Motivatie probleem

Kathren

XPdite Sponsor
Pfff zit op dit moment met een serieus motivatie probleem  :-(  Ik vind het zo moeilijk, sinds ik bezig ben met het maken van plannen, om nog vol overgave mijn werk te doen elke dag.

Hoe gaan of gingen jullie hier mee om?

Groetjes,
Kathy
 
Dat is een bekend verschijnsel... Sjah mijn motivatie is om het salaris binnen te krijgen. Heb het geld hard nodig om mijn plannen waar te maken. Wat me opvalt is dat de ene dag beter gaat dan de andere dag. Op sommige dagen vind ik mijn werk nog heel leuk, op adere dagen loop ik volledig met mijn hoofd in Australie (of nieuw zeeland  :wink:).
Ik denk dat het gewoon een kwestie van doorzetten is en weten waarvoor je het doet (om je droom waar te maken). Kijk naar de positieve kanten van het leven en het werk in nederland, zodat je er nog even van kan genieten. En neem elke dag zoals deze komt.
 
Had ik ook last van.
Zeker vanaf het moment dat je weet dat je welkom bent en nog een tijd 'vol'moet maken.

Bij ons was het vanaf het moment dat we echt stappen gingen ondernemen zoals banen opzeggen, brieven schrijven om abonnementen op te zeggen, etc, etc, dat we weer gemotiveerd werden.

Elke bevestiging die je krijgt is weer een stukje afgeslote, en is weer een stapje dichterbij het vertrek. Wij hebben een afstreeplijst gemaakt en iedere keer als er iets was afgerond hebben we een grote dikke streep door het onderwerp gehaald.

Dan komt het inpakken en krijg je er steeds meer zin in om te gaan.

Wat vooral belangrijk is, blijf leuke dingen doen (zoals een etentje met andere forumgangers)en in je achterhoofd houden waar je het voor doet.

Wij zitten nou in een grote bende en een half leeg huis en een kleine die bijna niet kan rondlopen omdat alles voor de boot in de huiskamer staat. Als de huiskamer eenmaal leeg is krijgen we wat 'rust'want we kunnen toch niet veel meer.

Sterkte,

Axel
 
Ja nou, zeker wel last van gehad... Helemaal in de periode (sep-dec) toen we al wel het visum hadden, maar het huis nog steeds maar niet verkocht was. En nog een tweede keer toen de verkoop gecancelled werd (tussen kerst en oud en nieuw!!). Gelukkig eind januari weer in onderhandeling (met een andere koper), maar dat waren dus heel zware maanden).

Hoe ermee om te gaan? Nou ja, toch proberen om leuk te blijven leven ook al heb je een andere richting al uitgezet. M.a.w. nog wel gewoon een (korte) vakantie houden, gewoon leuke dingen blijven doen etc. En vwb het werk toch gewoon maar blijven zeggen tegen jezelf dat er licht aan het einde van de tunnel is :) ;-) ;-).
 
hmm.. jah daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Het gevoel van, ik ga nu toch dus waarom nog hard werken want ik ga toch weg..
Ik heb het nog niet meegemaakt, ik weet ook niet of ik dat gevoel zal krijgen, maar ik denk idd dat als je je focust op leuke dingen, kleine regeldingen die je weer een stapje dichterbij Australie brengen je idd een boost krijgt, want dat voel ik ook:)
En het inkomen dat je met je werk krijgt heb je deels ook nodig om je reis te bekostigen of is dat allemaal al geregeld? Want dat kan ook een boost zijn (jeeej weer wat gespaard-idee)..
En dinsdag lekker voorpret hebben met ons helpt misschien ook! haha
 
Het lastige vind ik het, dat ze het op mn werk nog niet weten. Ik vertel het daar pas in oktober (gezien het feit dat ik eerder ook al ontlsag heb genomen op deze afdeling vanwege mijn geplande emigratie en ik toen ik terug kwam moets beloven dat ik voorlopig niet weg zou gaan  :think: :blush: ), dus ik kan ook niet aangeven hoe het komt dat ik niet zoveel motivatie meer heb... "Gelukkig" spelen er ook andere dingen die ervoor zorgen dat mijn motivatie wat verder te zoeken is.

Belangrijk is inderdaad de leuke dingen. Het hangt er ook vanaf hoever je in het proces zit. Ik ben, nu zo'n 6 maanden voor vertrek (wat voelt dat goed om te zeggen :grin:) een beetje bezig met vast voorbereidingen te treffen; wat moet ik nog regelen in Nederland en wanneer, wat moet ik nog regelen voor mijn vertrek en wanneer, hoe wil ik mijn afscheid vieren etc. Echter zorgt dit ook weer voor nog minder motivatie, hoe verder in je proces je komt, hoe meer je eigenlijk in gedachten al elders bent.
Wat ik wel merk is dat het helpt leuke dingen te doen. Sommige dingen hiervan zullen ook de laatste keer zijn. Zo ga ik in januari met een vriendinnetje een "kook de krokodil" Australian Buch kookworkshop doen. Ook wordt er een lekker dagje sauna gepland en gewoon gezellig bij elkaar op visite zolang het nog kan. Eind van het jaar komen ook de feestdagen er weer aan, deze tijd gaat dan ook weer snel (voor de mensen die daarna snel vertekken is dit de laatste keer in Nederland en dus ook een speciale aangelegenheid).
En inderdaad; het ontmoeten van gelijkgestemde (zoals de uitjes die weer hier op het forum georganiseerd worden) zijn ook een leuke afleiding. Zo vaak komt het niet voor dat je echt met gelijkgestemden omgaat. Zoek voldoende afleiding waar je naar toe kan leven en geniet van alle dingen die je hier nog kan doen :up:
 
Ik heb er zelf ook last van.

Origineel was mijn planning dat ik al in 2006 daar zou zijn, maar het duurt allemaal wat langer.
Ik leef wel een beetje tussen 2 werelden in, dus ik heb wel voor mezelf besloten dat ik iig blijf genieten van de tijd hier.
Heb mijn sociaal netwerk ook een beetje verslonst omdat ik toch wegging,maar daar heb ik wel spijt van.

Probeer tot ik echt mijn visum krijg met volle teugen te genieten van het leven hier, en me niet alleen maar te focussen op oz.
want dan flitst alles voorbij.

mbt het motivatie probleem: ik heb geen oplossingen. Ik heb het min of meer geaccepteerd. Ik doe genoeg om mijn baas tevreden te houden en mijn salaris te krijgen, maar die extra stapjes zet ik niet. Ik weet dat ik toch niets meer kan/hoef op te bouwen, en die gedachte blijft natuurlijk altijd...

ben benieuwd naar de tips van anderen!
 
Had vorige week mijn functioneringsgesprek. Het gesprek begon met 'Wat is nu jouw ambitie, wat zou je nog willen bereiken, waar zo je naar toe willen groeien?' Heb de vraag beantwoord op de meest eerlijke manier. Ik heb hier nog niet verteld dat ik naar Oz ga. Er lopen hier een aantal mensen rond die je het licht in de ogen niet gunnen uit jaloersheid. En zie de bui al hangen....krijg ik alleen maar shit klusjes om te doen, want ik ga toch weg.

[quote author=wenkah link=topic=10207.msg144314#msg144314 date=1248900075]
Ik heb er zelf ook last van.

Origineel was mijn planning dat ik al in 2006 daar zou zijn, maar het duurt allemaal wat langer.
Ik leef wel een beetje tussen 2 werelden in, dus ik heb wel voor mezelf besloten dat ik iig blijf genieten van de tijd hier.
Heb mijn sociaal netwerk ook een beetje verslonst omdat ik toch wegging,maar daar heb ik wel spijt van.

[/quote]

Jammer dat je jouw sociaal netwerk een beetje verwaarloosd heb... ik probeer er goed op te letten dat ik dat niet doe, want dat zou toch wel jammer zijn.
 
De motivatie moet je putten uit het feit dat je jouw werk leuk vind. Ik ben tot het laatste moment tot het gaatje gegaan. Gewoon omdat ik dat met mijzelf had afgesproken. Natuurlijk besefte ik mij heel goed dat mijn collega's mijn waarschijnlijk na een maand al weer vergeten zouden zijn, maar voor mijn eigen gevoel, wilde ik er alles uit halen wat er in zat. Anders worden de dagen nl. wel heeeel erg lang. Het gevolg was dat ik dus 2 jaar heb gebikkeld en nieuwe klanten binnenhaalde, terwijl mijn collega's dat niet meer voor elkaar kregen. Mijn managers bleven zich verbazen hoe dit toch kon. Nu ben ik weg en heb als erfenis een enorme klanten kring achter gelaten, met een enorme hoeveelheid werk voor mijn collega's. Ben ik blij dat ik nu lekker in Australie zit en zij zich het habbiebabbie kunnen werken  :lol:

Stel jezelf een doel en ga daar voor, niet alleen met een emigratie, maar ook in je werk en je priveleven. Het helpt om de dingen in perspectief te zien.
 
Ik moet wel zeggen dat mijn motivatie voor veel dingen echt op begint te raken. denk dat dit ook te maken heeft met het feit dat ik al ruim 3 jaar bezig ben mijn visum voor australie te kunnen bemachtigen en dat het nu gewoon een beetje begint op te raken. Het heeft te lang geduurt. Nu ik een vertrekdatum heb om naar Nieuw Zeeland te gaan moet ik eerlijk bekennen dat ik de dagen zo'n beetje aftel, maar met nog bijna 6 maanden te gaan is dat toch wel een lange periode. Ik heb geen zin meer, ben moe en wil gewoon weg. Paar dingen met een vriendin lopen naar mijn idee ook niet helemaal en daar heb ik momenteel gewoon niet zo'n zin in. Daarnaast ben ik bezig met weggaan en mijn afscheid en zijn anderen met hele andere dingen bezig. Dat rijmt soms niet. Maar goed, gelukkig blijf ik leuke dingen doen. Over het algemeen is mijn werk wel leuk (als ik er eenmaal ben), is mijn vrije tijd nog beter en komt het goede weer er weer aan!
 
Ik vul mijn dagen met realestate.com.au en Xpdite, en dan gaat het best goed met mijn motivatie. :grin: Snel mijn werk doen, en hop op internet (En, ja ik heb die vrijheid en ja, het mag van de baas.)

Hee Femke, is het niet nog maar 5 maanden? ..... dat scheelt al he!
 
Even op mn blog kijken (daar is mijn precieze aftelbalkje) en het is nog 5 maanden, 3 weken en 6 dagen. Dus bijna 6 maanden, maar al in de 5 maanden  :p
Na mn vakantie (heb eind augustus een weekje vrij) nog maar 5 maanden... En ik heb besloten dat het leven daarna ineens heel snel gaat, daar ik ook wel leuke dingen heb gepland  :grin:
Ik vul mijn dagen ook een beetje met xpdite, Backpacker nieuw zeeland forum, beetje huisjes en autos kijken. Op mn werk is dat alleen wat moeilijker, daar niet iedereen het weet, maar daar kijk ik (als het kan) soms even tussendoor, als ik alleen in kantoor ben.
 
Haha als het balkje in de 5 staat lijkt het al ineens een stuk minder lang he!
Dat is bij mij ook.. Mijn balkje staat BIJNA in de 5. Maar tijd gaat echt snel! Voor je het weet zitten wij in het vliegtuig Femke  :up:
 
Hmm heb geen kerstvakantie en moet eerste kerstavond ook gewoon werken. Maar na de kerst en oud en nieuw is het al januari en ik vertrek 31 januari, dus ja dan gaat het wel snel.
Was het maar kerst :grin: *normaal een hekel heeft aan winter*
 
Oh, dat motivatie probleem ken ik!! Ik heb echt totaal geen motivatie meer op mijn werk. Ik zit echt te vaak op internet huizen te checken in Oz en op Xpdite natuurlijk! Moet er wel een beetje mee oppassen trouwens! Straks hebben ze iets door en ik heb hier nog niks verteld, omdat we zelf nog enigzins twijfels hebben of we wel of niet gaan...(We hebben sinds 2 wkn ons 475 visum in the pocket!)

Al merk ik wel aan mezelf dat ik toch wel heel graag wil gaan!! Als je ziet hoe 'obsessed' ik soms op internet vanalles over Oz aan 't opzoeken ben, echt te erg!!
 
Ik heb eigenlijk precies het tegenovergestelde.

Iedereen op xpdite weet dat ik maandenlang bezig ben geweest met het wikken en wegen of ik naar australie wil. Toen begon ik maandenlang te twijfelen of en hoe ik het mijn ouders moest zeggen en dat is, zoals jullie nu weten, gebeurd en door alles wat er de laatste weken is voorgevallen tussen hun en mij is mijn motivatie om te gaan een stuk minder geworden.

Het is niet zo dat ik nu niet meer wil maar ik had verwacht dat ik opgelucht zou zijn en dat ik nu verder kan met alles maar het heeft me alleen maar een rotgevoel bezorgd.
Ik zie het leven daar nog steeds zitten maar ik wil eigenlijk ook geen afscheid nemen van mijn  huidige leventje; mooi huis, mijn man een goed betaalde baan en een fijne buurt enz. De buren waar we het meest close mee zijn weten het al wel maar de rest nog niet; Ik heb eigenlijk geen zin in al het commentaar van'je bent niet goed wijs, en ga je dit allemaal opgeven voor een onzeker bestaan enz.
Het liefst zou ik mijn huis uit de grond trekken en ergens in melbourne neerploffen en dan met de noorderzon vertrekken. Ik stuur wel een kaartje vanuit het vliegveld om alles uit te leggen. ik heb gewoon geen zin om me continue te moeten verantwoorden over onze "actie". Van naasten kan ik het nog wel hebben maar niet van vreemden die er niks mee te maken hebben. Iedereen heeft zijn eigen mening erover en daar wordt je doodmoe van.

Daarnaast heeft  mijn man een goedbetaalde baan als int.chauffeur en zijn 6 maanden contract loopt tot 24 september dit jaar. Begin dit jaar heeft hij een maandje thuisgezeten door faillissement van zijn oude baas. nu is hij eind maart weer begonnen en heeft hij 2 maanden proeftijd gehad.  Ik ben dus bang dat als hij het voor die tijd aan zijn baas meldt, dat zijn contract dan niet verlengd wordt. Hij zou dan misschien tijdelijk uitzendwerk kunnen gaan doen maar hij verident nu goed en dat geldt hebben we hard nodig om alles te bekostigen. We hebben namelijk geen of weinig overwaarde op het huis dus helaas nemen we geen hele zak voor dollars/euro's mee naar Down Under.
Dat zijn dingen die me nu nog wel een keer benauwen maar waarvan ik weet dat het tzt wel goedkomt.

groetjes heidi
 
[quote author=Mouderling link=topic=10207.msg144643#msg144643 date=1249396345]
Oh, dat motivatie probleem ken ik!! Ik heb echt totaal geen motivatie meer op mijn werk. Ik zit echt te vaak op internet huizen te checken in Oz en op Xpdite natuurlijk! Moet er wel een beetje mee oppassen trouwens! Straks hebben ze iets door en ik heb hier nog niks verteld, omdat we zelf nog enigzins twijfels hebben of we wel of niet gaan...(We hebben sinds 2 wkn ons 475 visum in the pocket!)

Al merk ik wel aan mezelf dat ik toch wel heel graag wil gaan!! Als je ziet hoe 'obsessed' ik soms op internet vanalles over Oz aan 't opzoeken ben, echt te erg!!


[/quote]

Precies hetzelfde hiero! Huizen checken is een van de dingen die me altijd blij maken als ik ff geen zin mee heb, of zoals het onderwerp zegt: motivatie problemen heb.
Ik kan me dat wel voorstellen, hoe dichterbij het komt, (en jullie zijn van die gelukkigen die het visum al hebben) hoe meer je wil weten he?
Dat heb ik nu al, laat staan als we dadelijk het visum hebben, dan graaf ik nog dieper in het internet.
Als je nog leuke tips hebt ( website's ) laat maar weten.

[quote author=Catkin link=topic=10207.msg144640#msg144640 date=1249395857]
Was het maar kerst [/quote]
Was het maar kerst 2010!  :wink:
 
Dat doe ik ook hoor, vanalles opzoeken in Australie; Via internet heb ik mijn hele leven al bij elkaar gesprokkeld; als ik weet waar ik ongeveer wil gaan wonen(western suburbs of melbourne) dan ga ik op realestate.com.au kijken naar mooie huizen, op google maps streetview kijk ik hoe de straat is en of er hier en daar speeltuintjes te vinden zijn. Dan ga ik ook weer via yellowpages kijken naar de dichtsbijzijnde scholen en medical centers en ook kijk ik waar de dichtsbijzijnde ziekenhuizen zijn; Ons jongste zoontje van 2 moet elke 3-4 maanden naar de kinderarts voor de schildklier en dat gaat daar ook gewoon door;
hij is ook heel vatbaar voor benauwdheid en gebruikt ventolin;  hij is daar ook al een paar keer voor opgenomen geweest dus is het wel wenselijk dat er een ziekenhuis is waar hij terecht kan in geval van nood. Hij krijgt dan een masker met stoom(ventolin/atrovent) wat hij inademt en dat helpt goed. Hij groeit hier overigens overheen en het gaat ook steeds beter maar de kinderarts heeft hij zowieso nodig tot zijn 16e/18e. .

Ook heb ik al auto's zitten kijken en werk. Ik heb inmiddels begrepen dat veel banen daar worden vergeven via via(netwerken) dus we hopen dat mijn man daar via zijn oom aan het werk kan; hij is al 50 jaar in australie en kent veel mensen door zijn werk(stuntcoordinator bij films/tv series) dus er zal via hem vast wat te regelen zijn tzt. hij had al een vriend met een eigen transportbedrijfje dus ??? wie weet kan hij wat voor mijn man betekenen.
Helaas hebben we nog geen garantie dus vind ik het moeilijk om hier zomaar alles achterover te gooien voor iets onzekers.

groetjes heidi
 
Hee Heidi,
wat vervelend van je zoontje zeg!
Misschien een goed vooruitzicht: ik had als klein kind hetzelfde. Als 3e jarige ook twee weken in het ziekenhuis gelegen met zo'n masker wat jij beschrijft. Ik ben er overheen gegroeid, en gebruikte vanaf mijn 3e of 4e geen medicijnen meer. Dat het nu weer teruggekomen is (op mijn 18e) is weer een ander verhaal  :grin: Maar het is nu niet ernstig of zo. Alleen af en toe naar de longarts voor controle, en elke dag standaard puffen, maar geen ziekenhuisopnames  :up:
 
Back
Top