Muziek maken in Perth e.o.

aussie pete

New Member
Hallo allemaal,

Ik ben Peter en ik woon sinds 3 weken in port kennedy. Ik zit hier alleen totdat mijn gezin overkomt in December. We hebben dit zo gedaan vanwege de schoolvakanties en omdat ik me hier alvast kan nestelen en de weg vrijmaken voor hun overkomst. Ik ben hier door mijn bedrijf gesponsert binnengekomen op een tijdelijk werk-visum.
Ik speelde in Nederland heel graag gitaar (het liefst met andere mensen) in diverse genres, mag best flink heavy zijn.
Zijn er andere Nederlanders die net als ik graag muziek maken en het spelen met anderen ook zo ontzettend missen, dan hoor ik heel graag van jullie, en kunnen we wellicht wat afspreken voor een jam? Ik woon in een veel te groot huis, dus ruimte genoeg om wat herrie te maken zou ik zo zeggen.
 
Leuk, helaas zit ik aan de andere kant van de wereld nog. Ik heb anderhalf jaar saxofoon gespeeld, dus ik weet het instrument te bedienen, maar ik zal niet zeggen hoe het klinkt. :-D

Ik wil altijd nog wel piano leren spelen. Tijdens mijn reis door Australie heb ik hier en daar een beetje kunnen pingelen (1000x hetzelfde deuntje, ik vond het geweldig, de rest iets minder :-D)

Wie weet komt er ooit eens een band van!

Heb je al een naam?
 
Hallo Peter,

Allereerst wil ik je sterkte wensen alleen in dat grote huis!! Maar volgens mij gaat het jou wel lukken.

Wij, Ellen en Wim, zitten nog in procedure en hopen in oktober af te reizen naar Adelaide, dus een eindje bij jou uit de buurt. We zullen ongetwijfeld jouw kant dan een keer op komen. Ga al 4 jaar trouw naar gitaarles maar blijk toch meer de accoorden man te zijn. Mijn akoestische Crafter gitaar gaat dan in ieder geval mee die kant op. Kunnen we kijken hoe dat samen klinkt!!!!

Sterkte en ben benieuwd hoe je jamsessie eruit gaat zien.

Ben trouwens vorige maand naar Tommy Emmanuel geweest, Australische topgitarist, perfect!!!

groeten Wim
 
Bedankt voor jullie reactie,
Alle muzikanten zijn welkom, en jammen kan met allerlei soorten instrumenten, maar dan moet je wel hier in de buurt wonen, dus Wim als je hier woont dan hoor ik graag van je, en Henk, ik wil eerst graag medemuzikanten vinden voordt ik ga nadenken over een bandnaam, maar 2 gitaristen en een saxofonist begint er aardig op te lijken zou ik zo zeggen. Dus mochten jullie in de buurt zijn dan staat het aanbod open.

Groeten Peter
 
Hoi Peter,

Zoals ik je eerder meldde, indien wij Perth aandoen ben je de eerste die het hoort!

Veel succes,

groeten Ellen en Wim

PS Ken je Tommy Emmanuel ??
 
heb je mijn bericht wel gelezen....? 1,5 jaar saxofoonLES gehad... wet t instument te bedienen, vraag niet hoe het klinkt :-D  kan ook haast geen noot lezen... moet echt studeren haha
 
Nou ja oefenen moeten we allemaal, en mijn gitaarspel lijkt in geen velden of wegen op dat van Tommy Emmanuelson. Het is gewoon leuk om muziek te maken, of wat er voor door moet gaan, dus het aanbod staat, als jullie in perth zijn dan hoor ik graag van jullie en spreken we wat af, al is het maar voor de lol, en voor een heerlijk redback biertje.

Aussie Peter
 
lijkt me leuk... maar weet wat je je oren aan doet  :-D :-D :-D OP EIGEN RISICO!

Trouwens, dan moet ik nog wel ergens een sax op de kop tikken...

Maar mijn hart gaat denk ik uit naar pingelen op de piano. Ik kan een paar deuntjes die ik zelfs nog niet eens goed kan spelen haha... dat word wat...

:)

En voor de piano geldt hetzelfde. moet ik ook op de kop tikken.  Is er trouwens in Perth een goede en goedkope muziekschool waar je lessen kan?  Hoe is dat eigenlijk geregeld in Australie, dat soort dingen. Ik weet dat ze sport fanatics zijn en da dat meestal via uni gaat enzo...  ,maar muziek?
 
Het duurde even, want ik was op vakantie in het zonnige Nederland, wat een hitte zeg, niet normaal meer. Geef mij maar de winter in Perth, lekker cool enzo.
Muzieklessen kan je hier bij zo ongeveer alle muziekwinkels krijgen. Het is een soort combo, ze verkopen instrumenten en lessen. Instrumenten zijn wel relatief duur hier, dus mocht je echt geintresseerd zijn is het het overwegen waard om een piano uit Europa mee te nemen (als je een container over laat komen dan).
Zijn jullie al bijna hier, of gaat het nog even duren? Als jullie er zijn dan is mijn mob.nr. 0408805200 en kan je me bellen.

Groeten
AussiePete
 
Aussie Pete,
Mijn vrouw heeft in NL saxofoon gespeeld in een fanfare.
We proberen hier uit te zoeken of het in Perth ook bestaat, maar we komen ner niet echt uit.
Weet jij of iemand anders of zoiets hier bestaat?
Wat de fanfare  bij ons in het dorp deed was buiten de standaard marsen tijden Koninginnedag, ook optredens geven. Vroeger deden ze zelfs mee aan conoursen, maar dat werd te duur voor een klein korpsje.

Graag hoor ik adviezen.

Wilco
 
Back
Top