Na 10 jaar weer terug naar NL

Syl

Active Member
Hi all

Wij hebben besloten om eindelijk weer eens naar Nederland te gaan - op vakantie, dus niet om echt terug te keren.
En na zo'n 10 jaar ben ik toch wel heel benieuwd hoe het zal zijn.

Wat is er allemaal veranderd, wie is er vrij recent ook weer eens terug geweest? Viel het tegen, viel het mee. Wat viel je enorm op?

Ben gewoon even benieuwd :)
Groetjes
Syl
 
Hoi Syl,

Ik schrok al toen ik die kop las, phew, alleen maar terug voor een vakantie gelukkig want eh, als je een hekel hebt aan drukte dan valt het je denk ik vies tegen om er weer eens te zijn.

Ik ben vorig jaar mei en juni in Nederland geweest en ik was er toen nog maar 5 jaar weg. Het viel me op dat het er in die 5 jaar zoveel drukker en voller is geworden en dat de mensen nog onbeschofter en norser waren dan in 2005. Autorijden is er een crime en zeker als je niet helemaal snel genoeg reageert naar de zin van de medeweggebruiker, meteen toeteren en die middelvinger omhoog, echt erg.
't Was voor mij toen wel helemaal duidelijk dat ik de juiste keus heb gemaakt om naar Australië te vertrekken. Ik zou nooit of te nimmer meer in NL kunnen wonen. Af en toe op vakantie en om mijn vriendinnen te bezoeken oké, maar wonen never nooit niet meer.

Kortom, mij viel het tegen, haha. Doe mij de vriendelijkheid van Australië dan toch maar. Die vriendelijkheid mag dan niet altijd gemeend zijn en soms overdreven overkomen maar het maakt het wonen in dit land toch wel een stuk aangenamer.

Toch wens ik je veel plezier tijdens je verblijf in NL. Wellicht zie jij het allemaal in een heel ander licht dan ik dat deed, 't is immers iets heel persoonlijks.

Erna
 
Hey!

2.5 Jaar geleden ging ik terug, na een gap van 4 jaar - daarvóór tel ik even niet mee. Ik had me voorbereid op vreselijke dingen, op mensen die je zonder reden uitschelden en meer van dat soort nare dingen. Hoofdzakelijk gebaseerd op de verhalen op het forum. Gelukkig heeft niemand mij uitgescholden, ik vond de bediening in winkels en zelfs in restaurantjes, beleefd. Misschien had ik mazzel? Of misschien kwam het door mijn blije smoel? Maar het viel mee dus.

Op een dag reisde ik per trein van Eindhoven naar Utrecht, en ik dacht 'Goh, wat mooi, dat uitzicht!'. Echt waar :) En wat me ook zo opviel in de wijken die ik kende, was dat de bomen gegroeid waren. Rare dingen die een mens kunnen opvallen :). Ik genoot van de wegen met kinderkopjes, van boekenwinkels (dat was dus pre-iPad :wink:), van architectuur her en der, en van het zien van m'n vrienden en een handjevol familie- de dat laatste enige reden waarom ik er was.

Misschien kwam het door mijn negatieve verwachtingen maar met positieve instelling, if that makes sense, dat het allemaal wel meeviel, waarschijnlijk wel, maar ik heb een prima trip gehad.

Jullie trip wordt ook helemaal goed!

Ireen xox
 
Hey!

2.5 Jaar geleden ging ik terug, na een gap van 4 jaar - daarvóór tel ik even niet mee. Ik had me voorbereid op vreselijke dingen, op mensen die je zonder reden uitschelden en meer van dat soort nare dingen. Hoofdzakelijk gebaseerd op de verhalen op het forum. Gelukkig heeft niemand mij uitgescholden, ik vond de bediening in winkels en zelfs in restaurantjes, beleefd. Misschien had ik mazzel? Of misschien kwam het door mijn blije smoel? Maar het viel mee dus.

Op een dag reisde ik per trein van Eindhoven naar Utrecht, en ik dacht 'Goh, wat mooi, dat uitzicht!'. Echt waar :) En wat me ook zo opviel in de wijken die ik kende, was dat de bomen gegroeid waren. Rare dingen die een mens kunnen opvallen :). Ik genoot van de wegen met kinderkopjes, van boekenwinkels (dat was dus pre-iPad :wink:), van architectuur her en der, en van het zien van m'n vrienden en een handjevol familie- de dat laatste enige reden waarom ik er was.

Misschien kwam het door mijn negatieve verwachtingen maar met positieve instelling, if that makes sense, dat het allemaal wel meeviel, waarschijnlijk wel, maar ik heb een prima trip gehad.

Jullie trip wordt ook helemaal goed!

Ireen xox

Wat vond je zo mooi aan het uitzicht dan? Volgens mij zie je alleen wat gebouwen en weilanden (gras, gras, gras, koeien en wat bomen) voorbij komen ;)
 
Waarschijnlijk dat gras, gras, gras, koeien en wat bomen :-D Zoveel groen gras is er in Brisbane niet te zien! Wij kijken uit over een bijna bruin park, en dat is het grootste deel van 2 jaar zo geweest.

Ach, ik denk dat ik de charme van het Nederlandse weilandenschap zag, ik vond het best pretty :)

I.
 
Afgelopen Mei / Juni terug geweest.
We wonen in Cairns, dus hier is het vrij rustig vergeleken met Eindhoven in NL.
Maar als ik eens een weekend in Brisbane ben denk ik ook, pffffffff wat is het hier druk.
Zoveel veranderd er in NL ook niet, hier en daar word iets bijgebouwd.
Ik voel me altijd meteen weer op mijn gemak. Heelijk om met iedereen bij te kletsen.
De typisch hollandse dingen, daar geniet ik altijd weer van.
Wat me echt opviel de laatste keer is dat de boodschappen zo goedkoop zijn.

Maar na een paar weken is het tijd om weer naar huis te gaan :wink:

Jolanda
 
:)

Bedankt voor de reacties!! :) Nee Erna, voorgoed terug gaan is in al die jaren hier nog nooit bij mij opgekomen! Maar ben wel heel benieuwd hoe het zal zijn na al die tijd. En inderdaad, het is super persoonlijk hoe een ieder het ervaart. Maar vond het wel een leuk onderwerp :) en ik merk dat ik het gewoon best spannend vind om weer eens rond te kijken in Nederland.

Perthpete, ik ga zo even op mijn gemakkie jouw link bekijken!

Ireen. Ja komt ook allemaal wel goed :) Vind het ook super om de kids Nederland te laten zien, de laatste keer waren ze echt nog ienie minie mensjes.

FOL - gebouwen en gras....weet nog wel van de laatste keer dat ik het echt allemaal SUPER plat vond en inderdaad een hoop weilanden!!

Jolanda - yep, denk ook wel dat wij gelijk weer op onze "plek" zijn. Hebben nog steeds veel contact met vrienden van vroeger (vooral de laatste paar jaar via FB).

Nog een half jaartje!!
Syl
 
Wanneer ga je Syl,

Wij gaan ook voor de eerste keer terug naar NL precies na 5 jaartjes Australia...5 jaartjes Darwin.
Kerst en nieuwjaar vieren met family and friends.

Cheers,

Jack :evil:
 
Hey Jackske,

Kwam je niet ergens deze week hierheen?

Waarschijnlijk dat gras, gras, gras, koeien en wat bomen :-D Zoveel groen gras is er in Brisbane niet te zien! Wij kijken uit over een bijna bruin park, en dat is het grootste deel van 2 jaar zo geweest.

Ach, ik denk dat ik de charme van het Nederlandse weilandenschap zag, ik vond het best pretty :)

I.

Aaaahhh. Ik heb veel familie in het buitenland wonen (die daar ook geboren zijn) zoals in het midden oosten. Als die hier komen zijn ze ook altijd onder de indruk van het gras en de koeien. Dus je hoeft je niet te schamen haha ;)
 
Misschien kwam het door mijn negatieve verwachtingen maar met positieve instelling, if that makes sense, dat het allemaal wel meeviel, waarschijnlijk wel, maar ik heb een prima trip gehad.

Ireen xox

Misschien kwam het dan door mijn positieve verwachtingen dat ik het een dikke tegenvaller vond. Ik ben een positivo hoor maar 8 weken NL doe ik nooit weer. Niet dat alles slecht was hoor. Ik ben ook wel vriendelijke mensen tegengekomen, haha, maar iedereen heeft zo'n haast, is zo gestressed en dat ben ik hier in Albury niet meer gewend. En voor het gras en de koeien hoef ik niet te gaan :wink: want die zie ik dagelijks als ik naar mijn werk rij. Het lijkt hier wel McLeod's Country.
De volgende keer dak ga neem ik een wat minder positieve houding mee, wie weet valt het dan mee :smile:

Greets,

Erna
 
Hey Jack!!

Long time no speak!! Was afgelopen Sept./Oct. nog in Darwin (op doorreis naar Bali en weer terug).

Wij gaan mid Juni!! Had eigenlijk kerst tijd ook wel leuk gevonden....maar ben bang dat ik dat na 10 jaar OZ qua koudheid niet trek :) :)

Gaan jullie lang??

Groetjes
Syl
 
3 weekjes.
van 13 December tot 5 January.
Dat word van 37 graden met pech in 22 uurtjes naar - 5 ??, -10 ??.
Heb al 15 paar wolle onderbroeken gekocht. :rolleyes:

Yes I know dat jullie naar Bali zijn geweest, Je hebt me nog gevraagt of er iets te doen was en misschien een national parkje te bezoeken.

See ya later,

Jack :evil:
 
Eerst even wassen die wollen fuiken want die gaan anders vast jeuken!! :)

We zijn inmiddels NOG een keer via Darwin naar Bali gegaan. De tips van twee jaar geleden (Litchfield park, etc.) hebben we opgevolgd, en het was super!

Groetjes
Syl
 
Wij zijn ook voor het eerst in 2,5 jaar teruggeweest afgelopen Juni. Viel niet mee, viel niet tegen. Nederland was niet veel veranderd en ook de meeste mensen niet. Een volgende keer gaan we zeker over de kerstdagen, kerst hier vinden we nog steeds niks!
 
Ik kan best begrijpen dat het uitzicht mooi was. Heb jaren in Nieuw Zeeland gewoond en daarna 4 jaar in Kalgoorlie, WA, en nu bij Bunbury. Na 4 jaar voornamelijk rood zand en gumtrees, zie ik graag weer groen gras hoor! Mijn dochtertje die 2 maanden was toen we uit NZ vertrokken, zag een keer schapen toen we onderweg naar Perth reden vanuit Kalgoorlie, en was helemaal enthousiast... voor mijn kiwi partner was dat even lachen want NZ heeft millioenen schapen...

Maar goed, terug naar Nederland, zou graag willen, het is alweer 3.5 jaar geleden, dus nog niet 10 jaar! Lijkt me heerlijk, cultuur is toch heel anders en ja, er zijn dingen die tegenvallen, maar toen ik vanuit NZ in mijn uppie met 3 kinderen, 6 tassen en een pram op het vliegveld werd gedumpt door de taxi en niemand kwam helpen, vond ik de Australiers in eerste instantie ook maar een onbehulpzaam en chagrijnig volk na de NZse behulpzaamheid. Maar het zal de grote stad wel zijn geweest, het valt nu wel mee. Vele Australiers vinden NEderlanders juist geweldig, altijd zo open
wink.gif
. Ik denk dat jullie het geweldig gaan vinden zo'n vakantie en daarna weer blij zijn als jullie hier terug zijn!
Jo
 
Hi Jo!

Bedankt voor je reactie! Ja, ik kijk er ook wel naar uit hoor...maar 10 jaar is best lang. Ben gewoon zo nieuwsgierig, maar moet nog even een half jaartje wachten. Maar dat zal wel voorbij vliegen! We hebben in ieder geval heel veel super leuke reacties uit NL gekregen. Het zal alleen wel bere druk worden!


Hey Wilbert!!

Nice to hear from you, waar zitten jullie tegenwoordig?


Groetjes
Syl
 
Hoi Syl,

Wij zitten al weer bijna 3 jaar in Kiama en hebben het uitstekend naar onze zin. Margo zit in het clubgebeuren en ik doe het huishouden. Kinderen hebben zich inmiddels prima aangepast. De reis naar NL was niet gepland maar kijk nooit een gegeven paard in z'n bek!!
Hoe is het bij jullie?

Groetjes Wilbert
 
Ja alles prima hier!! Hele tijd niet op XPdite geweest tot vrij recent, leuk om nog een hoop bekenden van "vroeger" tegen te komen. Na bijna 10 jaar leek het ons wel een goed idee om weer eens richting NL te gaan :) vandaar dit Topic. Leuk om de reacties te lezen.

Groetjes aan Margot!

Syl
 
We zijn zachtjes aan begonnen met aftellen! Dit weekeinde gezellig even op visite geweest in Caloundra bij Nederlandse vrienden.......en als lunch Haring, Paling, broodje hagelslag en een boterham "schuddebuikjes" op...(allemaal uit NL) begin er toch zin in te krijgen!! :)

Nu maar hopen op een beetje zomerse temperaturen in Juni!

Groetjes
Syl
 
Back
Top