Music Scene

Steven

New Member
Ben eens benieuwd naar iedereens ervaring over de music scene in Melbourne. Ik ben zelf muzikant en speelde in groepjes zowel in Belgie als hier in Melbourne. Persoonlijk vindt ik de music scene hier VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELLLLLL rijker en levendiger. Alle dagen optredens in zoveel verschillende bars. pfff, voor muzikanten is dat echt genieten. Niet dat het niveau altijd even hoog ligt maar beginnende groepen krijgen op zijn minst de kans om op te treden. En je ontdekt altijd fenomenaal talent.
De grote groepen en festivals moet je soms wel missen. En als ze dan komen is het meestal redelijk duur om ze te gaan bekijken. (alhoewel, naar ik hoor zijn de prijzen overal wel naar boven gegaan) (heb zelf 100 dollar betaald voor Pearl Jam) Maar niets weegt op tegen het lokale vuur en talent dat je voor niets geniet in je favoriete bar.

De music scene speelde een grote factor in mijn move naar australie!!

Wat is jullie mening? Favoriete live venues, favoriete australische groepen...
 
AD/DC!!
mijn all-time favourite: http://mirrored.flabber.nl/acdc/acdc.wav . Ik lig na de 500ste keer nog steeds in een deuk van 't lachen!
Tot de constatie gekomen dat we eigenlijk bitter weinig Australische muziek kennen, buiten Midnight Oil, Nick Cave en Hoodoo Gurus. (Alledrie: Ace!)
Ook Powderfinger leren kennen tijdens onze trip in Oz in 2001, niet slecht.

Maar onze geest staat open, dus bij deze: gimme names!

Wat betreft venues, ik zou het (nog) niet weten. Ken je misschien goeie websites over wat,waar en hoe in Melbourne?

groetjes,
An
 
Toen ik in 2004 in Melbourne was heb ik me idd ook goed geamuseerd.
Keigoeie optredens gezien in The Green Room - The Tote - The Arthouse - The Esplanade en nog enkele die ik vergeten ben. Groepen?? Te veel om op te noemen.
zie enkele : http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=3538.90

cheers***
 
Dit is mijn favoriete rijtje: