Moet mijn vrouw ook IELTS doen?

Sum

New Member
Hallo allemaal,

Ik ga studeren in Aus, dus ik moet IELTS academic doen. Mijn vrouw gaat ook mee (als dependent, ze gaat dus geen studie volgen). Voor de duidelijkheid ik vraag de visum aan voor mij en tegelijkertijd neem ik mijn vrouw ook op in dezelfde aanvraag.

Mijn vraag is nu: moet mijn vrouw ook IELTS doen als dependent?

Dank voor jullie reacties.

Sum
 
Als jouw vrouwtje ''meereist'' op jouw visum dan is het antwoord ..YES.

Jack :evil:
 
[quote author=Sum link=topic=8150.msg106989#msg106989 date=1199573922]
Hallo allemaal,

Ik ga studeren in Aus, dus ik moet IELTS academic doen. Mijn vrouw gaat ook mee (als dependent, ze gaat dus geen studie volgen). Voor de duidelijkheid ik vraag de visum aan voor mij en tegelijkertijd neem ik mijn vrouw ook op in dezelfde aanvraag.

Mijn vraag is nu: moet mijn vrouw ook IELTS doen als dependent?

Dank voor jullie reacties.

Sum

[/quote]

dacht ik niet. Mijn echtgenoot is dependent op mijn visum (457 en 856) en heeft behalve de MEDICALS helemaal niets hoeven te doen.

groet

Annelies
 
2 antwoorden en 2 verschillende....das lastig natuurlijk...

Jack ging waarschijnlijk uit van een Skilled Independent visum...daar moet je partner dus WEL de IELTS doen.
Annelies ging van een Employer Sponsored Visum: daar is het dus weer niet nodig.

Je geeft aan dat jij gaat studeren...het zal, in mijn ogen, dus een Student Visa worden. Ik ken dit visum zelf niet, maar er is vast wel een booklet op de site van de DIAC te vinden die Student Visa behandeld. Daar zou je dan in moeten kunnen vinden of je partner wel/geen IELTS moet doen.
 
Dank voor jullie reacties.

Inderdaad, ik ga via studentvisum.

Op de website van DIAC heb ik niks kunnen vinden mbt IELTS voor de dependents. Vandaar :|
 
Deze informatie staat ook niet direct op de website van de DIAC, maar in de PDF documenten die je kan downloaden vanaf die website (of bedoel je dat ook?)
 
Maluka,

Ik heb er geen idee wat er in de pdf bestand staat. Ik heb gewoon de website gekeken en daar staat niks vermeld :-(
 
Dan zou ik toch maar even de PDF downloaden, want daar staat ALLE relevante informatie in die je nodig zult hebben bij je visumaanvraag...
 
Interessante vraag.

Ik ga op een ENS, permanent visum (code 121) samen met vrouw en 2 kids naar Syndey.

Ik moet volgens mij wel de IELTS doen maar hoe zit het bij mijn vrouw???

Graag reacties want we willen al over enkele maaden vertrekken.

Cheers,
Loek
 
Hoi Sum,

Wij gaan op een 457 visum en ik ben niet de hoofdaanvrager. Ik lift dus mee op mijn man zijn visum. Ik hoefde zelf ook geen IELTS te doen, mazzeltje natuurlijk. Het hangt af van je inkomen wat je daar gaat verdienen. Ik geloof als de aanvrager boven de 60 of 65.000 aus dollars per jaar gaat verdienen hoeft de meelifter geen IELTS te doen. Zit je daaronder moet je het alletwee wel doen. En boven een nog hoger inkomen wat ik niet weet hoeveel, hoef je het alletwee niet te doen.

Ik hoop dat je eruit komt,

groetjes Marga
 
Hmm, volgens mij is er ook bij een skilled independent nog een andere optie: second instalment. Kost een paar centen (zelfs hele dollars, geloof ik... :evil:) maar hoef je geen IELTS te doen...
 
Back
Top