie.nl ?

Irma, ik het dus het VOG gedownload van de website, deze naar het consulaat in Den Haag gestuurd met een brief of zij 'hun' gedeelte in konden vullen en een stempel konden zetten. Dit ontving ik keurig en wel 2 dagen later retour en daarmee ben ik naar het gemeentehuis hier in Amsterdam gegaan. Zij keurden dit goed en hebben het doorgestuurd naar Ministerie van Justitie voor afhandeling. Een brief van DIMIA was dus niet nodig. Overigens vond ik op het forum ook berichten van anderen dat zijn alleen bijvoorbeeld Booklet 1 meenamen en dat dat al genoeg was bij het gemeentehuis, dus ook geen brief.

Gr. Marielle

Als je voor de snel procedure naar Berlijn gaat
hoef je alleen je formulier mee te nemen waarop staat
dat je alles in Berlijn moet aanleveren.
Bij veel gemeentehuizen begrijpen ze dat niet.
Omdat ze een instelling willen hebben om naar toe te sturen.
Gewoon zeggen dat ze er geen verstand van hebben
dan vullen ze alles in en krijg je het over de post.

Gr. Ton  :up:

Hi Marielle.

Dat hebben wij ook gedaan, maar moesten wel uit leggen aan het dametje   :blond:
wat de bedoeling was, ze zij dat kan niet, want ik moet het via email aan vragen.
Maar we hebben lekker aangehouden het kan wel.
En uiteindelijk is het ook gelukt, maar wel meteen betalen.
Als je nog meer moet aanvragen of uit zoeken ga eerst op het forum kijken,
heb ons veel tijd en hoofd pijn bespaart.

GR Ineke  :up:

Nou Ton wel vlug hoor, was me net voor. :computer:
Sorry Marielle moest het even laten weten.

Gr Ineke

Nou vandaag onze VOG laten signeren en stempelen bij de australische ambassade.
Dussssss morgen naar het gemeentehuis om deze aan te vragen!!!!!!
Gister naar de doc geweest en de x-ray en hiv test gedaan.
Aan het einde van de week wordt het zwikkie van de doc opgestuurd en hopelijk binnen 2 weken ontvangen wij onze justitie resultaten terug.
Er gaat nu echt schot in zitten hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!
We hadden gedacht in augustus pas een filnumber te ontvangen enz.
Dat is in ieder geval al een maandje eerder afgehandeld allemaal(als dat we verw8 hadden).

Zou het dan toch in oktober worden dat we kunnen gaan !!!!
groetjes Irma
p.s. bedankt Mariellevoor de tip gaf om naar den haag te gaan

Als ik mij goed herinner is de VOG in het Nederlands, met de Engelse vertaling onderop.
Ik had heel slim een kopie gemaakt voordat ik het origineel met mijn visum aanvraag opstuurde........om hem vervolgens heel dom door de shredder te gooien. Nou ja, maar hopen dat ik het niet nog een keer nodig had.  :p

Als ik dit zo lees merk ik wel dat ik geluk heb dat ik zelf op het gemeentehuis werk!  :cool:

Ik vroeg bij hoofd burgerzaken hoe ik aan zo een formulier kon komen en ik kreeg meteen het formulier mee om in te vullen....  :lol:

Dit vul ik van de week in en stuur het ook maar op naar Den Haag.
Als het dan terug is kan ik na de vakantie de rest regelen.

Hallo allemaal

Ben me aan het voorbereiden op onze VOG-aanvraag en heb nog een aantal
brandende  :evil:vragen voor jullie.

Anders dan de meesten van jullie zijn wij niet bezig met een aanvraag voor emigratie, maar  voor een Long Stay Visa.In OZ willen we dan bekijken of in aanmerking komen voor een PR en dan hebben we wel een VOG nodig.

Ik heb de op dit forum gepresenteerde link gebruikt om de aanvraagpapieren voor de VOG te downloaden, maar door wie moet ik het onderdeel "Organisatie" in laten
vullen?

*1 -  we hebben geen emigratie-aanvraag bij de ambassade liggen, dus die kan het lijkt mij niet
        invullen?
*2 -  ik heb ergens op de emigratie-prikpagina gelezen dat de print van een DIMIA
        visum-aanvraagformulier waarin de noodzakelijkheid van het inleveren van een VOG
        vermeld staat, voldoende is voor de gemeente om de iets in te vullen in het betreffende
        vak Organisatie?

En dan schiet me zo typende nog een vraag te binnen:
*3 - ik wil het visum niet te laat aanvragen ivm de doorlooptijd. We vertrekken op 26 november,
      vraag ik het aan in september of begin oktober, kan ik het dan in laten gaan op 30
      november (aankomst in Brisbane op 1 dec), zodat we geen kostbare maanden verspillen
      in NL?  :cry:   
      Dezelfde vraag geldt trouwens ook voor de VOG. Kunnen we de ingangsdatum zelf
      bepalen?

groetjes

Annelies

Hallo Annelies

Je kan een gedeelte voor aanvraag VOG in laten vullen in Den Haag
door de Aus Ambassade en daarna op het gemeentehuis inleveren.

Je VOG is in Twee talen.

Bij activeren van je Visa mag je VOG of je Medicals niet ouder zijn dan 1 jaar.

Ik begrijp niet helemaal voor welk visa jullie willen gaan, ik dacht dat een
Long Stay visa een Business visa was, maar dan begrijp ik jullie situatie
niet helemaal.  :?

Dat hoef je ook niet uit te leggen hoor   :-D

Gr. Ton

Hoi Ton

Ik hou je wel bezig, he? Dank voor je antwoord.

Wil toch even de Long Stay verduidelijken want anders kan ik ook niet de juiste antwoorden verwachten, neem ik aan.
Ik gebruik de term Long Stay w.s. verkeerd en bedoel een toeristenvisum dat 6 tot 12 maanden geldig is, dus geen permanent maar een temporary visum.

Daarom dacht ik ook dat ik het aanvraagformulier niet naar de Australische ambassade zou kunnen sturen, omdat een VOG hoort bij een permanent visa en die hebben wij op dat moment dus helemaal niet ingediend.
Wij willen het VOG meenemen naar OZ om het ter plekke te gebruiken.

Begrijp je het nog of haal ik een aantal zaken door elkaar?

Hoop nog van jou en andere ervaringsdeskundigen te horen

groetjes,

Annelies

Hallo Annelies,

Ik heb even verder gekeken maar een Tourist visa is ook
nog niet zo makkelijk te krijgen, en er zitten veel bepalingen aan vast.  :|
Ik hoop dat je het goed hebt na gekeken, maar het lijkt mij
dat je er te licht over denkt als je nu al hier alles wilt verkopen.  :oops:

Gr. en suc6 Ton  :up:

Beste mensen,

Wil jullie nog even laten weten dat ik gisteren mijn VOG heb ontvangen van het ministerie van Justitie. Jawel, weeer een document binnen!!!

Al met al heeft de aanvraag van mijn VOG 3 weken geduurd. Dus van het downloaden van het formulier van www.justitie.nl, opsturen naar het consulaat in Den Haag, langsbrengen bij het gemeentehuis hier in Amsterdam tot het terugontvangen van het ministerie.

En inderdaad Ineke, het onderste gedeelte is in het Engels!!!

Fijn allemaal, groetjes, Marielle

Hi Marielle.

Geeft wel een goed gevoel he ,weer een stukje dichter bij    :happy:
om in Aus te komen.
Zo door gaan    :up:

Gr Ineke.

Back