Na SIR 495 een 887 aanvragen; ervaringen hiermee?

rob en tinus

New Member
Hoi allemaal,

We wonen inmiddels al bijna 2 jaar op Kangaroo Island en hebben al die tijd full time gewerkt, eerst in een hotel, toen als tourguides op Seal Bay en inmiddels sta ik weer voor de klas en gaat Robert volgende maand als Koalacatcher (ja, dat is echt een baan!) aan t werk.

Het is dus bijna tijd voor ons om de State Independent Regional Visa (495) om te zetten in een permanent residency. Na even immi.gov.au bekeken te hebben, lijkt het dat wij een 887 moeten aanvragen.

Zijn er andere SIR-houders die hetzelfde hebben gedaan of nu aan t doen zijn? Kan iemand mij vertellen hoe lang het gaat duren? En, als je aan alle criteria voldoet, is er dan nog kans dat het visum niet wordt toegekend?

Groetjes,
Martine
 
Ik heb rond september 2007, na iets meer dan twee jaar op mijn SIR visum in Tasmanie te hebben gewoond, een BN Subclass 137 Skilled – State/Territory Nominated Independent visum aangevraagd. Als ik me goed kan herinneren is dit visum in februari 2008 toegekend.

Ik heb dus geen 887 aangevraagd aangezien een 137 mij iets makkelijker leek en ik de voorwaarde om minimaal nog twee jaar in Tasmanie te blijven graag op de koop toe neem.
 
[quote author=rob en tinus link=topic=10455.msg147509#msg147509 date=1254267707]
En, als je aan alle criteria voldoet, is er dan nog kans dat het visum niet wordt toegekend?
[/quote]

Dit lijkt mij onwaarschijnlijk, de immi website geeft best duidelijk de voorwaarden aan (dat lijkt tenminste). Ik heb zelf nu een SIR 495 en volgende winter kan ik een 887 aanvragen. Die 887 lijkt me vrij makkelijk om aan te vragen. Maar ervaring heb ik dus niet...maar andere forumleden wel volgens mij  :roll:
 
En inderdaad... :smile:

wij hebben eind November 08 onze 887 aangevraagd, en we kregen 'm in April 09 toegekend.
Op moment van aanvraag was er een verwerkingstijd van 7 maanden, maar ze hadden dus uiteindelijk maar 5 maanden nodig.

De aanvraag zelf is vrij eenvoudig, gewoon online doen. Je begint het formulier in te vullen, deze kun je tussentijds saven zonder dat ' ie gelijk gelodged wordt, volgens mij heb je vanaf dat je begint met het invullen van het formulier een maand de tijd om alle bewijsstukken er bij te voegen.
In tegenstelling tot Engelse vrienden van ons die rond dezelfde tijd in SA zijn gekomen op een SIR visum, hadden wij de bewijstukken er direct bij gedaan alvorens de aanvraag te versturen, en hoewel zij drie weken eerder aanvroegen hebben wij ons visum zo'n 2 weken eerder gekregen dan zij - waarschijnlijk doordat we alles direct hadden meegestuurd.  

Als je nog kopietjes gecertificeerd moet hebben e.d., dan is mijn tip om een Justice of the Peace op te zoeken. Meestal heeft je Council er wel eentje die op bepaalde tijden beschikbaar is in bijvoorbeeld de library of iets dergelijks - deze mensen doen dit gratis voor je. Uiteraard kunnen ze geen vertalingen certificeren (tenzij ze toevallig Nederlands spreken), maar voor kopietjes van paspoorten ed kan dit erg handig zijn. Of je moet toevallig een Registered Nurse kennen, die mogen dat ook doen...

Fijn dat het leven op KI jullie zo goed bevalt, guys! Succes met de aanvraag!
 
Hoi!!!!

Wat fijn dat iedereen meteen reageert! Wordt erg gewaardeerd!

Ik was erg verbaasd toen ik de in te vullen formulieren bekeek, het zijn nl grotendeels dezelfde formulieren die we 2 jaar geleden ook al hadden ingeleverd, waar zijn we de afgelopen 10 jaar allemaal op vakantie geweest, alle adressen van de afgelopen 10 jaar, alle werkgevers....
Anyway, nog snel even een nieuw paspoort regelen en dan kan het aanvragen beginnen! Toch spannend, ook al voldoen we aan alle eisen die aan t visum gesteld worden  :lol:

Nogmaals bedankt allemaal!
 
Back
Top