My story

Hoi Ajentha! Welkom op dit forum

Hoe je het snelst of gemakkelijkst een visum kan krijgen hangt helemaal van de situatie af. Een van de belangrijkste dingen waar naar gekeken wordt is dat je moet kunnen aantonen dat je minstens een jaar een relatie hebt. Samenwonen helpt dan wel....is bijna een vereiste. Ik denk niet dat je een visum krijgt gebasseerd op chatlogs/telefoonrekeningen. Zodra je vriend in NL is: begin een verzameling van foto's ed aan te leggen. Als het niet mogelijk is om een jaar te gaan samenwonen, zal je de komende jaren (!) zoveel mogelijk tijd met elkaar door moeten gaan brengen!

Maar goed ... als je vriend in oktober langskomt: houdt em een jaartje vast! ;)

Voor een prospective spouse visum is dat jaar samenwonen NIET nodig!
Daar is die bijna voor bedoeld, mensen die dat niet kunnen!
Je moet dan wel binnen 9 maand in Australie trouwen!

Ik ken sowieso 1 stel, hij was ongeveer 2 weken bij haar in Canada geweest, en een jaar later(of zo), zij een paar weken bij hem in Australie voor vakantie.
Verder dus chatten en telefoon voor een paar jaar.
Dus een prospective spouse visa gekregen.
Toen is zij (met kinderen, dus ze had ook nog het gedoe van custody) naar Australie verhuisd, zijn ze binnen 9 maand getrouwd. Toen een temporary spouse visa gekregen, en binnenkort zal ze voor een permanent spouse visum kunnen gaan.

je kan in ieder geval 2 x 1 jaar op Working Holiday Visum voor je 31e verjaardag.

zit je in ieder geval 2 jaar daar en kun je daar verder bewijs verzamelen.
Zit je alleen met studie, mag je maximaal 3 of 6 maand doen, weet het niet zeker.
Werken mag je ook maximaal 6 maand bij 1 bedrijf.

Groetjes Teuni

Huw, Teuni, kun je 2x op een WHV naar Oz???
Ik ben in 2000 geweest op een WHV.
Liam heeft vandaag te horen gekregen dat ie gesponserd kan worden door zijn ex-baas in Perth en ik probeer op zn visum mee te liften, maar aangezien ze hem daar binnen 3 (!!!) weken willen hebben zal t nog wel n tijdje duren voordat ik mee kan. Maar als ik nogmaals een WHV kan aanvragen (ben 29 geworden in Mei) kan ik wel mee en ondertussen aan mn visum werken???
Grrts, Mrieke

Zoek even op het forum, er is al vaker wat over de tweede WHV geschreven. Even uit mijn hoofd (pin me er niet op vast) kun je een tweede WHV aanvragen als je jonger bent dan 30 jaar en op je eerste WHV minstens drie maanden seizoensarbeid hebt gedaan.

[quote author=Ajentha link=topic=4963.msg63643#msg63643 date=1150960336]
wow...thnx alot guys:)
Vereiste binnen 9 maanden trouwen ok...maar ook IN Australie??
:-D
[/quote]
Ja, dat weet ik (bijna) zeker!

allemaal ergens te vinden op www.dimia.gov.au

succes :)

Back