Motorrijbewijs halen

rené en Sas

Active Member
Hallo allemaal.
Even een vraag

Ik wil graag mijn motorrijbewijs halen, maar zit nu te twijfelen tussen nog hier in Nederland halen of in australie

Wie heeft hier ervaring mee
 
is al eerder ter spraken geweest. Kwam er iig op neer dat het hier makkelijker en velen malen goed koper is dan in NL.
Maar in NL leer je dan weer veel beter motorrijden. Hier wordt je eigenlijk na een korte cursus in het diepe gegooid en dan ligt het aan je achter grond of je het eea snel kunt oppakken. 

Mijn vrouw heeft in NL ongeveer 5 lessen gedaan, voordat ze hier voor haar L(es) rijbewijs ging. Daar heeft ze heel veel aan gehad. Ook nog te bedenken dat het in NL geen 1 rij examen is maar eigenlijk 2 praktijk examens wat het eea nog al ingewikkeld en vooral duur maakt.

Anyway succes. Het is hier iiig heeeeeel erg mooi om motor te rijden. alleen wat minder als het 35+ graden is dan zweet je van ellenden je motor pak uit.  :grin:
 
Hay, ik zo zeggen hier halen. Dan leer je pas wat motor rijden is. Net wat Bear zegt in Oz is het volgens mij zo dat als je kan fietsen dat je dan kan motorrijden ook. Hier is wel wel stukke duurder maar als je dat dan weer afweegt met de eigen veiligheid........... Ik zou het hier doen. Gr Pat
 
Dank jullie wel voor de tips.
het lijkt me inderdaad een goed plan om hier in Nederland een aantal lessen te nemen en dan in Australie mijn rijbewijs te halen.

Nu maar hopen dat we er snel zijn :up:
 
Hahaha, ik had dezelfde vraag.
wink.gif

Mag je in Australie ook op een lichte motor examen doen??
(ivm zwakke rug??)
Anders doe ik dat nog lekker hier.
smiley.gif
 
Hahaha, ik had dezelfde vraag.
wink.gif

Mag je in Australie ook op een lichte motor examen doen??
(ivm zwakke rug??)
Anders doe ik dat nog lekker hier.
smiley.gif
yep no worries. Dat kan zonder problemen. Ik geloof dat het zelfs moet er zijn bepaalde restricties.
 
'Lichte' motor wordt meestal bedoeld met 'minder vermogen' (<25kw). Maar jij bedoelt in kilogram neem ik aan?
 
Hoi Sascha,
Dank je wel voor de link. Motorrijden of motorrijbewijs halen zit er nu even niet in. Met 7.5 maand zwanger lijkt me dat niet zo'n goed idee. Ben al blij dat ik kan lopen/waggelen :grin: :lol:

leuk is wel dat er nu een echte "aussie" komt in de familie :happysun: :applaus:

groet
Sas
 
Coole link maar in WA is het iets anders. Als he na je zwangerschap nog steeds motor wilt rijden kun je het besten het eea navragen bij transport SA. Het makkelijkst is om een postie bike op de kop te tikken.. zeer makkelijk te besturen, licht in vermogen en gewicht... Of je gaat naar de motor zaak alle motoren waar LAMS certified op staat daar mag je op L rijden van 125 tot 600cc groot to klein, zwaar tot licht..

honda-ct110.jpg
 
Back
Top