Na studentenvisum een permanent visum?

ollie

New Member
Wij denken erover een studentenvisum aan te vragen. Ik ben vrouw van 43, mijn man is 46. Er is geen leeftijdsbeperking voor studentenvisa, weten we inmiddels.
Maar daarna willen we permanent visum aanvragen. Is dat voor mijn man dan onmogelijk, gezien zijn leeftijd?
Hij zou opleiding willen doen voor een beroep waar vraag naar is, bijv. kok.
Of lukt een permanente dan alleen als ik zo'n opleiding doe?
Wat zijn er nog meer voor beperkingen of mogelijkheden?
 
Gezien jullie leeftijd zou ik advies inwinnen bij een bureau.
Wij waren ook zoiets van plan,ik doe koksopleiding in NL.Maar studeren is zo duur,de andere optie is sponsor zoeken op toeristenvisum,als ik mijn diploma heb,juni 2008 moet ik examen doen.
Veel succes.
 
hoi hoi,

De periode waarin ik mijn independant skills visum kan krijgen is erg laat. Pas na juli 2009 kunnen mijn skills gequalificeerd worden, indien ik examen daarvoor haal. (ben tandarts en moet australian dental counsil exams afleggen voor registratie)
Echter mijn voorkeur gaat ernaar uit om al eerder te verkassen down under. Dit zou evt kunnen door mij in te schrijven voor een postgraduate opleiding aan  de univbersiteit van sydney. Gevolg: studenten visum. De zelfde vraag leeft dan dus bij mij, kakn ik tijdens, of na afloop van dat visum wel een independant skills visum aanvragen? Of eventueel tijdens mijn inschrijving mijn visum omzeten naar de meer definitievere independant skills visum?
 
Houdt er wel rekening mee dat je als niet permanent resident international student fees betaald. Voor mij is dat 26.000 dollar per jaar voor alleen fees!
 
Back
Top