mogelijkheden na een student visa

nesje

New Member
Ik bekijk dus momenteel de mogelijkheden om op een student visum te gaan.

Ik heb al alle mogelijke info gevaonden als ik een 2-jarige master of 2 master van 1 jaar na elkaar. Ik kan dan nadien een een 485 aanvragen en daarna een skilled indepent 885. Het enige obstakel hier is het financiele plaatje...

Maar weet er iemand of er ook mogelijkheden zijn om te blijven na een 1-jarige master?
Ik zou een master of educational leadership and management kunnen doen. Ik kan dan het beroep van child care coordinator uitoefenen en dit beroep staat op heel wat CLS lists en op de MODL.
Er bestaat de mogelijkheid om onmiddellijk na de studie te solliciteren en zo via een employer sponsored te blijven, maar dat is een hele gok om direct iets te vinden.
Weet iemand of er nog andere mogelijkheden zijn?

grtjes
nesje

ja, en in Australië zelfs heel veel!

Ze promoten dat ook dat je in Australië je master op 1 jaar kan behalen.

Ik heb eigenlijk geen idee of ze onderscheid maken tussen een postgraduate en undergraduate wat betreft de 2 jaar studie vereiste.
Vindt er ook niets van terug op de DIAC site, daar staat alleen dat ge 2 jaar moet gedaan hebben.
Anders moet ge voor de zekerheid zelf eens contact opnemen met hen.

Hoi,

Ik ga het ook via deze route doen, dus eerst mijn bachelor Social Science of Nursing (Mental Health major). Hierna wil ik een PR aanvragen, als de MODL list hetzelfde blijft tenminste (duimen!) Volgens de DIAC site is dit alleen mogelijk als je 2 jaar in AU hebt gestudeerd. Een hele prijzige route idd, je mag er wel 20 uur per week bij werken en in de schoolvakanties voltijd. Wel leuk dat er meer mensen van deze site via deze route gaan. Ik heb mijn applications voor unversiteiten een aantal weken terug op de post gedaan en wacht nu op de offers en welke uni's mij een verkorte opleiding kunnen aanbieden (heb een diploma en veel ervaring) wel spannend allemaal, maar lijkt mij echt heerlijk om weer een student te zijn:) en mensen te ontmoeten! Maar aangezien je je Masters gaat halen, kan je niet voor een skilled visa gaan, daar je je Bachelor al hebt?

Ik kan wel voor een skilled visum gaan, maar door de nieuwe wetgeving is er totaal geen zicht op wanneer we ons visum zouden krijgen. En dat vinden we niet te doen.

Ik weet dat je na 2 jaar studie een graduate bridging visa kunt aanvragen en dan een skilled independent, maar wat ik uitzoek is, of ik na 1 jaar studie en ondertussen werken ook gewoon een onshore skilled indepent kan aanvragen met mijn batchelor diploma en mijn 12 maanden werkervaring (die ik dus tijdens de studie heb gedaan) en zo een bridging visa kan krijgen tot de skilled independent word goedgekeurd.

Hoi,

Ik zou dit aan een immigration agent of DIAC zelf vragen. Hou me op de hoogte :) Hoe ben je trouwens op de uni van Newcastle uitgekomen? Lijkt mij overigens een erg leuke stad!

via de cricos website, daar kan je alle opleidingen en de uni's vinden.

http://cricos.deewr.gov.au/default.aspx

Back