na 16 maanden in Australie

En dit allemaal flink :eek:fftopic: Het ging per slot van rekening om jouw succesverhaal!

Weet je, het is allemaal heel subjectief en de keuze zullen we uiteindelijk toch zelf moeten maken. Maar je snapt misschien dat als je in dit proces zit (wat toch een tikkie anders is als voor de eerste keer gaan), de stress van het uberhaupt maken van een keuze met alle consequenties (good and bad) uit alle porien zijn weg naar buiten vindt. Ik kan het niet hellupuh!! Met andere woorden, ik vind het nu belangrijk van gedachten te wisselen. Al is het om mijn eigen gedachten te ordenen, meer informatie te krijgen over het leven daar, enz. enz. Ik zou willen dat er een knipklaar advies/antwoord was, maar ik weet heel goed dat die er niet is... Ik weet niet of we ooit de 100% halen, want voor beide opties blijft altijd wat te zeggen.

Thanks girls, much appreciated!!

Kathleen, without horse and K3

Ps. Liz, jij woont vlak bij Oatley. Hoe is het daar echt??


ja meis moeilijk he.

Ja klopt , ik woon ongeveer in die buurt

Het leuke van hier is dat de infrastructuur en aanbod van allerlei zaken waarmee je alledag te maken hebt heel erg binnen bereik is, net zoals CBD zelf.
Manlief gaat 10 minuutjes in de auto naar Jannali en is zo in CBD met trein, vanuit Oatly ga je via Miranda (waar een mall zit waar ik nog steeds de weg kwijtraak)

Je moet je voorstellen dat als je 1 van die bruggen overgaat dat je in het Australie komt waar je van droomt,

rust, bergen ,dalen , je zit dichtbij zee, we gaan geregeld "FF"" naar Cronulla, en dan sta ke aan die strakblauwe zee met palmen en ben je op vakantie, thuis.

je zit dichtbij national park, winkels, goeie scholen en overwegend australiers,

als je weer west gaat kun je net zo goed in de binnenstad v Rotterdam gaan zitten,

het is wel duur hier, we betalen 700 per week, maar als je dan weer kijkt wat je ervoor krijgt , een huis met 4 woonkamers, poolkamer, enorme veranda en zwembad,


Ik vind wel dat als je goed verdient is het leven goed te leven , maar ik stel me zo voor dat als je een middelmatig inkomen hebt dat het flink aanpoten is,

ik vind het leven best duur, de supermarkt vind ik horror qua prijzen, maar de benzine weer lachen, de energieprijzen zijn ook veel minder dan de NUON.

sportclubs zijn nog duur, TV is duur, mobiel is duur, internet is ruk en duur.

maak anders even een lijstje wat je nu precies wilt weten.
ik kan me dat nog heel goed herinneren dat ik de stomste dingen wilde weten, bv of er een Gamma was hahaha, ja die heet hier Bunnings.

Oatly is trouwens een plek waar ze hele mooie oude bomen hebben langs lange brede lanen en huizen met enorm fijne vieuws.

geen winkels., dan moet je naar Miranda, qua supermarkt bereik is het waardeloos.

want Miranda is heel druk en Woolies boodschappen wordt een verzoeking, met ene parkker garage die bijna altijd vol is.

zou niks voor mij zijn, wij hehhen hier zo een klein opgezet centra , met alles voor handen en als ik wil shoppen ga ik dus naar die mall.

scholen zijn hier heel erg leuk!

nou maak maar een lijstje ...

en ik kan me je twijfels wel begrijpen hoor, zo is het niet, tis een heel gedoe,maar niet onhaalbaar.
 
Hallo allemaal (nieuweling in dit stringetje),

erg fijn om jullie verhalen te lezen. Veel vergelijk (hier nu 20 maanden, Central Coast NSW) en herkenning. Heerlijk.
Alleen die droger............ daar kan ik niet helemaal bij. Ik wil pertinent geen droger alleen omdat ik "in Australie woon", maar mijn god, wat mis ik dat ding regelmatig..... sinds wij hier wonen, hebben we de natste, langst natste, koudste, miezerigste, en nog meer natste "week - dag - dagen - weken - eerste zomerdag - oktober - juli - augustus" (vul zelf maar iets in) meegemaakt. Gelukkig ben ik ook de huismam geworden hier (in plaats van de directeur-juf miep) dus ik kan wel ff wachten met mijn wasje.... maar toch. Nu deze dagen ook weer: het hangt buiten, maar ik zit startklaar om het snel voor de hoos naar binnen te halen. Als het hier regent, regent het ook meteen goed (en lang??). Hihi.

Wij zijn ook allemaal happy hier, maar denken nog steeds over een paar jaar weer terug te gaan. De band met de familie is voor mij belangrijker dan alle andere aspecten (land, relaxte levenstijl, economische voordelen), .... denk ik. Alleen om de boel weer helemaal op te geven en weer opnieuw te beginnen (ook al is het dan een "bekend land"), valt wellicht tegen.
Uniformen op school: super. Vandaag hadden ze "boardy day" oid. Mochten ze niet in uniform. Onze meiden willen dat liever niet, lekker makkelijk. Wel lijkt de halve school "los te gaan", omdat ze geen uniform dragen, arme juffen. Is dat het pavlov effect????

Okay, gauw pepernoten bakken. Dochter (y3) mag wat vertellen in klas over "Dutch culture" en kan niet wachten om Sinterklaas te laten zien. Ze weet nog niet dat we van het weekend Sinterklaas ook daadwerkelijk gaan zien!!! Spannend, spannend.
Groetjes Patries
 
Ben ik weer eens een beetje aan het rondsnuffelen op dit forum (na een hele lange tijd) zie ik jou weer overal!! :grin:
Even voor de duidelijkheid, we hebben elkaar op dit forum leren kennen. Wij waren hier al, jullie kwamen nog en we hebben heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel voor elkaar kunnen betekenen.
Je kunt zeggen wat je wilt maar het is wel errug fijn om wat Nederlanders om je heen te verzamelen, Australiers zijn toffe lui maar toch heel anders om mee om te gaan, neem alleen al dat ze geen droppies lusten :p
Wel fijn dat we het hier allemaal goed naar ons zin hebben, is toch niet niks zo een verandering, al mis ik mijn vrienden in Nederland best wel en vind ik het heel moeilijk om zo ver weg te wonen van mijn hoog bejaarde ouders.
Australie is fijn om te wonen maar niet zaligmakend en je hebt WEL een droger nodig hier! :wink:
 
Ik vind het juist leuk om met aussies om te gaan,we ontmoeten via school veel mensen en hebben al een behoorlijk kringetje met mensen die we regelmatig zien en ik vind het allemaal hartverwarmend en helemaal niet afstandelijk zoals wel eens wordt gesuggereerd door Nederlanders.Ook al lusten ze geen droppies, dat wordt dan toch wel weer liquorice!! :up:
Ik heb ook veel vrienden elders, niet alleen in Nederland,veel gewerkt in buitenland, betekend veel contacten her en der, daar heb ik contact mee op FB ,daar is dus niet veel aan veranderd, van de Nederlandse vrienden mis ik er ook natuurlijk een aantal, maar de meesten komen logeren :up: en zie je toch nog wel ,al is het niet elke maand.Maar een goeie vriend hoef je ook niet elke dag te zien, dat zijn meestal de beste :up:
Sommige druipen ook af, verwatert.


Ik denk dus dat het heel persoonlijk is, je moet ook wat op een forum geschreven wordt niet aannemen als een algeheel statement die voor jou ook dan zal gelden , het zijn ervaringen en die zijn persoonlijk.
Ik hoef ook niet naar koninginnedag voor bitterballen en Nederlanders, ik vier wel australia day met aussies, nu ik toch hier ben B) anderen vinden het weer leuk om dat wel te doen.

De wereld is heel klein, we hebben een bevriend stel,een Engels stel en die hebben met dezelfde mensen als ik gewerkt.En dat kom je dan tegen in Oz :roll: , das toch wel heel bizar, wat ik wil zeggen daarmee is dat dat de overgang wel kleiner maakt en het verschil met je leven in Nederland valt daarmee weg denk ik, alles gaat gewoon door maar dan anders (en wat verder weg.)
Ik denk dat als je perse Nederlanders om je heen wilt , je ook leuke dingen mist, leer ook veel van ze over het wel en wee van hoe het hier gaat/moet gaan , na de eerste indrukken moet je ook verder , je moet intregeren wbt je kinderen, clubjes, school en voordat je het weet wordt je unne echtuh aussie :wink:

Ik voel me ook gewoon heel erg thuis, alsof het zo moet zijn.
Over die droger, gebiedt mij te melden :|
dat ik een grote veranda heb, overdekt, dus het kan plensen, maar alsnog gaat de droger niet aan, hij staat hier maar voor jan doedel. :|

Overall: zo een goeie hedde we nog nie gehad, (vind ik.)
We gaan in Augustus voor permanent visa.
Zijn er al druk mee bezig, zo leuk, not. :p
 
Back
Top