Moet ik nog ergens aan denken?

Joke

New Member
Hoi allemaal,

Wat is het alweer lang geleden dat ik elke dag neusde op dit forum voor tips en informatie. Nu woon ik alweer bijna 6 jaar in Australie :smile: en kom ik hier weer terug op dit forum :lol: Het blijft een super forum :up:
Mijn vraagje hier is: mijn kind van 17 gaat voor vakantie naar Nederland. Hij heeft nog steeds een Nld paspoort met een permanent visum en we hebben een resident return visum voor zijn terugkomst hier in Aussie.
Zijn er mensen die met me willen meedenken of ik nog iets vergeten ben? Zou het bijvoorbeeld raadzaam zijn om hem een brief mee te geven waarin ik zet dat van mij alleen mag reizen? Ik hoop gewoon niets te vergeten, vraag daarom jullie advies :roll: Hoop dat ik in de goede topic zit hier.
Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes!
 
Als je aan de vliegmaatschappij doorgeeft dat je minderjarige kind alleen reist, zorgen ze er volgens mij meestal voor dat er iemand een beetje op hem let, helpt met inchecken en dat soort dingen. Als ie dat wil natuurlijk, op je 17e ben je misschien niet van een chaperonne gedient ;)
 
Hoi Kooka,

Dank je wel voor je reactie. Nee volgens mij is dat tot je 16e. Waarschijnlijk wordt je geacht dat op je 17e zelf te kunnen :lol: Het is natuurlijk meer voor mij als moeder zorgelijk, maar ja, daar ben je moeder voor :wink: Maar leuk dat je mee denkt :up:
 
Hi!

Paspoort, visa, financiele middelen en een telefoon (opgeladen :)) met een lijst van handy contacts en een koffer vol.... volgens mij komt het dan allemaal vanzelf goed! :)

Onze kids zijn 12 en bijna 10 en die zouden dolgraag hun grote vakantie eens in NL door willen brengen met zijn tweetjes bij de opas en omas, etc., maar zou het wel heel eng vinden om ze alleen (met airline chaperonne)te laten gaan. Kan me dus best voorstellen dat je het heel spannend vind allemaal.

Succes en alvast een goed reis toegewenst voor je zoon, die krijgt de tijd van zijn leven! Als hij maar eenmaal op dat vliegtuig zit dan komt het vanzelf allemaal goed!

Succes
Syl
 
Hi!

Paspoort, visa, financiele middelen en een telefoon (opgeladen :)) met een lijst van handy contacts en een koffer vol.... volgens mij komt het dan allemaal vanzelf goed! :)

Onze kids zijn 12 en bijna 10 en die zouden dolgraag hun grote vakantie eens in NL door willen brengen met zijn tweetjes bij de opas en omas, etc., maar zou het wel heel eng vinden om ze alleen (met airline chaperonne)te laten gaan. Kan me dus best voorstellen dat je het heel spannend vind allemaal.

Succes en alvast een goed reis toegewenst voor je zoon, die krijgt de tijd van zijn leven! Als hij maar eenmaal op dat vliegtuig zit dan komt het vanzelf allemaal goed!

Succes
Syl
 
Hi Syl,

Dank je wel voor je reactie. Ja, spannend is het. Hij gaat op reis, maar ik ben zenuwachtig :lol: . Het wordt een super ervaring en hij kijkt er ontzettend naar uit. Ik heb alles dan op orde nu, tickets zijn binnen inmiddels.
Wens jullie allen een fijne dag toe (moet nog even wennen aan dit nieuwe systeem van antwoorden, heb het hierboven fout gedaan :lol: ).

Groetjes :smile:
 
Hai Joke,

Ik lees er nooit iets over op het forum, maar met een NLs paspoort heb je recht op medische verzekering tijdens een verblijf in NL. Je kan op de AEGIS website daar meer over lezen. Je moet het wel vóór zijn vertrek aanvragen. Je krijgt dan een A111 bewijs dat hij maar bij de dokter hoeft te laten zien en zo niets hoeft te betalen.

Cheers,

Irene :)
 
Hi Eerainuh,

Bedankt voor het meedenken. Wat een goeie tip heb je daar gegeven... :smile: hartelijk bedankt. Ik wist niet van het bestaan af van dit bewijs. Ben er direct achterheen gegaan en heb het in orde gemaakt. Ik heb natuurlijk ook bij het reisbureau een reisverzekering afgesloten, beetje dubbel misschien, maar ach, je bent nooit te goed verzekerd.
Nou, ik denk dat m'n kind nu wel kan gaan :lol:
Nogmaals dank iedereen en een fijne dag :smile:

Groetjes :smile:
 
Hi Eerainuh,

Bedankt voor het meedenken. Wat een goeie tip heb je daar gegeven... :smile: hartelijk bedankt. Ik wist niet van het bestaan af van dit bewijs. Ben er direct achterheen gegaan en heb het in orde gemaakt. Ik heb natuurlijk ook bij het reisbureau een reisverzekering afgesloten, beetje dubbel misschien, maar ach, je bent nooit te goed verzekerd.
Nou, ik denk dat m'n kind nu wel kan gaan :lol:
Nogmaals dank iedereen en een fijne dag :smile:

Groetjes :smile:
Volgens mij heeft Eerainuh het hier al eens eerder genoemd?
Wij zijn namelijk afgelopen April, met deze bewijzen op zak, naar Nederland op vakantie geweest.

Bart
 
Thanks for the tip Ireen! Wij gaan in Juni (eindelijk na lange tijd) naar Nederland! :)

Thanks
Syl
 
Hoi all,

M'n kind is inmiddels aangekomen in Nederland en alles is goed gegaan :smile: Was zo blij dat hij veilig en wel geland is. Hij vindt het geweldig, ontdekt allemaal leuke en nieuwe dingen, vindt wel dat de mensen in Nederland gestressed zijn :lol: Van Agis heb ik al die tijd niets gehoord, had heel vriendelijk verzocht om een ontvangstbevestiging, zal volgende week maar eens bellen :shock:

Fijne dag :up:
 
Van Agis heb ik al die tijd niets gehoord, had heel vriendelijk verzocht om een ontvangstbevestiging, zal volgende week maar eens bellen :shock:

Fijne dag :up:

Fijn dat 'ie goed aangekomen is :)

Ik zou inderdaad Agis even bellen. Het is gelukkig wél zo dat je ook achteraf nog rekeningen kan insturen (moest ik omdat ik m'n A111 niet bij me had). Maar ja, dan moet je het ding natuurlijk wel hébben. Hoop dat je telefoontje het oplost!

Groetjes,

Irene
 
Back
Top