Mosman, Cremorne en Balmoral

letsgo

New Member
Is iemand bekend met bovengenoemde suburbs? Wij hebben ons tot heden voornamelijk georienteerd op Manly en de daarboven gelegen plaatsen, maar zijn benieuwd naar eventuele ervaringen van forumleden met dit gebied in North Sydney.
Wij hebben een gezin met drie kinderen, 16, 14 en 9, en zoeken een beetje een levendige woonlocatie, met gezellige winkeltjes en uitgaangsgelegenheden, goede sportfaciliteiten en scholen in de directe nabijheid.
Onze huidige planning is een vertrek medio september.

Alvast dank.
 
Heb ooit zelf in Mosman gezocht maar vondt het stervensduur. Wat er op internet vaak nog leuk uitziet is in de praktijk vaak een bouwval, dat geldt overigens overal. En omdat het zo populair is, was onze kat nergens welkom.
Cremorne is volgens mij zelf niet zo "levendig" maar niet zo ver van Mosman. Aan de andere kant heb je North Sydney waar veel mensen (inclusief ikzelf) overdag werken maar s'avonds is het absoluut een dooie boel. Overigens is Cremorne ook knap duur en wilde men geen kat accepteren.
Balmoral ken ik niet.
 
Nee, zover zijn we nog niet. We nemen alle tijd en zijn van plan om na aankomst in eerste instantie iets gemeubileerd in of bij Manly te huren, om vervolgens het gebied eromheen te verkennen.
 
Hoi! Ik denk dat het best een dure grap is om daar te wonen maar wel heel erg mooi. Wij zijn in januari in Australie komen wonen, wilden eerst ook die kant op maar zijn uiteindelijk in Bangor gaan wonen.
Dat ligt ten zuiden van Sydney.

Gerry werkt in Silverwater en hier vandaan is het goed te doen en niet te druk op de weg. Hij doet er 20-30 minuten over en we wonen toch helemaal buiten.

Moeilijk he? om wat te vinden. Is wel een heel goed idee om te zoeken als je hier bent want van die foto's kan je inderdaad niet op aan...wij hadden een hele lading adressen via het internet, het leek allemaal geweldig maar als je er dan was schrok je je soms kapot!

Nou, hou ons op de hoogte he? en veel succes met alles :up:
 
Van de genoemde wijken is Manly voor jullie kids echt het leukst! Super veel te doen, leuke cafeetjes, veel restaurantjes, zee, mooie omgeving, goed vervoer naar alles. Qua prijs zit je in al de genoemde suburbs hetzelfde. Balmoral is een wijk die naast Mosman ligt. Leuk strand, retedure huizen en misschien wat saai voor je kids. Same voor Mosman. Niet echt voor kids.....Cremorne is redelijk. Dichtbij het centrum, maar niet echt leuk qua cafeetjes etc. Vervoer is prima. Ik zou zeggen Manly....

Goed idee om daar te beginnen in ieder geval. Dan weet je zeker dat de hele familie een goede start heeft!

Wij wonen naast Manly (Harbord) en ik wil nooit meer weg hier!

Veel succes
 
Allemaal mooie suburbs die je noemt, maar inderdaad is Manly het leukst, zeker als je kinderen hebt rondhuppelen. En lekker met de ferry naar the city. Het is ook behoorlijk prijzig dus houd daar rekening mee, maar dat kun je het beste zelf ervaren. Houd ons op de hoogte!

:up:
 
Ik woon zelf sinds enkele weken in Neutral Bay, vlakbij Mosman en Balmoral. Die wijken zijn geweldig, ik wandel of fiets er altijd doorheen als ik naar het strand ga, en het lijkt me een goede keuze. Manly zelf ken ik niet goed, maar heb ook gehoord dat het nog duurder is. Uit eigen ervaring kan ik wel vertellen dat het idd duurdere wijken zijn, maar als je iets verder van het strand zoekt dan is er wel iets te vinden voor meer betaalbare prijzen. Maar dat is moeilijk te vergelijken want ik heb geen kinderen dus wij zochten in een iets andere sector dan jij. heb je specifieke vragen over deze wijken dan houd ik me aanbevolen.
 
@Graafmans:

Dank voor het bericht. Wij vertrekken aankomende vrijdag en gaan eerst gemeubileerd huren, in Manly of Waverton (de twee mogelijkheden die zich nu nog aandienen). Daarna wellicht naar het gebied rond Killara (onder meer vanwege de High School). Maar ook Mosman/Balmoral/Cremorne behoren nog steeds tot de mogelijkheden.

We zitten in ieder geval erg in dubio voor wat betreft het al dan niet meenemen van onze 5 fietsen. Ons is gemeld dat het gebied rond Killara zo heuvelachtig is dat je er eigenlijk niet kan fietsen (tenzij je Lance Armstrong heet of zoiets). Geldt dat dus niet voor het gebied waar jij zit? Of heb je een mountainbike danwel ben ook jij een (ex-)profwielrenner?  :smile:
 
Sorry, ik lees je berichtje een beetje laat....je gaat overmorgen al weg! Succes ermee!
Wat betreft het fietsen: ligt er een beetje aan wat je wilt doen. Het klopt dat het aan de heuvelachtige kant is, maar je moet ook niet overdrijven: Er ligt een schitterend fietspad van Macquarie Park tot North Sydney, en dan kun je ook nog de brug overwippen als je wilt. Daar zitten een paar klimmetjes in ja, maar in mijn optiek is het goed te doen. Maar het klopt wel dat ik fietsen leuk vind en redelijk grote afstanden doe (vorige week nog de Sydney - Wollongong tocht van 90 km gedaan!). Maar je kunt sowieso de fietsen voor kleine stukjes naar de supermarkt gebruiken bijv, dat lukt altijd! (bedenk overigens wel dat fietsen zonder helm hier verboden is!)
 
Back
Top