Music Scene

Steven

New Member
Ben eens benieuwd naar iedereens ervaring over de music scene in Melbourne. Ik ben zelf muzikant en speelde in groepjes zowel in Belgie als hier in Melbourne. Persoonlijk vindt ik de music scene hier VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELLLLLL rijker en levendiger. Alle dagen optredens in zoveel verschillende bars. pfff, voor muzikanten is dat echt genieten. Niet dat het niveau altijd even hoog ligt maar beginnende groepen krijgen op zijn minst de kans om op te treden. En je ontdekt altijd fenomenaal talent.
De grote groepen en festivals moet je soms wel missen. En als ze dan komen is het meestal redelijk duur om ze te gaan bekijken. (alhoewel, naar ik hoor zijn de prijzen overal wel naar boven gegaan) (heb zelf 100 dollar betaald voor Pearl Jam) Maar niets weegt op tegen het lokale vuur en talent dat je voor niets geniet in je favoriete bar.

De music scene speelde een grote factor in mijn move naar australie!!

Wat is jullie mening? Favoriete live venues, favoriete australische groepen...
 
AD/DC!!
mijn all-time favourite: http://mirrored.flabber.nl/acdc/acdc.wav . Ik lig na de 500ste keer nog steeds in een deuk van 't lachen!
Tot de constatie gekomen dat we eigenlijk bitter weinig Australische muziek kennen, buiten Midnight Oil, Nick Cave en Hoodoo Gurus. (Alledrie: Ace!)
Ook Powderfinger leren kennen tijdens onze trip in Oz in 2001, niet slecht.

Maar onze geest staat open, dus bij deze: gimme names!

Wat betreft venues, ik zou het (nog) niet weten. Ken je misschien goeie websites over wat,waar en hoe in Melbourne?

groetjes,
An
 
Toen ik in 2004 in Melbourne was heb ik me idd ook goed geamuseerd.
Keigoeie optredens gezien in The Green Room - The Tote - The Arthouse - The Esplanade en nog enkele die ik vergeten ben. Groepen?? Te veel om op te noemen.
zie enkele : http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=3538.90

cheers***
 
Dit is mijn favoriete rijtje:

Third Saturday each month (Mar - Dec): Pickin at the Piggery, Footscray Arts Centre, 45 Moreland St, Footscray.

The Artery, Fitzroy, 87-89 Moore street Fitzroy

Boite World Music Café 1 Mark St, North Fitzroy

Northcote Social Club, 301 High St Northcote
 
Hi  :grin: , Er is ook een oud clubje in Dandenong the Green Tables beetje afgelegen . Dat word voor alles gebruikt door Nederlanders en Australiers , voor klaverjassen, biljarten en bij eenkomsten , MAAR op VRIJDAG avond word het omgetoverd in  een BLUES avond. Er komen artisten bijeen oudere en jongere die samen music spelen.  Jij zelf kunt je instrument mee nemen en ook even spelen met de andere Je ontmoet dus ook mensen die al jaren  the blues spelen en jongeren die in de blues geintreseert zijn.  Het zijn geweldige leuke avonden en je ontmoet dus echte gezellige mensen die samen iets gemeen hebben. THE BLUES  :up: Je kunt er een borrel drinken , broodje paling of croquettes of een hans  rookworst :p
Het begint meestal om 20.00 tot dat iedereen naar huis is.het is erg gezellig probeer maar eens langs te komen. Vind je het niks , dan ben je in iedergeval een ervaring rijker

groetsje Christy
 
Hey Christy,

klinkt superleuk. Green Tables...nooit van gehoord. Zal eens moeten komen piepen. Wij verhuizen binnenkort naar "the hills", dan wonen we ineens ook in de buurt...

Stevo
 
By the way...
Als ge niet weet wat te doen op zaterdag 10 maart kom dan af naar Barbukka op Smith St in Fitzroy. Mijn bandje Mister Skizm geeft daar dan weer eens een ferme show weg. Er spelen nog twee andere semi-accoustische bands a la silverchair. Lijkt me zeer aangenaam. En Barbukka is ook een zeer aangename kroeg als je het mij vraagt.

We spelen om 8h30.
Groetjes
Steven
www.myspace.com/misterskizm
 
Zo, ik ben afgelopen zaterdag naar het concert van de Arctic Monkeys geweest in de Melkweg. Wat een enorm geweldig optreden was dat; zeker een van de beste concerten die ik de laatste tijd heb gezien. De nieuwe nummers beloven veel goeds voor het nieuwe album! :) Dus als ze in Oz komen; zeker gaan kijken :D
 
Back
Top