Move2Australia als migratieagent

redsgodownunder

New Member
Voor al diegenen die nog twijfelen over het al of niet in de arm nemen van een migratiebureau willen wij Belgen toch nog eens onze zeer recente ervaring meedelen:
Eerst contacteerden wij Buysse omdat deze nu eenmaal de eerste is die je toen (en ook nu nog) via Google tegenkwam en mits die in Nederland zaten en we het gevoel hadden dat we dan toch "dicht" bij onze migratie-agent zaten, wat misschien zo zijn voordelen kon hebben.
We besloten naar een soort "beurs" te gaan waar Buysse op zou aanwezig zijn en waar je dus wat info over een mogelijke migratie naar Australië kon krijgen. Daar aangekomen bleken zij de enige aanwezige agent te zijn. Een informatief gesprek met een Australische medewerker leerde ons enkel dat als je geen ingenieur bent, je het niet echt waardig bent om een gesprek mee te voeren. Gelukkig was 1 van ons wel ingenieur en werd op zijn minst 1 van ons als waardige gesprekspartner beschouwd. Zonder dat er enige uitleg werd gegeven over het puntensysteem (dus zonder een grondige analyse) werd ons op een kleine 5 minuten een grote belofte gemaakt dat we zeker een visum zouden krijgen. Later maakten we een afspraak voor een verdere analyse, maar kregen we eerst en vooral een offerte voorgeschoteld van de totale kostprijs voor hun service. Die prijzige offerte bracht ons (gelukkig) aan het twijfelen en we beslisten bijna om het toch zelf te doen.
Na een kleine zoektocht vonden we echter het veel minder dure bureau Move2Australia dat ook meer service biedt (vooral ook services in Australië zelf - wat Buysse uiteraard niet kan bieden) en dus besloten we toch met hen in zee te gaan. Onze kansbeoordeling bij hen was weliswaar positief, maar leerde ons ook meteen dat indienen onder de eerst vooropgestelde (en via Buysse bevestigde manier) ons toch een aanzienlijk zou risico opleveren, terwijl het blijkbaar ook op een manier kon met heel wat minder risico - wat ons betrof meteen een pluim voor Move2Australia en ons vertrouwen hadden ze meteen gewonnen ! Dit werd ons allemaal telefonisch rustig duidelijk gemaakt als resultaat van de kansbeoordeling, zonder enige vorm van zich als migratie agent op te dringen.
Uiteindelijk hakten we de knoop door en kozen we ervoor om toch een agent onder de arm te nemen, vooral uit vrees dat wanneer we alles zelf zouden doen, we toch hier en daar een steek konden laten vallen, of iets verkeerd zouden interpreteren. Na ondertekenen van de contracten, kregen we onmiddellijk een hele waslijst huiswerk, verzamel papieren aan de lopende band ;-)
Dit alles werd goed begeleid en de documenten werden allemaal nagezien. Gezien we indienden onder de categorie ingenieur, moesten we ook nog een CDR schrijven. Ook hier werden we goed (zelfs minutieus) begeleid om dit tot een goed einde te brengen.
Na goedkeuring door Engineers Australia konden we uiteindelijk eind december bij DIAC indienen. Doordat we op de CSL lijst staan, zitten we nu al in de laatste rechte lijn: deze week naar de dokter om de medicals te doen en het uittreksel uit het strafregister is ook onderweg.

Ondertussen werden ook een hele hoop vragen beantwoord, zeker niet alleen over de procedure op zich, maar alles wat bij migratie komt te kijken.
Net voor de zomer hadden we ook het genoegen om Rob en Marijke persoonlijk te ontmoeten, toen ze in Belgie waren. Voorwaar een aangenaam gesprek, en dit kwam volledig overeen met de indruk die wij over hen hadden via de email contacten.

Wij zijn dus heel tevreden over onze keuze, en kunnen ze ook aanraden aan iedereen die een migratie agent overweegt.
 
Het word maar weer bevestigd....m2a is toch echt 1 van de beste
afro.gif


succes met jullie aanvraag!

Greetz,
Steven
 
Ondanks dat ik slecht nieuws te verduren had..waarna ik huilde als een klein kind. Moet ik inderdaad ook zeggen dat ik het contact met Rob als prettig heb ervaren. Kwam op mij als heel deskundig over. Ik hoop dat ze nog vele mensen mogen helpen om de oversteek te maken (inclusief mijzelf in de toekomst :)..hopelijk)..
 
Het is door de vele positieve meningen dat ik beslist heb om met M2A in zee te stappen. Ik ga voor een skilled visa als drukker.
 
Zelf ben ik ook op het punt aanbeland dat ik een keuze moet gaan maken of ik met een bureau in zee ga, en zo ja, welke.
Aangezien het me toch prettig leek dat de agent daadwerkelijk te bezoeken was, besloot ik een poging te wagen, en buysse een mailtje te sturen waarin ik tot in detail mijn situatie heb uitgelegd. Aangezien ik nog aan het studeren ben staat mijn beroep nog niet volledig vast, wat tot gevolg had dat ik de 'quick scan' op de site niet optimaal kon gebruiken.(dit heb ik dan ook aangegeven in de mail)

Vandaag een bericht terug gekregen van dhr. Buysse, waarin hij aangaf dat ik eerst maar eens de quick scan moest doen. Waar dus wederom niks uitkwam. Mij bekroop me een gevoel dat ik of niet/minder serieus wordt genomen door mijn leeftijd(18) of dat er aan mij niet verdient zou kunnen worden.

Al de goede verhalende lezende over Move2Aus ben ik benieuwd hoe jullie de kans inschatten op een goed, informatie-rijk, antwoord van dit bureau.
Mogelijk zijn er op dit forum mensen die zelf ook in deze situatie zitten?

Graag jullie idee!

BvD!
 
Culina, ga niet met buysse in zee!! Gebruik maar eens de zoekfunctie van het forum, dan zie je alle verschrikkelijke berichten.
M2A is een prima keuze denk ik. Ben zelf (nog) niet met ze in zee gegaan, maar heb niks anders dan fantastische verhalen over ze gehoord. Daar naast woont Rob in Adelaide, waar ook de immi zit, dus hij zit altijd overal bovenop.
Succes met je keuze.
 
Hoi,

Ik kan visa4you ook zeker aanraden, heb daar zelf goede ervaringen mee.
Just migrate staat ook erg goed bekend hier.
M2A is na vele lezen hier op het forum het populairst. Maar rekent wel 175 euro voor een assesment....

Maar laat Buysse vallen....staat echt heel slecht bekend!

Succes
afro.gif


Groeten Steven
 
Al de goede verhalende lezende over Move2Aus ben ik benieuwd hoe jullie de kans inschatten op een goed, informatie-rijk, antwoord van dit bureau.
Mogelijk zijn er op dit forum mensen die zelf ook in deze situatie zitten?

Ik dacht toch dat er genoeg positieve verhalen te vinden waren op dit forum en je bent niet nieuw hier zag ik.. :huh:
Je hebt heel veel profijt van de zoekmachine want er is echt heel veel geschreven op dit forum over de buro's en kijk ook eens naar de handtekeningen van leden.b.v de onze,en we zijn zeker tevreden met M2A.
 
Ik dacht toch dat er genoeg positieve verhalen te vinden waren op dit forum en je bent niet nieuw hier zag ik.. :huh:
Je hebt heel veel profijt van de zoekmachine want er is echt heel veel geschreven op dit forum over de buro's en kijk ook eens naar de handtekeningen van leden.b.v de onze,en we zijn zeker tevreden met M2A.

Zag een taalkundig/typfoutje in mijn tekst wat het misschien onduidelijk maakte. Er staan inderdaad op dit forum enorm veel goede verhalen over M2A.

Bedankt voor de snelle reacties. Mocht iemand nog aanvullingen hebben zijn deze altijd welkom!
 
Wij hebben zelf eerst contact gehad met Buysse. Echt knudde. Daarna M2A, gewoon perfect. Kan geen enkel minpuntje vinden.
 
Absoluut mee eens Afterbang. M2A is een zeer goede organisatie, die overduidelijk een passie hebben voor wat ze doen.
 
Hey culina,

Ga aub NIET met Buysse in zee. lees maar eens "stavaza nesje" en je begrijpt meteen waarom!

ga voor Rob van M2A, hij weet ECHT waarmee hij bezig is!

succes met het verder uitzoeken

grtjes
ines
 
Ik heb inderdaad ook na het nodige advies en zelfonderzoek, gekozen voor M2A. Snelle afhandeling van alle zaken brengt mij nu al op het punt dat ik a.s. dinsdag mijn kansen/mogelijkheden te horen ga bespreken met iemand van M2A.

Voor iedereen die hier nog langskomt ; M2a is een aanrader.
 
Ik heb sinds kort ook contact met M2A,en tot dusver enorm tevreden.
Leuke spontane mensen,met duidelijke uitleg!
weet zeker dat we er geen spijt van gaan krijgen!
 
Jahoor M2A it is!!
Visa4you ken ik niet. Wij hebben de aavraag gedaan met hulp van M2A en hun advies, tips en ervaringen stoppen niet met de stempel in je paspoort.

Succes!
 
G'day,

Ik ben in 2006-2007 1 jaar in Australia geweest en heb in 2007 het besluit gemaakt daar te willen gaan leven.
Ik ben begonnen een aantal emigratiebureau's (proberen) te vergelijken en toen al sprong voor mij Move2Australia eruit al was ik natuurlijk wel huiverig waar ik aan begon maar ben heel erg blij dat ik voor hun heb gekozen!, ik heb in Adelaide een afspraak gemaakt met Rob en we hebben verschillende invalshoeken bekeken hoe dat mijn emigratie mogelijk gemaakt zou kunnen worden.
Nadat er door Rob een kansbeoordeliong was gemaakt zijn we begonnen aan deze (voor mij erg lange) reeks van papierwerk en aanvragen. Woensdag 15 december 2010: Het beslissende antwoord: "Raymond, er is jou een visum (subclass 176) toegewezen door de DIAC". Ik mag dus komen!
Tijdens deze 3-jarige periode is er zeer duidelijk uitgelegd door Move2Australia wat er moest gebeuren, de begeleiding was super en alles wat ik niet zelf moest verzorgen is door Move2Australia prima to in de puntjes verzorgd! Zoals bijvoorbeeld bij mij nadat de eerste aanvraag was afgekeurd door de Aussie-overheid wist Rob prima wat er moest gebeuren om wel goedkeuring te krijgen en als buitenstaander zoals mijzelf zou ik allang de moed hebben opgegeven buiten dat ik allang niet meer had geweten hoe het wel te verwezenlijken viel (verschillende subclasses e.d.).
Even in het kort: Ik ben dus ERG tevreden over Move2Australia en hun manier van werken, erg snelle respons, betrouwbaar en ze gaan ervoor ook als daar soms wat extra's voor nodig is! Beslist een goede keus!
Ok, ik kan mijn stempel gaan halen in Berlijn! :p Bedankt Move2Australia & Australia!!

Cheers & good luck all! Ray
 
Hier een berichtje van niet een nieuwe member...

Wij zijn al jaren bezig zoals jullie weten en sinds 2009 samen met M2A. Wilden toch even m'n mening kwijt. Wij zijn echt helemaal happy met M2A en vinden dat Rob en Marijke ons heel goed helpen! In ons geval zijn ze altijd heel eerlijk en duidelijk geweest en nog steeds!

Groetjes, Betty
 
Zojuist de vragenlijst ontvangen van M2A. Eerst indruk van het bureau is in ieder geval positief.

Je hebt met M2A (Rob en Marijke) een hele goede keuze gemaakt, ze zijn erg betrouwbaar en komen hun beloftes na. Wij persoonlijk zijn echt zo blij dat we ervoor gekozen hebben om met M2A deze lange weg naar Oz af te leggen, we zijn echt super tevreden over hun!
Lees mijn vorige berichtjes maar.

Groetjes, Betty
 
Back
Top