Mogelijkheden werken en studeren combineren.

Pellie

New Member
Hallo, ik en mij vriendin willen graag een tijdje naar Australia gaan. Nu is dit voor mij geen probleem, ik kan gewoon op een WHV gaan en verlengen voor een tweede jaar, alleen voor mijn vriendin is het een ander verhaal zij heeft de Peruaanse nationaliteit en komt dus niet in aanmerking voor en WHV.

Nu willen we dus kijken of ze kan gaan studeren in Australie in combinatie met werken. Dus 3 a 4 dagen werken en 1 a 2 dagen studeren. Ze heeft de universitaire opleiding tot vertaler/tolk gedaan en met de volgende taalpakketten Spaans, Engels, Frans en ze spreekt ook Nederlands. Nu zou ze graag verder Engels gaan studeren en ook gaan werken in iets wat te maken heeft op haar opleiding.

Zo mijn vraag is nu, wat is de beste manier van aanpak als je alles zelf wilt regelen? Kan ik het besten eerst kijken of ze uberhoud toegelaten wordt om te studeren. Of kan ik het besten gewoon zelf bedrijven benaderen vanuit Nederland en kijken of die de combinatie leren/werken aanbieden?
En wat is een goed internetsite voor het zoeken van banen in Austrlia (queensland).

In elkgeval alle informatie en tips die mij enigzins kunnen helpen zijn welkom.
Alvast bedank.  Robert

Hoi Robert,

Met een student visa kun je normaal gesproken 20 uur per week werken en in de vakanties fulltime. Voor een student visa moet je wel een fulltime studie doen, het werken is dus meer om geld voor je studie/leven te verdienen. De studie moet je al vanuit NL regelen en je krijgt je visum pas nadat je een bevestigingsbrief van de universiteit hebt ontvangen. Voor de diverse studies en tarieven kan je op de websites van de universiteiten/scholen terecht. Je kan ook naar een talenschool gaan, maar ik weet niet zeker of dan dezelfde regels gelden voor het visum. Bedrijven met een combinatie werken/studeren komt bijna niet voor denk ik. Met een WHV is het waarschijnlijk makkelijker om naar Australie te komen en daar een baan te vinden. De meeste banen met dit visum zijn non-skilled banen, in bars etc. maar soms kan je geluk hebben en een betere baan vinden als dat je bedoeling is. Bezoek eens de website www.seek.com.au voor banen in Australie.

Hoi Robert,

Interessante vraag. Ik heb even snel op http://www.immi.gov.au/visawizard/ gekeken en ik denk dat je toch wel wat opties hebt hoor. Learning on the job etc. Vul die wizard maar eens op verschillende manieren in en dan zal je zien wat voor mogelijkheden er allemaal zijn. Het zal je vriendin nog steeds niet makkelijk gemaakt worden, maar mogelijkheden zijn er zeker.

Succes

Hoi Robert,

Een aantal jaar geleden studeerde ik ook als student in Australie. Je mag inderdaad 20 uur per week werken, bij de opleiding die ik deed, golden voor een aantal vakken wel aanwezigheidseisen. Het waren semesters, dus na een bepaalde periode kun je een ander lesrooster krijgen. Maar met een baan zoals tolk is dat misschien heel goed te combineren.
In Nederland is een bureau namens de gezamenlijke australische universiteiten dat info verschaft over studeren in Australie, visa, werk etc etc. Je zou een keer bij hen langs kunnen gaan, ze regelen ook de inschrijving bij de universiteit. Is voorzover ik weet kosteloos.

Zie ook hun site voor veel info, en wie weet is er ook een Peruaans kantoor  :

www.idp.com of http://www.netherlands.idp.com/

Hoi robert,

Je zou kunnen kijken voor een occupational traainee visa, je zou dan wel eerst werk moeten vinden om in aanmerking te komen voor dit visum. Hoewel de naam anders doet denken, kan je met de OT visa ook zonder dat je een opleiding doet in aanmerking komen.
Je moet dan aangeven dat je je werkervaaring wil verbeteren.
Deze manier van aanvragen kan iets langer duren maar het voordeel is dat je met dit visum 2 jaar kan gaan werken. (bij dezelfte werkgever)

Ik heb een tijde op de Human recource gewerkt bij een Resort en daar maakten we ook gebruik van dit visum om mensen van overseas aan te nemen, waaronder heel toevallig ook iemand uit Peru!

Groet Bas

Back