Mouse in tha house

Annemiek

XPdite Sponsor
Zojuist ontdekte ik voor de 5e keer een muisje in ons huis. Het begon allemaal een maand of 2.5 geleden toen we de eerste zagen. In principe ben ik helemaal niet bang van muizen en het lijkt erop dat ze ook geen schade aanrichten aan het voedsel in de kast, maar ze poepen overal. Daarom wil ik ze ook weg hebben. We hebben 2 van die ouderwetse muizenvallen gekocht en m'n schoonvader heeft er een beetje mee zitten klooien zodat je ze echt op superscherp kunt zetten.

Onze huiseigenaar vertelde dat ze jaren geleden een aparaatje hadden gekocht wat een enorm hoog geluid produceert. Wij horen het niet, maar er zit een testknop op en als je die indrukt wordt je echt gek. Nadat we 2 muizen met de muizenvallen hadden gevangen en een 3e hadden ontdekt leek het ons wel een goed idee om dat aparaat dan ook maar eens aan te schaffen en te proberen. De 3e muis leek het niet zo erg te vinden, want die vingen we uiteindelijk ook met een val. Daarna kwam er nog een 4e die zich niet echt aan het geluid leek te storen en nu met muis nummer 5 begin ik me sterk af te vragen of alle muizen bij ons in huis niet gewoon doof zijn :lol:

Het zal, met de bouwmethodes hier, misschien makkelijker zijn voor muizen om binnen te komen en dat vind ik in principe niet zo erg, maar ik wil ze niet in huis. Is er iemand hier die dit ook al heeft meegemaakt? Ben zo benieuwd hoe anderen van de muizen af komen en welke dingen je nog meer kunt gebruiken op je muizenval naast kaas. Ik wil geen gif gebruiken, want als ze dan toch dood moeten, dan liever heel snel. Volgens mij is het niet te voorkomen dat ze in je huis komen...
 
Hoi

In mijn oude huis had ik ook regelmatig last van muizen.  Alle gaten vinden en dicht maken.  Daarnaast deed ik pindakaas op de muizenvallen.

Dat geluid ding heb ik ook geprobeerd maar betwijfelde ook altijd of het wel echt werkten.

Succes

Sidonia
 
Alle gaten en vinden gaat hier nog een moeilijke worden... Tussen de muur van ons huis en de metalen balken, gleuven of hoe je die dingen ook noemt (waar de garagedeur tussen loopt) zit een spleet van onder tot boven van wel een paar centimeter. Alles kan daardoor zo ongeveer ons huis binnenwandelen ;)
Verder hebben we ook van die spleten in de buitenmuur zitten om de zoveel meter (1 steen hoog en dan een cm of twee breed) die zullen vast voor de ventilatie ofzo zijn. Daar kunnen ze natuurlijk ook door naar binnen en die spleten kun je niet dicht maken.

Pindakaas is wle een goeie! Dat hebben we toch in huis, dus ik zal dat eens gaan proberen. Dank je Sidonia :)
 
Neem een kat. En anders kan je altijd nog een slang nemen. Met een slang in huis komen de muizen ook niet meer binnen :p
 
[quote author=Lobster link=topic=10149.msg141329#msg141329 date=1245850588]
Neem een kat. En anders kan je altijd nog een slang nemen. Met een slang in huis komen de muizen ook niet meer binnen :p
[/quote]
Waarschijnlijk nog wel binnen.... maar niet meer naar buiten :) :) (Schijnt ook een eigenschap te zijn van een bouvier: inbrekers komen gerust binnen, maar hebben een probleem om weer ongeschonden naar buiten te komen
 
Officieel mogen we geen kat van onze huiseigenaar. We staan nu alleen al op zo'n goede voet met de eigenaar dat, als we een kat zouden voostellen, hij het waarschijnlijk niet eens erg zou vinden. Wie weet is dat nog een idee...
 
[quote author=Lobster link=topic=10149.msg141329#msg141329 date=1245850588]
Neem een kat. En anders kan je altijd nog een slang nemen. Met een slang in huis komen de muizen ook niet meer binnen :p
[/quote]

Niet helemaal waar. Onze kat neemt brengt juist slangen, vogeltjes en een enkele keer een muis juist mee naar huis om er dan mee te gaan spelen.
 
Laat die kat van jullie die muis dan ook weer lopen Joep? Of gaat die muis dan uiteindelijk de maag in?

Ingrid: Als je die gaten met pindakaas dicht gaat smeren krijg je weer andere ongenode gasten zoals mieren. Daar hebben we ook aardig wat gezeur mee gehad. Heb weer nieuwe talkpoeder gekocht en overal liggen van die lokdoosjes... :lol:

De muis heeft trouwens beide vallen leeggegeten, dus een hongerige, dove, slimme muis deze keer... Heb het nu dus ook maar eens met pindakaas geprobeerd :)
 
Wil je Kaya en Lightning even lenen? Die vangen alle muizen!  :evil:
Dus misschien moet je maar een staffie nemen!  :up:

Wij hebben in NL de muizen gevangen door kaas te smelten en in het gaatje van het valletje te laten lopen. Dat kleeft harder en dan moeten ze het eruit trekken, wat als resultaat heeft dat de klem dichtslaat.


Het huis waar we nu wonen stond ook vol muizengif, maar ik heb er nog geen één gezien gelukkig.

Succes met vangen!
 
[quote author=George Franciska link=topic=10149.msg141379#msg141379 date=1245914040]
Wij hebben in NL de muizen gevangen door kaas te smelten en in het gaatje van het valletje te laten lopen. Dat kleeft harder en dan moeten ze het eruit trekken, wat als resultaat heeft dat de klem dichtslaat.


Succes met vangen!

[/quote]

Aaaah, wat zielig :cry:

Ik heb zelf ooit eens een muis gered uit de bek van onze kat. Hij was er mee aan het spelen dus ik heb hem afgepakt. Ik had kort ervoor een houten kistje gemaakt met techniekles op school en daar heb ik de muis ingedaan. Van alles qua voer erin gedaan, gras, kaas enz en snachts maakte die muis zo'n lawaai in dat kistje dat mijn moeder dacht dat er werd ingebroken. Ik heb er zelf niks van meegekregen dus ik sliep aardig vast. Op een gegeven moment kreeg ze in de gaten dat het geluid van mijn kamer kwam dus is ze daar gaan zoeken. Ze heeft de muis iets verderop vrij gelaten in een gemeenteplantsoen, en dat midden in de nacht :grin: :grin:
Voordat het nacht was ben ik er ook al in de jaszak mee naar mijn vriendin geweest die naast ons woonde. Het was een hele happening op zich.
Ik vond het wel leuk maar mijn moeder niet zo. :evil:

groetjes heidi
 
Als die val in een klap dichtslaat, dan is zo'n muisje in een miliseconde dood. Echt leuk is het niet, maar ik wil ze toch ook niet constant in m'n huis hebben... Tot nu toe nog geen geluk met de pindakaas vallen.
 
Ik had ooit op 8 hoog een familie muis. Heb een kat geleend en dezelfde dag nog zijn ze verhuisd. Zoals de katten de muis ruiken, weten de muizen ook dat ze visite hebben. Misschien is het een idee om soms even op een kat te passen.
Kattendrollen in huis zijn erger dan muizendrollen, ze stinken een stuk harder. Jak  :| En ik vind persoonlijk: geen extra katten meer in Oz, ze eten alle vogels op.
Of google eens, misschien zijn er olien (ja sorry hoor, ben nu eenmaal graag puur natuur) met geuren die muizen niet lekker vinden. Spray je dat bij de gaten (moet je die pindakaas daar wel achterwege laten anders ruiken ze niks anders  :p).

Groet, Fae
 
pc6x.jpg


Dus.. wil je er vanaf, neem een kat  :grin: :lol:

Oh ja, deze kadootjes kreeg ik altijd als ik alleen thuis was (bij mijn fam. in oz). Ik mocht het eens in mijn werkschoen vinden (gelukkig kwam ik er op tijd achter  :lol:) en ook lokte de kat mij eens mee naar buiten zodat ik haar vangst kon bewonderen (oh wat was ze trots) toen ik het wou wegvegen ging ze het uitgebreid voor mijn neus zitten opeten (ze wou me laten zien dat ze het ongedierte voor mij 'zou opruimen'  :grin:
 
Hahaha, Allie, die is leuk, zit ik hier nietsvermoedend mijn boterhammetjes op te eten,
krijg ik zoiets voor mijn oogjes AAAAAARRRRRGGGHHH...................gelukkig kan ik er
goed tegen grinnik.
 
YAK! Wat is het? Dat groene lijkt wel darm, maar dat is toch doorgaans niet groen??  :shock:
We hebben een tijdje geleden 1 middag een kat bij ons op bezoek gehad, maar die kroop in eerste instantie zo ver weg als ze maar kon. Ze kenden ons wel, maar was in een vreemd huis en vond het maar niets. Vraag me af of die veel muis zou vangen als ze hier zou zijn. Misschien wel als ze ze ruikt :)
 
Back
Top