Mouse in tha house

Wij hadden ook last van een muis in huis. Ik heb zo'n doosje gekocht waarin je de dode muis niet kan zien oke als je een beetje moeite doet dan zie je zijn staart. Ik heb een stukje gewone kaas erin gepropt en de volgende dag was het dus dag muis. Heb de val neergezet waar de meeste keutels lagen. Nu hebben we een kat en die doet gelukkig zijn werk goed geen muisjes meer binnen, helaas nu wel weer een vette rat onder het dak.
groetjes
Moon
 
Hmm muizen, ik heb hier ook al horen zeggen, waar muizen zijn komen ook........ en die wil je zeker niet hebben :lol:
 
Wij hebben ook last van muizen. Die komen via de garage, het dak, de openhaard naar de huiskamer. De gaten in de keukenkastjes zijn dicht, want het is niet zo fris als ze over je boterhambordjes lopen.

Wij gebruiken nu van die doorzichtige doosjes met 2 blauwe blokjes erin waar ze dan van eten en vervolgens ergens dood neervallen. Eenmaal dood gaan we even het schattige dode muisje bestuderen met de kinderen en dat de prullenbak in.

De doosjes koop je bij de Woolworths, wel gif maar het help goed.

Marga
 
Maar wat nou als ze dat spul eten en vervolgens dood gaat waar je er niet bij kan... Dat gaat toch enorm stinken?
 
Hi,

Ook in nederland zijn er muizen.
Me moeder heeft er nu al 2 jaar last van alle gaten dicht gemaakt, maar toch blijven de etters binnen komen.

Annemiek, muizen lossen op hoorde ik van me buurman(ongedierte bestrijding).
Er blijven het skelet achter. Dus lijkt me niet dat het stinkt.
 
Zo werkt het met elk levend wezen (mits ze een skelet hebben natuurlijk :lol: ), maar voordat het zover is zal zo'n diertje, net als elk ander dier en mens, toch gaan rotten en dat ruik je wel. Daar ben ik bang voor...
 
Yep! Heb ook last van muizen gehad. Wat kunnen die beetjes een hoop lawaai maken! Had ze op zolder waar een houten vloer lag. Leek wel of ze elke nacht een feestje hadden.. :dance: ze gingen iedere keer aan de rol met stukje pvc buis en bloempotten die ik daar had staan. Ik heb ook gewone klemmetjes met kaas en pindakaas gebruikt. Wilde ook dat ze ineens dood zouden zijn... er is natuurlijk geen garantie dat het dan ook zo is...

Succes met de muizen familie!
 
Klopt, maar gelukkig is de kans vrij klein dat een muis in zo'n klemmetje niet in een keer dood is. De muis lust in ieder geval wel Jarlsberg kaas... Een van de vallen was leeg en daar zat geen muis in...
 
Je moet de val wel scherp stellen natuurlijk  :cool:
Alles klaar zetten en dan met een pen of potlood dat pinnetje tot het uiterste zetten...
Anders voer je ze alleen maar!
Hebben wij ook een tijdje gedaan hoor!
Totdat de buurman de val even neer kwam zetten en toen was het meteen klaar.  :wink:
 
Ik zet ze echt op superscherp en nog steeds zijn we de muis alleen maar aan het voeren... Zag net dat beide vallen weer leeg gegeten waren. We weten nu in ieder geval dat de muis van Jarlsberg houdt ;)
Heb die klem al een keer op m'n vingers gehad en heb nog nooit zo staan jodelen en vloeken ;) Gisteren kreeg Mark em op z'n vingers. Hebben het al met een heeel klein blokje kaas geprobeerd, met veel kaas, met pindakaas, maar daar kwam hij gewoon niet aan ;) M'n schoonvader heeft ook al een beetje met die vallen zitten klooien, zodat we ze echt heel erg scherp kunnen zetten, maar de muis heeft nu inmiddels misschiem door hoe het werkt?
 
Je hebt toch ook van die vallen die de muis levend vangt? Een soort kooitje? Is dat misschien een optie, want muizen vestmesten is toch niet echt de bedoeling... :shock:
 
Wij hadden ook ooit zulke slimme muizen in huis. Muisval was op scherp, volgende morgen was de val dicht en de kaas foetsie!

Toen vond ik bij Bunnings deze 'humane mouse trap':

mouse-trap-2.gif


http://www.humanemousetrap.com.au

en echt.... werkt fantastisch! Op 1 dag hadden we 9 muizen gevangen! Alleen hebben we de gevangen muizen daarna niet zo 'humane' behandeld! In plaats van de muisjes weer vrij te laten in het bos hebben we de muisjes met val en al een half uurtje ondergedompeld in een emmer water. Ik weet het, niet erg diervriendelijk maar het is en blijft ongedierte!!!!!

KC
 
Ik zou ze dan wel weer uitzetten in de natuur. Van mij hoeven ze niet eens dood, maar ik wist niet van het bestaan van een humane muizenval af. Weer wat geleerd :)
 
Ik zou ze dan wel weer uitzetten in de natuur.

Dat deden wij eerst ook...... In het bos, zo'n 100 meter verderop...... Maar we vingen zoveel muizen dat we ons af gingen vragen of de muizen na de vrijlating linea recta weer terug liepen naar ons huis, ook al staan er meerdere huizen  :grin:  :grin:  :grin: Toen zijn we minder 'humane' geworden met als resultaat: muisvrij in 2 weken!  :up:

KC
 
[quote author=KC link=topic=10149.msg142160#msg142160 date=1246590281]
Dat deden wij eerst ook...... In het bos, zo'n 100 meter verderop......
[/quote]

Release the mouse outside (at least 500m away) as soon as possible.

Informatie van de website.
 
Ik heb eerlijk gezegd de website nog niet goed bekeken, ik heb het via google gevonden. We hebben de val 3 jaar geleden gekocht bij Bunnings voor geloof ik zo'n AUD$5 (goedkoper dus dan via de website) en er zaten geen instructies bij. Dus van die 500m wist ik niet.... Zo zie je maar weer! De volgende keer zal ik een stukje verder het bos inlopen  :wink:

KC
 
KC:

Je moet ze dan ook pas loslaten als ze met de rug naar je huis toestaan...anders rennen ze linea recta weer op de keuken af :D
 
[quote author=Maluka link=topic=10149.msg142166#msg142166 date=1246596310]
KC:

Je moet ze dan ook pas loslaten als ze met de rug naar je huis toestaan...anders rennen ze linea recta weer op de keuken af :D
[/quote]

En hoor je ze om mama roepen!  Ook zielig....  :rotflmao:
 
Mark had gisteren de vallen eens gezet met een flink stuk kaas (voor zo'n muisje dan ;) ) "Daar is ie wel een tijdje mee bezig" was ongeveer wat Mark zei. Toen wij aan het eten waren hoorden we opeens een muizenval dichtklappen en ja hoor... Daar lag ie dan. Ik zou bijna zeggen "Op naar de volgende!" Mark zet voortaan de vallen maar, want dat werkt toch beter zo te zien ;)
 
Back
Top