Mount Gambier ????

bono

XPdite Sponsor
Iemand wel eens in Mount Gambier geweest?
Wij zijn er 3 jaar geleden heel kort geweest en vonden het wel leuk.
Nu zijn we straks op zoek naar een leuk plekje om te wonen en Mount Gambier kwam ter sprake.
Dus als iemand goede of slechte ervaringen heeft dan hoor ik dat graag.

Alvast bedankt
Ineke
 
Mount Gambier

Een grote plattelands stad.  Mijn vriendin woont er al jaren met veel plezier.  Prachtig Blue lake (uitgestorven vulkaan) en een cave.

Halverwege tussen Adelaide en Melbourne.


Sidonia
 
ff snel gegoogled, ziet er mooi uit meer dat meer.

Hoever zijn jullie trouwens met VISA, alles al op de post ??
Ben nog hard aan de studie in jullie IELTS boekje, moet nog steeds op voor examen..

Teuni
 
Hee Teuni  !!!!
Alles goed? Lukt het een beetje met oefenen??

Wij zijn bijna zover om de visumaanvraag te versturen, nog alles uitsorteren en nog een keertje naar de notaris dan zijn we er hopelijk en kan de koerier komen.....

Groetjes
Ineke
 
Wegens de overweldigende reakties, kan ik concluderen dat er bijna niemand in Mount Gambier geweest is of woont...
En het is er zo mooi:
http://www.mountgambiertourism.com.au/

Wij denken er steeds meer over om richting Limestone coast te gaan ipv richting Adelaide.
 
Ik ga het wel ff uitchecken bono, ik heb voor 27 augustus een vliegtrip en auto geboekt naar Adelaide.

Ik ben van plan heel de omgeving in 3 weken te gaan verkennen, wellicht woonruimte zoeken en het werkaanbod bestuderen.

Als iemand nog een zakje drop wil hebben uit nederland dan kom ik wel ff langs op de koffie. (stuur maar een pm)

Bart
 
Been there done that  :up:

Heb je verder niets aan :-D Gewoon doen wat je wilt!

Mount Gambier is een van de vele prachtige plaatsen in Oz  :up:
 
[quote author=Bartman link=topic=4825.msg62885#msg62885 date=1150394782]
Ik ga het wel ff uitchecken bono, ik heb voor 27 augustus een vliegtrip en auto geboekt naar Adelaide.

Ik ben van plan heel de omgeving in 3 weken te gaan verkennen, wellicht woonruimte zoeken en het werkaanbod bestuderen.

Bart
[/quote]
Thanks !!!! Stuur je me ook een kaartje ?
Of een stadsplattegrond, is ook goed.

Je moet absoluut de Umpherston Sinkhole bezoeken bij avond, kan je Possums voeren, erg leuk. Niet toeristisch met alleen maar "locals".

Groetjes
Ineke
 
Hoi Allemaal,

Na een tijd van afwezigheid zijn we eindelijk weer eens in staat om met onze eigen laptop te internetten.
En natuurlijk moesten we gelijk even het forum bekijken op nieuwtjes en de laatste standen over iedereen.
En wat zien we tot onze verbazing........iemand vraagt naat Mount Gambier!
Wel bonno, wij wonen er sinds 2 weken.
Na een omzwerving van Perth via Adelaide zijn we uit eindelijk hier beland.
En is het hier mooi?...............Jazeker, het is hier goed vertoefen.
Ik (Albert) heb inmiddels al een baan gevonden bij een lokale aannemer als timmerman.
Voor Jacquelien zijn we nog aan het zoeken maar dat heeft voor ons op dit moment nog geen prioriteit.
In andere takken van sport weet ik niet hoe het met de werkgelegenheid gesteld is maar volgens mij is hier werk zat, de bouw draait in elk geval op volle toeren.
Wat de woongelegenheid betreft kan ik je melden dat er genoeg te huur of te koop is. En als je de huisprijzen van Nederland gewend bent is het hier goedkoop.
Heel anders dan in Perth of Adelaide, daar zijn we ons een hoedje geschrokken van de huisprijzen. Als je hier een huis wilt kopen met een stuk grond van rond de 1000m2 betaal je ongeveer 200.000 dollar :-D
Wij hebben een gemeubileerd huis gehuurd voor 1 jaar en binnen dat jaar willen we een stuk grond kopen en een huis bouwen.
Als je nog wat meer wilt weten laat het ons dan ff weten.

Groetjes,

Albert en Jacquelien from Mount Gambier.
 
Wauw jullie wonen langs de Great Ocean Road.
Wij zijn hier in 97 geweest. Heel mooi.
Wat goed dat jullie daar terecht zijn gekomen.
Is het daar zoveel goedkoper dan hier in Perth.
En ze willen ons doen geloven dat het in Perth het goed
koopst is van heel Australië, haha.
Groetjes Sabine
 
Gezellig mensen die ook voor Mount Gambier hebben gekozen, wij gaan er ook voor back to the roots van mijn man, hij is er geboren en de gehele fam. woont er nog in december eerst met onze 3 kids (11-9-7) voor een maandje eens even goed rondkijken,scholen informeren etc. als er iemand ervaring heeft of tips dan hoor ik het graag

groetjes Sandra en Robin
 
Ben ruim een week geleden in Mount Gambier geweest, maar was er niet zo van onder de indruk.
Het blauwe meer in de vulkaan was mooi, maar daar kom je natuurlijk niet voor.
Vond de stemming er een beetje lauw, niet wat ik in andere dorpen en steden ben tegengekomen.
De pubs hadden vooral veel pokies, en die zouden ze naar mijn mening verboden moeten maken. Je ziet veel oudere mensen en steuntrekkers hun laatste centen in die kasten stoppen, terwijl de rook op een halve meter boven de grond hangt. Triestig. Doet mij aan de kermis na sluitingstijd denken...

Kan aan mijn gemoedstoestand gelegen hebben. Heb je trouwens mijn kaartje nog gekregen Bono?
 
Hee Bart!!

Ben je al weer terug?? Ik heb je kaart ontvangen, heel erg bedankt !!
Dus het viel wat tegen in Mount Gambier? Jammer om te horen, wij gaan voor het valideren naar Mount Gambier om te kijken of het echt wat is/of niet.
Heb je wel een plek gevonden in SA die je wat lijkt, ik ben erg benieuwd wat je verder van SA vond.
Voor ons valt er weinig te kiezen omdat we een SIR voor SA krijgen (hopelijk) dus er is vast wel ergens een geweldige plek te vinden.
Hoe beviel de reis verder?????

Groetjes
Ineke
 
Hallo Ineke,

Wat brengt jullie er toe om voor Mount Gambier te kiezen ?
Ben er zelf al 2 keer eerder geweest en mijn man is er geboren, nu jaren later
zullen we waarschijnlijk vertrekken met onze 3 kids, lijkt me leuk om kontakt te houden
 
Hoi Sandra en Robin,
Leuk dat jullie er heengaan.
Ik stuur je dit weekend een PM.

Groetjes
Ineke
 
[quote author=bono link=topic=4825.msg71163#msg71163 date=1158331917]
Hee Bart!!

Ben je al weer terug?? Ik heb je kaart ontvangen, heel erg bedankt !!
Dus het viel wat tegen in Mount Gambier? Jammer om te horen, wij gaan voor het valideren naar Mount Gambier om te kijken of het echt wat is/of niet.
Heb je wel een plek gevonden in SA die je wat lijkt, ik ben erg benieuwd wat je verder van SA vond.
Voor ons valt er weinig te kiezen omdat we een SIR voor SA krijgen (hopelijk) dus er is vast wel ergens een geweldige plek te vinden.
Hoe beviel de reis verder?????

Groetjes
Ineke
[/quote]

Ik vond vooral het gebied ten noorden van Adelaide prachtig. De Barossa vallei heeft een aantal juweeltjes van dorpen, met daarrond prachtige oude gebouwen (de seppeltsfield winery!!)
Verder naar het noorden heb je bijvoorbeeld Prairie Hotel in Parachilna, dat gerund wordt door vrouwen! Quorn is leuk, Melrose is prettig. Gawler vond ik weer wat minder, maar ik heb wel de boerderij van de Mc Leods daughters gevonden! Freeling is heel petite, maar de Gungellan Truckstop en Hotel moesten natuurlijk wel op de foto.
De heuvels ten Oosten van Adelaide zijn best prettig wonen.
Ten zuiden van Adelaide vond ik het (vooral aan de kust) een soort bejaardenresorts.

Maar wat mezelf betreft, zal ik vanwege werk waarschijnlijk in Adelaide zelf terecht komen. Of anders wellicht in Roxby Downs als ik in een mijn kan gaan werken. Ik kan zelf (met mijn STNI) ook alleen maar in SA wonen voor de 1e 2 jaren.
Adelaide is helemaal geen vervelende stad, en er zijn een aantal prachtige suburbs.

Bart
 
[quote author=bientje link=topic=4825.msg71167#msg71167 date=1158336940]
Hallo Ineke,

Wat brengt jullie er toe om voor Mount Gambier te kiezen ?
Ben er zelf al 2 keer eerder geweest en mijn man is er geboren, nu jaren later
zullen we waarschijnlijk vertrekken met onze 3 kids, lijkt me leuk om kontakt te houden

[/quote]

Hoi Sandra,
Heb je m'n PM gekregen????

Groetjes
Ineke
 
Back
Top