Na welke datum begint het lange wachten?

Monica

New Member
Hallo allemaal,

In mijn voorstel rondje van mei 2011 kan je al het één en ander lezen. Ik ben afgelopen december 5 weken naar Australië geweest. Start Adelaide, waar mijn familie woont, door naar de Great Barrier Reef, Melbourne en Sydney. Aangezien we al snel wisten dat Adelaide het niet ging worden qua werkgelegenheid voor mijn man willen we ons settelen in Sydney. Daar is het meeste werk te vinden en de stad vonden we ook geweldig. We hebben aardig wat suburbs rondom bekeken en zagen wel leuke wijken waar we zouden kunnen wonen naar tevredenheid.
We hebben onze visum aanvraag ingediend op 4 febr. 2014. We wilden toch wachten met echt indienen tot we op vakantie waren geweest. Ik wist natuurlijk hoe geweldig Australië was(ik ben daar geboren, dus mijn zoon en dochter hebben dubbele nationaliteit) maar mijn man moest ook overtuigd zijn. Onze zoon (23) ging ook mee, ook hij is om en wilt daar wonen. We hebben vorige week een co toegewezen gekregen (Klaus). Mijn mans medicals waren niet aangekomen, het was zoekgeraakt, dus opnieuw gedaan en als laatste moesten we nog een bewijs dat we samen op één adres wonen via burgerzaken. Ik moet het nog inleveren, mijn digiD was verlopen, dat duurt dan weer even. Als dit is ingeleverd hebben we dus alles ingeleverd. Klaus blijft maar herhalen dat het toch 6 tot 9 maanden duurt. Mijn vraag is, gaat de telling in vanaf het moment dat je je visum aanvraag hebt ingediend of vanaf het moment dat de co alles aan documenten heeft?
Ik hoor graag jullie ervaring hiermee.

Groetjes,

Monica
 
Bij ons ging het als volgt:

24 Juli 2013 visa application lodged: Subclass 309 Partner Visa (De facto)
5 Augustus 2013 CO
8 Augustus 2013 telephone interview
17 September Medicals
20 September police checks
23 September partner form en additional evidence opegstuurd
7 Oktober bevestiging van CO dat alle noodzakelijke documenten ontvangen waren
22 januari 2014 visum grant.

Dus 6 maanden in totaal

 
Ons partnervisum duurde 6,5 maand vanaf indiening. Twee weken na indiening werd al om mijn partners medicals gevraagd. Bij hem geen aparte police checks of interview. Gewoon wachten.
 
Dank je wel voor jullie reacties, ik weet nu dat het ingaat vanaf indiening visum en niet vanaf het moment dat alles daadwerkelijk is ingediend zoals medicals. We gaan afwachten.............pff, moeilijk :)
 
Yes, visum granted. We zijn zo blij, het wachten duurde lang maar nu we het hebben vinden we dat het allemaal voorspoedig is gegaan. Wij moeten voor 7 maart Australië binnenkomen. Aangezien mijn nicht in Adelaide op 22 febr. trouwt gaan we nog eerder. Nu kunnen wij eindelijk het huis te koop zetten en op naar Sydney. Wij willen uiterlijk in de week van 9 febr. vertrekken en zoeken nog een gemeubileerde appartement. Mocht je iets weten dan hou ik mij aanbevolen.
 
Wouw, goed nieuws! Maakt me blij dit te horen, en zeker na het berichtje over de lange wachttijden in de ambassade van Madrid. Ik heb mijn visum ingediend op 22 februari, ik ben dus hard aan het duimen voor een spoedige grant!!
 
Wij vertrekken 9 februari naar Sydney. Verhuisbedrijf komt 3 en 4 febr, We hebben voor 3 maanden 3 verschillende gemeubileerde woningen gehuurd via Airbnb, dat scheelt toch wel. Wat een jaar van in spanning zitten, veel regelen, lijstjes maken en afwerken, huis verkopen (gelukkig binnen 3 weken) auto verkopen, overbodige spullen verkopen, verzekeringen afzeggen, krant afzeggen (dat mis ik wel even) en veel afspraken voor etentjes om van vele alvast afscheid te nemen. Het is allemaal leuk en je hebt er steeds een ander gevoel bij maar als ik nu naar het weer buiten kijk dan kan ik niet wachten tot ik het zonnetje weer kan voelen :) Ik (wij) zin er klaar voor, Sydney, here we come!
 
Ha Monica, dat gaat van een leien dakje! Het wordt nog druk in Sydney en surroundings. Ik voel een borrel aankomen in Sydney over een paar maandjes.....
 
Het gaat allemaal lekker voorspoedig zo te lezen, heerlijk! En ook zo snel jullie huis verkocht :) goed hoor!
 
Ha die Monica, al geland op Ozzie bodem? Hopelijk is al het afscheid nemen en inpakken voorspoedig voorlopen. Veel plezier hier in Sydney en omstreken. Nu begint al het geregel, mocht je vragen hebben ben je op het forum aan het juiste adres! Ben benieuwd waar jullie gaan wonen. Heb je nu iets tijdelijks? En is je zoon al direct mee of is die nog druk aan het uitzoeken hoe hij hier binnenkomt?
 
Nou mensen, we hebben na lang zoeken een leuke wijk gevonden en hebben afgelopen vrijdag onze container met spullen geleverd gekregen. Alles uitgepakt en gesetteld. Wat heerlijk, ons leventje kan beginnen.. Dus, mochten er mensen zijn die in de buurt wonen, jullie zijn uitgenodigd. Ik hoor het wel, ik hoor ook graag in welke suburb jullie wonen.
 
Dus, mochten er mensen zijn die in de buurt wonen, jullie zijn uitgenodigd. Ik hoor het wel, ik hoor ook graag in welke suburb jullie wonen.
In de buurt wonen wordt wel een erg ruim begrip als we niet weten welke wijk....
 
Back
Top